هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا در تهران برگزار می‌شود

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا در تهران در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد.  

به گزارش مشرق، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا در تهران در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد.  

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: در راستای توسعه روابط دوستانه موجود بین جمهوری اسلامی ایران و کوبا و تلاش برای افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مقرر است ریکاردو کابرسیاس معاون  نخست وزیر کوبا در راس هیئتی از مقامات اقتصادی و هلدینگ های بزرگ کوبایی به تهران سفر کند.

در حاشیه برگزاری اجلاس فوق دیدارهای دوجانبه ای بین هلدینگ های بزرگ کوبایی با شرکت ها و همتایان ایرانی انجام می‌شود.  

در این کمیسیون مقرر است  ۲۱ کمیته تخصصی در حوزه های مختلف همچون تجارت، سرمایه گذاری، ترانزیت و حمل و نقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استانداردبهداشت و موارد مهم دیگر برگزار شود.  

همچنین قرار است در حاشیه برگزاری این اجلاس اسنادی در زمینه دارویی، کشاورزی، گمرکی، مواد غذایی و واکسن به امضای طرفین برسد.

شایان ذکر است از طرف کشورمان وزیر بهداشت و از طرف کوبایی معاون نخست وزیر مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک را بر عهده دارند. ‌ 

هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دوکشور در دی ماه ۱۳۹۷ در هاوانا برگزار شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس