.

با وجود فعال شدن سامانه گنبد آهنین و پرواز جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی برای رهگیری و انهدام پهپاد متعلق به سازمان حزب الله لبنان، ارتش اسرائیل در جلوگیری از بازگشت این پهپاد به لبنان ناکام ماند.

سرویس جهان مشرق - حزب‌الله لبنان ۲۹ بهمن ماه در یک عملیات موفقیت‌آمیز، پهپاد خود را به منظور جمع آوری اطلاعات، در حریم هوایی رژیم صهیونیستی به پرواز درآورد که با وجود همه تلاش‌های نیروی هوایی اسرائیل برای سرنگونی آن، پهپاد با موفقیت به آشیانه‌ خود در لبنان بازگشت.

به گزارش مشرق، روزنامه «calcalist» رژیم صهیونیستی در واکنش به نفوذ پهپاد حزب الله به داخل سرزمین ها اشغالی و فرار آن از چنگ سامانه های پدافندی و جنگنده های اسرائیلی نوشت :

«توانمندی های حزب الله و حماس در عرصه میدانی به خوبی شناخته شده است. حزب الله با نفوذ به حریم هوایی اسرائیل، نه تنها قصد دارد حیثیت ارتش اسرائیل را زیر سوال ببرد، بلکه این کار اساس حمله با استفاده از پهپادهای مسلح نیز است.»

«در ماجرای نفوذ پهپاد حزب الله به اسرائیل، نیروی هوایی، سامانه گنبد آهنین را فعال کرد و جنگنده های F-۱۶ و هلیکوپترهای آپاچی را به پرواز درآورد، اما با این حال و در عین ناباوری نتوانست مانع از بازگشت سالم پهپاد حزب الله به لبنان شود!»

واکنش رسانه‌های صهیونیست به شکست سنگین اسرائیل در مقابله با پهپاد حزب‌الله
فرار پهپاد حزب الله، برای نیروی هوایی چقدر هزینه داشت؟

این روزنامه این اتفاق را نه تنها یک شکست نظامی می‌داند، بلکه آن را یک شکست اقتصادی قابل توجه معرفی میکند و با بررسی هزینه مالی صرف شده توسط ارتش اسرائیل برای رهگیری ناموفق پهپاد حزب الله، از این شکست ابراز تاسف می‌کند:

«اما این فقط یک شکست نظامی در رهگیری یک هواپیمای متخاصم نیست که به حریم هوایی اسرائیل نفوذ می کند،‌ بلکه این مسئله در کنار شکست نظامی، یک شکست اقتصادی نگران کننده و ضرر اسرائیل در اقتصاد جنگ جدید است.»

«جت های جنگنده و هلیکوپترها معمولاً به صورت جفت بلند می شوند. هزینه یک ساعت پرواز F-۱۶ در نیروی هوایی آمریکا حدود ۲۲۰۰۰ دلار و هزینه پرواز هلیکوپتر آپاچی در ارتش ایالات متحده حدود ۴۰۰۰ دلار است. هزینه هر موشک رهگیری گنبد آهنین، حدود ۵۰۰۰۰ دلار است. اما قیمت پهپاد های حزب الله چقدر است؟ قیمت پهپاد حزب الله حداکثر چند هزار دلار است. »

«در واقع باید بگوییم که نیروی هوایی اسرائیل، دیروز در جریان رهگیری ناموفق تنها یک پهپاد چند هزار دلاری، صدها هزار شِکل را بر باد داد! ( شِکل واحد پول رژیم صهیونیستی است)»

در ادامه این رسانه‌ با ابراز نگرانی از رشد و پیشرفت قدرت پهپادی جبهه مقاومت، نسبت به رویارویی رژیم صهیونیستی با قدرت پهپادی حزب الله و حماس در آینده، هشدار می‌دهد:

«این مسئله در حالی است که با توجه به استفاده روزافزون نیروهای ایرانی و متحدان آنها از پهپاد ها برای حملات و جمع آوری اطلاعات، در رویارویی بعدی ارتش اسرائیل با نیروهای وابسته به ایران در غزه و لبنان، عملیات رهگیری پهپادها، بسیار فراوان خواهد بود.»

«اسرائیل قادر به رهگیری موشک های هسته ای در فضا است، اما سیستم پدافند هوایی در حال حاضر قابلیت کمی در برابر تهدید جدید و رو به رشد پهپادها دارد.»

«گنبد آهنین قابلیت‌هایی در برابر هواپیماهای بدون سرنشین دارد، البته این قابلیت زمانی نشان داد شد که در عملیات محافظ دیوارها، متاسفانه گنبد آهنین به طور اشتباهی یک پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرد!»

«همچنین نیروی هوایی پیش از این یک پهپاد حماس را با استفاده از موشک های سامانه پاتریوت رهگیری کرده بود. در اینجا نیز یک شکاف اقتصادی غیر منطقی بین هزینه رهگیری (حدود ۱ میلیون دلار) و هزینه پهپاد (صدها یا هزاران دلار) وجود دارد. با تمام این مسائل، هنوز  یک سامانه پدافندی واقعی و موثر برای مقابله با پهپاد ها وجود ندارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    11 0
    بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست.اجرای پروتکل الحاقی برای پرستیژ ابرقدرتیمان و جان دانشمندانمان خطرناک است.
  • US ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    4 0
    اف-16 و آپاچی دنبال پهپاد آی بدو آی بدو، ارتش اسرائیل دنبال پهپاد آی بدو آی بدو
    • امیر DE ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      1 0
      میدونی از چی شون خوشم میاد. از فردا میرن دنبال اینکه نامبر وان مقابله یا پهپاد دنیا باشن با برنامه
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    4 0
    رژیم پوشالی و کودک کش
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    7 0
    تحقیر گنید آهنین وجنگنده ها وسامانه هوایی رژیم اسرائیل توسط ریز پرنده حزب الله (( پهیادهای حزب الله به کابوس صهیونیست ها تبدیل می شود
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    9 0
    الجمدولله کما هو اهله
  • مرتضی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    3 0
    دستت درد نکنه مشرق مطلب خوبی بود
  • Sina IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    4 0
    و خداوند خوار کننده مستکبران است
  • Davood IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    آخه چه طوری با رادارای که میگن خیلی قویه نتونستن اینو رهگیری کنن؟
  • ابوالفضل IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 3
    اوه اوهچه شکست سنگینی چه ضربه ای وارد کردین بر این دشمن فرضی
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    3 0
    زنده باد حزب الله مرگ بر ا سرائیل
  • سامان IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    اسرائیلیا بیشتر از اینا گوشت مالی دیدن این کوچیک ترینشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس