رتبه اول علم در منطقه هستیم/ علم باید به صورت کاربردی دنبال شود

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به رتبه اول کشور در زمینه تولید علم گفت: باید علم به صورت عملیاتی و کاربردی دنبال شود.

به گزارش مشرق، علی خیرالدین عصر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه خلیج فارس اظهار داشت: کشور ما رتبه پانزدهم دنیا در زمینه تولید علم را دارد و رتبه اول منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید علم به صورت عملیاتی و کاربردی دنبال شود افزود: شرکت‌های دانش بنیان ۶۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده‌اند که ۵۰ هزار شغل ایجاد شده توسط دانش آموختگان و دانشگاهیان است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: انتظار می‌رود که در استان یک شورای اقتصادی برگزار شود و رئیس پارک علم و فناوری باید عضو شورای برنامه ریزی و توسعه استان باشد و اولویت اصلی هم تعامل بین پارک علم و فناوری و دانشگاه باشد.

وی تاکید کرد: باید اعلام کنم که بوشهر یکی از پنج استانی است که منطقه ویژه فناوری دارد و با تصویب نهایی پهنه فناوری در شورای عالی عتف، بوشهر از معدود استان‌های کشور است که پهنه فناوری را در دل خود جای داده است.

خیرالدین بیان داشت: ۵۰ درصد اساتید دانشگاه خلیج فارس در حوزه فناوری و نو آوری وارد شده‌اند، حتی در حوزه‌های علوم انسانی و فناوری‌های نرم، که این مورد در سطح کشور حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است، نیز اساتید ورود کرده‌اند و این بیانگر تلاش و کوشش تمامی اعضای زیست بوم فناوری و نو آوری است.

در این مراسم ضمن تکریم عبدالمجید مصلح، محمد مدرسی به عنوان رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر معارفه شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    بر اساس رتیه بندی پایگاه آمار علمی scumagojr ترکیه رتبه اول منطقه و بیستم جهانی و ایران رتبه دوم منطقه و بیست و یکم جهانی است
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    1 0
    علمی که دستاوردش به ثروت و ارتقا سطح زندگی نینجامد، فقط ارزش تیتر زدن و پز دادن دارد و هیچ کارایی ندارد... الکی دلتون رو خوش نکنید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس