قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۹|کاهش قیمت نفت در پی چشم انداز احیای برجام

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۱.۸۵ دلار پایین آمد.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برنت ۱.۸۶ دلار پایین آمد و به ۹۱.۱۲ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت آمریکا هم ۱.۹ دلار کاهش یافت و با از دست دادن کانال ۹۰ دلاری هم اکنون ۸۹.۸۵ دلار در هر بشکه خرید و فروش می‌شود.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در معاملات روز گذشته ۹۴.۰۳ دلار در بازار جهانی خرید و فروش شده است.

به گزارش رویترز در ادامه افت روزهای گذشته قیمت نفت در بازار جهانی، امروز هم شاهد عقب‌نشینی بهای طلای سیاه در بازار بودیم. در حال حاضر دو عامل بر قیمت نفت در بازار جهانی اثر گذار است. نخست بحران بالا گرفتن تنش بین روسیه و اوکراین که ممکن است به ایجاد اختلال در عرضه نفت از سوی روسیه به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان منجر شود و اثر این عامل بر قیمت نفت افزایشی بوده است.

عامل دوم هم امید بازار به بازگشت نفت ایران است که باعث می‌شود عرضه نفت به بازار جهانی بالا رفته و قیمت‌ کاهش یابد. از قضا شاهد آن هستیم که زور عامل دوم بر عامل اول چربیده و باعث شده تا طی روزهای گذشته شاهد افت قیمت نفت در بازار جهانی باشیم.

در روزهای گذشته قیمت نفت تا بالای ۹۶ دلار در هر بشکه افزایش یافته بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس