ادعای دوباره لندن؛ حمله روسیه به اوکراین بسیار محتمل است

وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با دبیرکل ناتو مدعی شد، حمله روسیه به اوکراین بسیار محتمل است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که درگیری‌های ارتش اوکراین با جمهوری‌های خودخوانده در منطقه دونباس ادامه دارد، وزیر خارجه انگلیس بار دیگر به روسیه درباره تدارک برای حمله به اوکراین اتهام‌زنی کرد.

همزمان با تداوم تنش‌های غرب با روسیه بر سر اوکراین و ادامه اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی به مسکو، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس با سفر به بروکسل مقر ناتو با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل این ائتلاف نظامی دیدار کرد.

وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار دوجانبه با دبیرکل ناتو باز هم اتهام‌های کشورهای غربی درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین را تکرار کرد. او در توییتی درباره دیدار با ینس استولتنبرگ توضیحاتی ارائه داد.

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد، حمله روسیه به اوکراین بسیار محتمل است.

دیپلمات ارشد لندن در پیام توییتری در صفحه شخصی خود نوشت: «با ینس استولتنبرگ (دبیرکل) ناتو دیدار کردم. دیپلماسی باید پیگیری شود اما تهاجم روسیه به اوکراین به نظر بسیار محتمل می‌رسد».

وزیر خارجه انگلیس افزود: «بریتانیا و متحدان در حال تقویت تدارکات و آمادگی‌ها برای بدترین سناریو هستند. ما باید هزینه را برای روسیه به طرزی غیر قابل تحمل بالا ببریم».

اتهام‌زنی تازه لیز تراس به روسیه و تهدید دوباره این کشور درباره حمله ادعایی این کشور به اوکراین در شرایطی مطرح شده که مقام‌های ارشد مسکو بارها اعلام کرده‌اند روسیه قصدی برای انجام چنین حمله‌ای ندارد.

لیز تراس وزیر امور خارجه کابینه بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس پیشتر در مصاحبه ادعا کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در اوکراین متوقف نخواهد شد و به دنبال کنار هم قرار دادن کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

به گفته «لیز تراس»، انگلیس و متحدانش درباره حمله روسیه خودشان را برای بدترین شرایط آماده کرده‌اند.

از سوی دیگر بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس هم روز گذشته ادعا کرده بود، طرح روسیه برای حمله به اوکراین منجر به بزرگترین درگیری در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم خواهد شد.

نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با شبکه  «بی‌بی‌سی»، ضمن درخواست از مسکو برای شرکت در مذاکرات صلح، درباره هزینه هنگفت انسانی که تهاجم ادعایی به اوکراین چه از طرف اوکراینی و چه از طرف روسی خواهد داشت، هشدار داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس