سازمان امنیت و همکاری اروپا جلسه فوق العاده تشکیل می دهد

سازمان امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه یک جلسه فوق العاده را برای "کاهش تنش" در بحران اوکراین برگزار می کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاول یابلونسکی معاون وزیر خارجه لهستان در پی درخواست کی یف پس از افزایش تنش در شرق اوکراین، اعلام کرد که این جلسه  روز دوشنبه برگزار می شود.

لهستان در سال جاری ریاست دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا مستقر در وین را بر عهده دارد که دارای ۵۷ عضو از جمله روسیه، اوکراین و ایالات متحده است.

ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا صدها حمله توپخانه ای و خمپاره ای را در روزهای اخیر گزارش کرده اند؛ در درگیری که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و بیش از ۱۴ هزار کشته برجای گذاشته است.

نقض آتش بس در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده روسیه را به برنامه ریزی برای حمله به اوکراین پس از تجمع ۱۵۰ هزار نیروی مسکو در مرزهایش متهم می کند.

آدام هالاچینسکی نماینده لهستان در سازمان امنیت و همکاری اروپا در توییتر نوشت: اوکراین درخواست جلسه شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین را برای بحث در مورد "وضعیت امنیتی رو به وخامت"، ارائه کرده است.

یابلونسکی معاون وزیر خارجه لهستان گفت: هدف این جلسه بحث درباره همه اتفاق های رخ داده در ساعات اخیر است و اقدامات سازمان امنیت و همکاری اروپا در این شرایط به منظور کاهش تنش است.

وی تاکید کرد: ما از همه ابزارهای موجود برای جلوگیری از درگیری مسلحانه استفاده می کنیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس