کد خبر 1340998
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
بیکاری ۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی/ حمایت یک میلیارد ریالی وزارت علوم از رساله‌های دکتری

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند، گفت: از همه اساتید و دانشجویانی که رساله‌های دکتری خود را متناسب با نیاز جامعه انجام دهند، با پرداخت یک میلیارد ریال حمایت مالی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاح خوابگاه خیرساز دانشگاه سمنان اظهار کرد: ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و پارک‌های علم و فناوری از برنامه‌های جدی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم بوده و برنامه‌های مختلفی را در این زمینه تدارک دیده‌ایم.

وی افزود:  در قالب گرنت فناورانه، از همه اساتید و دانشجویانی که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری خود را متناسب با نیاز جامعه انجام دهند، با پرداخت یک میلیارد ریال حمایت مالی می‌کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دیگر برنامه‌های این معاونت با کمک خیران اشاره کرد و گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان با ۶۵ هزار شغل ایجاد شده، بستر خوبی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند و خیران می‌توانند در این زمینه نیز ورود پیدا کنند و برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمک کنند.

وی گفت: در حوزه فناوری و نوآوری، شرکت‌های فناور به‌راحتی می‌توانند بستر اشتغال‌زایی را فراهم کنند؛ چراکه ۴۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

خیرالدین از ایجاد کانون خیرین فناوری و نوآوری در این معاونت خبر داد و گفت: خیرانی که تمایل دارند در زمینه اشتغال فعالیت کنند در این کانون پذیرای آنان هستیم.

وی به سرمایه‌گذاران فرشته به عنوان دیگر طرح این معاونت اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح نیز خیران با سرمایه‌گذاری و خطرپذیری در یک شرکت فناور به تبدیل شدن ایده‌ها به محصول کمک می‌کنند و از سود آن نیز بهره‌مند خواهند شد و در این زمینه نیز آماده همکاری با خیران هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت ۴۹ پارک علم و فناوری در کشور گفت: از این تعداد، ۱۱ پارک دانشگاهی است.

خیرالدین افزود: ۲۲۳ مرکز رشد، حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور و ۸۰ مرکز کارآفرینی و حدود چهار پارک سازمانی داریم که حمایت‌های خوبی از این پارک‌ها می‌شود.

به گفته وی، کمک به سطوح فناوری پایین (از یک تا چهار) و تبدیل ایده‌ها به نمونه آزمایشگاهی از جمله حمایت‌های معاونت فناوری و نوآوری از پارک‌های علم و فناوری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    پروژه بنده 2 میلیون ارزش داشت سال 92 الکی حرف دانش بنیان نزنید که همش کپی زدن از روی نمونه خارجی کلا در دانشگاه هیچ علمی بوجود نمیاد جز پاچه خواری و رانت و فشار به دانشجو برای مقاله، همین کارها میکنید که دسته دسته دانشجو دارن میرن از هر دانشگاه درپیت کانادایی و استرالیایی پذیرش میگیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس