روابط اقتصادی ایران و ازبکستان با وضع مطلوب فاصله زیادی دارد

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون نخست‌وزیر ازبکستان برگزار شد.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی‌امین در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان، با بیان اینکه در فرصت کوتاهی که هیئت ازبکستانی در ایران حضور داشت، موضوعات متعددی برای همکاری مشترک پیشنهاد شد که در حال نهایی شدن است، گفت: ایران و ازبکستان سوابق و مشترکات دینی و فرهنگی زیادی دارند.

وی افزود: ما با شما احساس غرابت داریم و علاقه‌مند به توسعه روابط دو کشور هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: روابط اقتصادی دو کشور فاصله زیادی با وضعیت مطلوب دارد که امیدواریم این اجلاس آغاز گسترش روابط ایران و ازبکستان باشد.

پیش از اظهارات فاطمی‌امین، علایی معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و «عمر زاق‌اُف» معاون نخست‌وزیر ازبکستان و وزیر توسعه سرمایه‌گذاری خارجی این کشور در حال برگزاری است که سیزدهمین دوره آن دو سال قبل در ازبکستان برگزار شده بود.

وی ادامه داد: قبل از این اجلاس، کمیته‌های مختلفی برگزار شد که شامل تجارت، صنعت و معدن، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، استاندارد، گمرک، مناطق آزاد، انرژی، گردشگری، فناوری، ترانزیت و کشاورزی می‌شود.

معاون سازمان توسعه تجارت تأکید کرد: ماحصل این جلسات به عنوان سند پایانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان خواهد بود که از سوی وزرای دو کشور امضا می‌شود. دو سند هم در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و همکاری‌های فرهنگی به امضا می‌رسد.

علایی گفت: امروز معاون نخست‌وزیر ازبکستان با حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور دیدار داشت، فردا نیز با محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نشستی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس