کد خبر 1353233
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
قیمت نفت دوباره افزایشی شد

در معاملات امروز بازار جهانی نفت نفت برنت دوباره به چرخه افزایش قیمت باز گشت و حدود ۶ دلار بالا رفت.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برنت ۵.۸۵ دلار بالا رفت و به ۱۰۳.۸۷ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت آمریکا هم ۵.۴۹ دلار رشد کرد و ۱۰۰.۵۳ دلار در هر بشکه در حال خرید و فروش شدن است.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین معاملات دیروز بازار جهانی انرژی ۱۰۴.۰۶ دلار در هر بشکه به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، هشدار اخیر آژانس بین المللی انرژی نسبت به کم شدن ارزش ۳ میلیون بشکه ای روزانه عرضه نفت به بازار جهانی اصلی‌ترین دلیل افزایش امروز قیمت طلای سیاه بوده است.

آژانس بین المللی انرژی هشدار داده که با تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه حدود ۳ میلیون بشکه از صادرات ۷ تا ۸ میلیون بشکه‌ای روزانه نفت این کشور به بازار جهانی کم خواهد شد.

در کنار تحریم‌ها برخی خریداران هم تمایل خود برای خرید نفت از روسیه را به دلایل مختلف از دست داده ‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    سه میلیون تولید کم شده یک میلیون هم روزانه از ذخایر استراتژیک امریکا و کره و ... داره وارد بازار میشه که به زودی ته میکشه. تنها جایگزینش در حال حاضر برای مصرف کنندگان نفت مثل امریکا و سه کشور اروپایی لااقل خبر ورود نفت ایران به بازار هست. در مذاکره مواظب باشید وقت امتیاز حداکثری گرفتن و ندادن هسته ای و برداشتن تحریم های نفتی هست. با حل شدن بحران انرژی تحریم ها اگر هم تا حدی برداشته شوند یکی یکی به صورت پله ای بازخواهند گشت. درامد احتمالی اضافه نفت هم از کشورهایی مثل هند و کره به هیچ عنوان نباید باعث هیچ گونه وابستگی اقتصادی بشود و فقط برای سرمایه گذاری های جدید و غیر حیاتی در داخل کشور
  • CA ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 1
    سه میلیون تولید کم شده یک میلیون هم روزانه از ذخایر استراتژیک امریکا و کره و ... داره وارد بازار میشه که به زودی ته میکشه. تنها جایگزینش در حال حاضر برای مصرف کنندگان نفت مثل امریکا و سه کشور اروپایی لااقل خبر ورود نفت ایران به بازار هست. در مذاکره مواظب باشید وقت امتیاز حداکثری گرفتن و ندادن هسته ای و برداشتن تحریم های نفتی هست. با حل شدن بحران انرژی تحریم ها اگر هم تا حدی برداشته شوند یکی یکی به صورت پله ای بازخواهند گشت. درامد احتمالی اضافه نفت هم از کشورهایی مثل هند و کره به هیچ عنوان نباید باعث هیچ گونه وابستگی اقتصادی بشود و فقط برای سرمایه گذاری های جدید و غیر حیاتی در داخل کشور و ذخیره به شکل طلا باز در داخل کشور استفاده شود. وگرنه داستان سالهای آخر حسن روحانی رو باز شاهد خواهیم بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس