کد خبر 1340087
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
پیش بینی بانک آمریکایی از نفت 125 دلاری

بانک آمریکایی جی پی مورگان پیش بینی کرد، قیمت نفت در سه ماهه دوم امسال به ۱۲۵ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش مشرق، بخش تحقیقات بانک جی پی مورگان اعلام کرد: کمبود تولید نفت اوپک < span="">پلاس <> و نگرانی‌ها در مورد ظرفیت مازاد احتمالا بازار نفت را با کمبود مواجه کند و قیمت نفت در سه ماهه دوم امسال به ۱۲۵ دلار در هر بشکه برسد.

این بانک در یادداشتی نوشت: «از آنجایی که بعید است اوپک پلاس سهمیه‌های افزایش تولید هدف گذاری خود را تغییر دهد، کمبود عرضه در سال ۲۰۲۲ افزایش می یابد و این امر می تواند افزایش ۳۰ دلاری قیمت نفت را در پی داشته باشد.»

گروه تولیدکنندگان نفت متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس، هدف تولید ماهانه خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده اند اما نتوانستند به این هدف تولیدی دست یابند.

چندین کشور عضو اوپک پلاس به دنبال سال‌ها کمبود سرمایه‌ گذاری، در افزایش تولید با مشکل مواجه هستند و نتوانسته‌اند، تعهد ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه ‌ای خود را انجام دهند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود گزارش داده است که شکاف میان هدف تولید و تولید واقعی اوپک پلاس ۹۰۰ هزار بشکه در روز است.

در عین حال، بانک جی پی مورگان نیز اعلام کرد این شکاف برای خود اوپک به تنهای روزانه ۱.۲ میلیون بشکه است.

بنا بر اعلام جی پی مورگان، «این عملکرد ضعیف در مقطع حساسی اتفاق افتاده است و از دیدگاه ما، همان طور که سایر تولیدکنندگان جهانی دچار تزلزل می‌شوند، ترکیبی از سرمایه‌گذاری ناکافی در کشورهای اوپک پلاس و افزایش تقاضای نفت پس از شیوع کرونا، یک بحران انرژی ایجاد خواهد کرد.»

«به علاوه، عدم واکنش کشورهای غیراوپکی تولیدکننده نفت به افزایش قیمت نفت می‌تواند ۱۰ دلار دیگر بر قیمت نفت بیفزاید.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    ايشالا كه بزودى مجبور شيد بابت هر بشكه دويست دلار بپردازيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس