اروپا استفاده از تسلیحات سنگین در شرق اوکراین را تائید کرد

دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرده که مأموران نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروژپا استفاده از تسلیحات سنگین در درگیری‌های دونباس را تائید کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «هلگا اشمید»، دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا روز یکشنبه گفت: مأموران نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا (SMM) در اوکراین افزایش استفاده از سلاح‌های سنگین در دونباس را گزارش کرده که استفاده از این تسلیحات طبق توافقات مینسک ممنوع است و منجر به افزایش تعداد تلفات و خسارات می‌شود.

اشمید در حساب توئیتر خود نوشت: «سازمان امنیت و همکاری اروپا افزایش استفاده از تسلیحات سنگین ممنوع را ثبت کرده که منجر به افزایش سریع خسارات و تلفات شده است. به خطر انداختن جان غیرنظامیان غیرقابل قبول است. من از طرفین می‌خواهم که سلاح‌های سنگین را از منطقه امنیتی خارج کنند، به آتش‌بس پایبند باشند و از غیرنظامیان محافظت کنند.»

بیشتر بخوانید:

پوتین برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین آماده است

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه در مصاحبه با سی ان ان مدعی شد همه شواهد حاکی از آن است که روسیه در آستانه حمله به اوکراین است.

با این حال، وی مدعی شد که واشنگتن تا دقیقه آخر به دنبال آن است که با توسل به دیپلماسی، مسکو را از این اقدام منصرف کند.

بلینکن همچنین مدعی شد که اعمال تحریم‌ها قبل از حمله روسیه به اوکراین اثر بازدارندگی خود را از دست خواهد داد حال آنکه ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای اعمال آنها عجله دارد.

بلینکن همچنین مدعی شد مادامی که مسکو به حمله دست نزند، دیدار برنامه ریزی شده وی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که برای هفته بعد تدارک دیده شده است، برقرار خواهد بود.

مقامات آمریکایی تظاهر می‌کنند که قصد روسیه از برگزاری رزمایش‌های قانونی در تمامیت ارضی خود، تدارک حمله نظامی به اوکراین است. در این میان واشنگتن خود را سفیر صلح جا زده و طوری وانمود می‌کند که اگر حمله‌ای رخ ندهد، محصول تلاش‌های دولت جو بایدن دموکرات بوده است!

این در حالی است که روسیه می‌گوید اصلاً قصدی برای حمله به اوکراین ندارد و این بخشی از بازی تبلیغاتی غرب است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس