کد خبر 1340314
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

به گزارش مشرق، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی طی توییتی نوشت:

‏آمریکا و اروپا در آزمون اجرای تعهداتشان در ‎برجام مردود شدند. اکنون برجام برای ‎ایران در حوزه اقتصادی و رفع تحریم‌ها به پوسته‌ای خالی تبدیل شده است. با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت.

توییت شمخانی درباره آینده برجام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    9 38
    کاش مستقیم با امریکا مشکلات رو حل می کردید /آن وقت با چشمان خودتون می دید چطور اروپا و روسیه و چین و کشورهای همسایه ودور برای قراردادهای اقتصادی با ایران صف می بستند.ولی متاسفانه توسعه و پیشرفت ما گروگان لج بازی های بی مایه سیاسی و مخالفان شفاف شدن روابط اقتصادی و سیاسی ما در داخل وخارج است
    • ايراني IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      4 1
      بعد اين همه استاد كه در مورد امريكا هزيون ميگن بيكار ميشدن يه ارتش سايبري ابله هم بازنشسته خلاصه راه ادامه دارد
    • امیررضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      10 4
      حالتون خوبه؟ هشت سال تمام ظرفیت مملکت و وزارت خارجه صرف مذاکره با آمریکا شد، نتیجه اش فقط پررو شدن آمریکائیها و افزایش تحریمها از سازمانها تا افراد ایرانی شد، آمریکا فقط زبان زور حالیشه، چون ماهیت و ذاتش بر پایه زورگوئی و ظلم بنا شده.
    • اس SE ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      8 1
      کاش شما مفهوم گرگ و اهو رو درک میکردی.......
    • حمید IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      6 3
      یکبار که با کدخدا بستند. الان امریکا قصد لغو تحریم برای ما را ندارد مگر در ازای نابودی ما. مشکل اقتصادی از خود ماست مگر المان و ژاپن زیر تحریمهای بعد از جنگ جهانی رشد نکردند.تعداد زیادی کشور هم وجود دارند که بدون تحریم امریکا بسیار از ما عقب تر هستند .
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      7 3
      بعد از برجامی که هشت سال کشور رو خرجش کردین وبه بهانه اون با کدخداتون ،توی خیابونها قدم زدین وقهقهه زدین وقهوه خوردین واخرش به قول سیف:دستاورد تقریبا هیچ! توی سفره مردم گذاشتید،اینجور حرف زدن نشاندهنده وقاحت است وبس.کدخدا عرضه داشت خودش30تریلیون دلار بدهی نداشت وپنجاه میلیون مردمش با کوپن غذا زندگی نمیکردند.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      8 4
      خیلی حالت خوبه ! عجیبه لج باز کیه ؟ یعنی شما نمی دونی آمریکا هر جا دلش بخاد زیر تعهدش می زنه ؟ با اروپاییها چطور تا کردن ؟ پیمانهای آب و هوایی و ... . چرا خودتان را در حصر توجه آمریکا قرار دادید ؟! دنیایی که توان پایبندی به قانونش نداره چرا خودمون رو توی تعهدات یکطرفه تنگا آور قرار دهیم ؟ در مبادلات بیرون از چارچوبهای کاذب ، همون تحریمیهای کنونی میشن طرف معامله اینها نوکر پولن قاعده و ضابطه و قانون کشکه در چنین دنیایی که هماره همین بوده و تا اینها حاکمند همینه بایستی چماقمان قوی باشه و اسیر قانون نماها نشویم.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      13 1
      امان از حافظه کوتاه مدت
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      7 1
      یا نمی فهمی یا مزدوری
  • CA ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    11 1
    حتی اگر تمام خواسته های امریکا انجام شود تحریم برداشته نمی شود این مسیر بی راهه است
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    10 0
    امام خامنه‌ای فرمودند: «سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولین هم گفته‌ایم؛ هم از نزدیک گفتیم، هم با نوشته گفتیم، هم در جلسات گفتیم، هم در صحبت عمومی گفتیم؛ سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست؛ کما اینکه همین آقایان اروپایی‌ها هم در بعضی از جلسات خصوصی که گزارشش را مسئولین ما، مأمورینِ ما به ما می‌دهند، اقرار می‌کنند که حق با ایران است. ما گفتیم که باید اوّل تحریم‌ها برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به اینکه آن‌ها وعده بدهند که تا حالا ده‌ها بار به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و ضدّ وعده عمل کرده‌اند، و حالا هم همین کار را خواهند کرد، لذا بایستی آن‌ها کاری را که ما می‌گوییم اوّل انجام بدهند تا ما خاطرجمع بشویم که انجام گرفت، بعد ما آنچه تکلیفمان است انجام خواهیم داد. این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوصی تصدیق می‌کنند که همین سیاست، درست است و حق با ایران است امّا در مقام تصمیم‌گیری خب تابع آن‌ها هستند و خودشان واقعاً هیچ استقلالی ندارند. آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است و مسئله‌اش این است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست.»
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 0
    باید به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات فرسایشی و تمام تعهدات هسته‌ای برجامی را تا زمان لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حال تعلیق در خواهیم آورد و چنانچه تا شش ماه دیگر این سیاست قطعی نظام محقق نشود از برجام خارج خواهیم شد و صرفاً به مقاوم‌سازی اقتصاد و خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با بالاترین سطح و سرعت ممکن خواهیم پرداخت.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 0
    11:30 اینطور نیست. مذاکره با آمریکا پذیرفتن تحمیل و فرو رفتن در امواج است. قبول شکست طمع کشورهای دیگر را دو چندان می‌کند و همان گاو شیرده برای همه خواهیم شد. قرارداد هاممکن است امضا شوند اما زیان‌ده خواهند بود. با کسی هم لجبازی نداریم ولیمجبور نیستیم زور بشنویم. چین و روسیه پروژه های زیادی در کشورشان بما خواهند داد ولی آیا آمریکا و اروپا هرگز این کار را خواهند کرد.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    0 0
    ایران باید در کج دار و مریز نگه داشته شود این یک سیاست کلی است خودشان هم می دانند امام مردم گرفتار شده‌اند
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 0
    همین مذاکره‌ی برجامی فرسایشی هم وقت تلف کردن است. این شجره‌ی خبیثه را از ریشه درآورید و از برجام خارج شوید.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    2 0
    همین امروز مذاکرات فرسایشی و تمام تعهدات هسته‌ای برجامی را تا زمان لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حال تعلیق در آورید و چنانچه تا شش ماه دیگر این سیاست قطعی نظام محقق نشود از برجام خارج شوید.
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    3 8
    به دور ازتعصب وشعار واحترام به تمام دوستانی که میگن آمریکا به تعهداتش پایبند نیست ومردمش با کوپن غذا زندگی می کنند لطفا یک راهکار بدین که کشور اسیر تحریم واین همه مشکلات اقتصادی نباشه .همین الان نرخ دلار با خبرهای مذاکرات هزار تومن بالا پایین داره میشه .اگر راهش این هست که برق وگاز به عراق بدیم وبرای گرفتن پولمون عراقیها از آمریکاییها اجازه بگیرن یا نفتمون رو با تخفیف به چینیها بدیم ومعلوم نباشه چند میلیارد دلار پول بلوکه باید تو چین باشه آخر سر این نفسهای اقتصاد لرزان ایران هست که داره به شماره میفته .یکسال دیگه وقتی فشار تجمعات مردم ومعلمان وبازنشستگانی که تورم 50درصدی معیشتشون رو تنگ کرده سبب بروز ناآرامیهای سیاسی تو کشور بشه اون وقت همین آمریکاییها مثل کفتار بالاسر شما منتظر امتیاز هستند .یکبار همیشه ازموضع یک کشور نظامی قدرتمند تو منطقه مشکلاتتون رو با آمریکاییها حل کنین وامتیاز بدین وامتیاز بگیرین وگرنه این جنگهای فرسایشی یمن وعراق وسوریه برنده ای جز آمریکا وروسیه نداره.
    • علی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      1 1
      بله فرمایش کاملا صحیح است عده ای اینجا هستند فقط بدند بگوبند غرب گدا- غرب پرست .... اما هیچ گونه راهکاری ندارند و فقط هوایی می زنند. این است که همیشه گرفتار چه کنیم چه کنیم، هستیم بالا بروند - پایین بیایید (باب دلمان باشد یا نباشد- واقعیت را باید پذیرفت- با تک و پاتک نمی تواندی نتیجه هدفمند و مداوم بدست بیاورید -تعامل با امریکا متفاوت از تسلیم شدن است) امریکا تصمیم گیر کل جهان است بخواهی ساز مخالف بزنید گرفتاری ات تمامی ندارد. تمام
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      0 0
      تحریم رو خودمون یعنی خود اونهایی که هر معاهده ای رو با حرص و ولع سراغش می رن و امضا می کنند. دنیایی که بارها و بارها و بارها نشون داده پایبند تعهدش نیست چرا بایستی دنبال چنین سازو کار ذلت بار قفل آور و تله رفت ؟! وقتی قانون در معرض نقضه معاهده راحت زیر پا گذاشته میشه چرا این بیراهه راه نما برویم ؟ مگر نمی توان با ارزهای ملی طرفین مبادله داشت ؟ مگر ما نمی توانیم انواع تولیدات توی کشورمون داشته باشیم ؟ اگر قاطعانه با آمریکا برخورد شود و اجازه استراحت توی منطقه نداشته باشد و تا بیاید فکر یک برخورد بکند شاهد تسلسل برخوردهای بعدی باشد طبعا نخواهد توانست توی منطقه بماند غیر آمریکا هم که عددی نیستند و خواه ناخواه ناچارند درست برخورد کنند بنا بر این مبادلات تجاری و نفتی ایران مسیر بلا مزاحم عمده را خواهد داشت.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    سیاست را ابرقدرتها تعیین میکنند و زمانی خواهد رسید که اینها هم مهره سوخته بیش نباشند!!!
  • mojtaba SE ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    خدا پدر و مادرت رو بیامورزه ,بابا دمت گرم.الحق که ثابت کردی که دبیری شورای امنیت ابر قدرت ایران,برازنده شما هست جناب شمخانی...خلاصه با این توئیت که الان جلوی غربیهای فاشیست است,خوب از خجالتشون در آمدی ,که با جنایتکارها نمیشه مدارا کرد..کلا دمت گرم و درود و سلام به تمام شهدای تاریخ ایران که نفس کشیدنمان را مدیون آنها هستیم..پاینده رهبر عزیزم
  • Mehdihasani IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 0
    واقعا متاسفم برای مقامات بلندپایه ایران فکرمیکنند شاید درحال مذاکره هستند با آمریکا ، ودرعجبم چطور متوجهه نیستند ،آمریکا هیچ زمانی وتحت هیچ شرایطی دست ازتلاش برای نابودی ایران برنخواهدداشت،فقط امروز بااین تاک تیک داره طرحشو پیاده میکنه چون اول نه کم هزینه ترین راهه بلکه بدون هزینه هست برای آمریکا ،ودوم اینکه تنهاترین راهه برای آمریکا . وآمریکا ودرآینده بازهم خواهید دید که جز این نبوده ونیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس