دروغ پردازی رویترز به روند مذاکرات کمک نمی‌کند/ موضوعات بانک، بیمه و فروش نفت در رفع تحریم‌ها کلیدی است+فیلم

ابوالفضل عمویی گفت: در موضوع رفع تحریم‌ها، مباحث اساسی مانند بانک، بیمه و فروش نفت موضوعات کلیدی است که بر روی آن تاکید شده است.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه در مصلی پردیس، در جمع خبرنگاران در خصوص بازدید خود و دو نماینده دیگر مجلس از مناطق صنعتی و بیمارستان الغدیر شهر بومهن، اظهار کرد: امروز توفیق داشتیم از منطقه صنعتی خرمدشت شهرستان پردیس بازدید کرده و پای صحبت صاحبین صنایع بنشینیم و پس از آن از بیمارستان خیرساز الغدیر بومهن بازدید کرده و در ادامه در مصلی نماز جمعه و در قرارگاه خدمت رسانی دیداری چهره به چهره با مردم داشتیم.

وی با بیان اینکه پس از این نشست نیز به فازهای جدید پردیس رفته و از کم و کیف مشکلات مردم اطلاع حاصل خواهیم کرد، گفت: مشکلات در این منطقه بسیار زیاد بوده و واقعیت امر این است که بخشی از مسائل و مشکلات شهر بزرگ تهران به شهرهای حاشیه ای از جمله پردیس سرازیر می شود و این مناطق نیاز به توجه مسئولین دارند و ما نیز برای کمک به این شهرها اقداماتی را در مجلس شورای اسلامی انجام خواهیم داد و کوتاهی نخواهیم کرد.

عموئی در خصوص آخرین اتفاقات مذاکرات وین، بیان کرد: این مذاکرات در پی خروج غیرقانونی آمریکا از توافق سال ۲۰۱۶ برگزار شده و این کشور پس از خروج از برجام تلاش کرده تا فشار حداکثری را بر کشور ما اعمال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، افزود: این سیاست آمریکایی‌ها نتیجه نداده و امروز نیز خود آنها به صراحت اعتراف می کنند که سیاست تحریم‌ها شکست خورده و به همین دلیل با تغییر دولت در آمریکا شاهد علاقه مندی آنها برای بازگشت به توافق بودیم.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی شرایط را تعیین می کند که آنها با چه شرایطی می توانند به برجام بازگردند و خواسته‌های ما در این توافق‌نامه روشن است.

عموئی اضافه کرد: خواسته ایران رفع تحریم‌ها به صورت موثر است و اینکه بتوانیم این لغو تحریم‌ها را با راستی‌آزمایی بسنجیم و باید تحریم‌ها تماما برداشته شده باشد تا متقابلاً ایران به سطح محدودیت‌های سابق خود در برنامه هسته‌ای بازگردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مذاکرات در حال حاضر چند دور پیش‌ رفته و به متن پیش‌نویس اولیه رسیده است و موضوعات اختلافی تا به امروز نیز در پرانتز باقیمانده است.

وی افزود: خواسته مجلس شورای اسلامی از هیئت مذاکره کننده در وین این است که بر روی حقوق اساسی مردم در رفع تحریم ها ایستادگی کنند و رفع این تحریم ها باید به نحوی باشد که دست‌آوردهای اقتصادی ملموسی را برای منافع مردم کشورمان داشته باشد.

عمویی ادامه داد: در موضوع رفع تحریم‌ها، مباحث اساسی مانند بانک، بیمه و فروش نفت موضوعات کلیدی است که  بر روی آن تاکید شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اساسی جمهوری اسلامی، اضافه کرد: راستی‌آزمایی یکی از خاسته‌های ما است و تضمین برای اینکه این توافق پایدار بماند نیز یکی از مباحث اساسی جمهوری اسلامی است و مهمتر از تمام این موارد این است که صنعت هسته‌ای کشور که هزینه‌ها و تلاش‌های بسیار زیادی برای آن انجام شده چهارچوب‌ها و مبانی اصلی آن حفظ شود.

وی تصریح کرد: انتظار ما از دوستان و برادرانمان که در وین تلاش می‌کنند این است که پیرو ایستادگی مردم کشورمان نشان دادند، آنها نیز بر روی مواضع اساسی ما در وین اصرار کرده و سعی کنند که این مواضع و منافع را تأمین کنند.

عموئی در خصوص خبر و ادعای رویترز در دسترسی به اطلاعات و مواضع جمهوری اسلامی، ابراز کرد: خبر رویترز مبنایی نداشته و اطلاعات غلط و آمیخته به اطلاعات مختلفی است و از این جهت مقامات کشورمان نیز این موضوع را رد کرده‌اند، زیرا خبر رویترز بیشتر یک فضا سازی است و کمکی به روند درست مذاکرات نمی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: موضوع تبادل زندانیان ارتباطی با مذاکرات هسته ای ندارد و موضوع جداگانه‌ای است اما سابق بر این ما آمادگی خود را به صورت جدا برای این مسیر اعلام کرده بودیم و این موضوع به مذاکرات وین ارتباطی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 1
    حاصل کار شما: دیپلمات ها خارجی گزارش می دهند که یک طرح چند مرحله ای در حال تدوین است. این شامل کنار گذاشتن کامل غنی سازی اورانیوم تهران است.
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 0
      بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست.اجرای پروتکل الحاقی برای پرستیژ ابرقدرتیمان و جان دانشمندانمان خطرناک است.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    3 2
    مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 1
    همسایمون داشت صبح تعریف میکرد میگفت دیشب دزد اومده ماشینش رو ببره. داد زدم آی دزد! میگه دزده اومد جلو گفت چرا لجن پراکنی میکنی!!! میگفت دیدم حرف درست میزنه سوییچ رو دادم بهش تا راحت بره!
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 0
      وای چقدر تو با مزه ای!
  • بهداد FR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 1
    اگه بپذیرین که غنی سازی رو به ۵ درصد و کمتر کاهش بدین این شکست بزرگیست که در نهایت به حذف شما از قدرت و کنارگذاشتن مردم از حمایت حکومت خواهد انجامید
  • احمد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    تا دو سال و نیم برحام خواهد بود بعدش ترانمپ میاد.
    • محمدحسین IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 0
      توافق قبل ۳،۷ بوده وتلاش به توافق قبل هست وشکستی در کارنیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس