کد خبر 1340651
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کشتار زجرآور حیوانات در صنعت لوازم آرایشی!

بر اساس آمارهای مؤسسات حامی حقوق حیوانات، سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار گونه از جانوران مختلف در صنعت محصولات آرایشی کشته می‌شوند. همچنین آمار دیگری این میزان را ۵۰۰ هزار عدد تخمین زده است.

به گزارش مشرق، تمایل به مصرف‌گرایی در جهان به شکل بی‌رویه‌ای رو به افزایش است و این تجمل‌گرایی و اعتیاد به مصرف‌گرایی در زمینه‌های مختلف موجب آسیب به محیط زیست شده است. یکی از موارد این مصرف‌گرایی‌ها مربوط به استفاده بی‌رویه محصولات آرایشی و بهداشتی است. بر اساس آخرین برآوردهایی که در سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شده است سالانه ۴۸۳ میلیارد دلار برای لوازم آرایشی در جهان هزینه می‌شود و انتظار می‌رود این هزینه‌ها تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۷۱۶ میلیارد دلار برسد!

افزایش تمایل به مصرف محصولات آرایشی به این معنی است که هر ساله تعداد بیشتری از حیوانات قربانی مصرف‌گرایی انسان‌ها خواهند شد.  بر اساس آمارهای مؤسسات حامی حقوق حیوانات که در سال ۲۰۲۱ انجام شده است، سالانه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار حیوان در سراسر جهان در راه تولید محصولات زیبایی کشته می‌شوند. همچنین آمار دیگری این میزان را ۵۰۰ هزار عدد تخمین زده است. حیواناتی که معمولاً در این روش‌ها استفاده می‌شوند خرگوش، خوکچه هندی، همستر، موش صحرایی و موش هستند.

بحران های محیط زیست،

این آمار بیان می‌کند که از سال ۲۰۱۳ که اتحادیه اروپا فروش و بازاریابی هر گونه مواد آرایشی که روی حیوانات آزمایش شده است را ممنوع کرده است، بیشتر این کشتار در صنعت زیبایی آمریکا و چین صورت می‌گیرد. مرگ این حیوانات به واسطه روش‌هایی از جمله قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در آزمایش سمیت، تغذیه اجباری، تزریق به شکم، قرار گرفتن در معرض داروها و وارد شدن شوک الکتریکی، همواره با درد و رنج بسیاری همراه است.

برندهای معروف تولید محصولات آرایشی مانند کریسین دیور، لنکوم، تام فورد، آرمانی و بری‌بری از جمله شرکت‌های هستند که همچنان بر آزمایش محصولات آرایشی روی حیوانات ادامه می‌دهند.

امکان پایان دادن به کشتار حیوانات و استفاده از جایگزین‌های مختلفی برای آزمایش محصولات آرایشی در این صنعت وجود دارد؛ ‌ برای مثال می‌توان از باکتری‌ها، بافت‌ها و سلول‌های انسانی، مدل‌های رایانه‌ای یا روش‌های شیمیایی برای تست محصولات آرایشی بهره بُرد. استفاده از این‌ روش‌ها هم هزینه کمتری دارد و هم سرعت بیشتری به روند تحقیقات می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SE ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    6 12
    مگر خود ما وحشیانه جنین گوسفندان نژاد پوستی مثل قره گل را نمی کشیم؟ تا فقط با پوستش کلاه پوستی درست کنیم؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      1 0
      اینم کار بسیار زشتیه که اگه انجام میشه باید جلوش گرفته بشه
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      0 0
      خب نکن دیگه از این کارا
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    هیچ موجودی بدتر بی رحم تر و مضر تر برای محیط زیست از آدم وجود ندارد صد تایی یکی انسان هست و گرنه ۸ میلیارد آدم داریم ۱۰ در صد شون انسان هستن که همین مهمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس