افزایش ۶۰ درصدی صادرات ایران به روسیه از ابتدای امسال

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و فدراسیون روسیه در دومین کنفرانس بین‌المللی تجارت و همکاری‌های اقتصادی دو کشور از افزایش بیش از ۶۰ درصدی صادرات ایران به این کشور از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش مشرق از موسسه بین المللی پژوهش‌های صنعتی و تجاری، دومین همایش بین‌المللی تجارت و همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه با حضور فعالان و مسئولان اقتصادی دو کشور در  محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و فدراسیون روسیه  با حضور در این کنفرانس با استناد به آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از افزایش بیش از ۶۰ درصدی صادرات ایران به کشور روسیه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت:  برگزاری چنین کنفرانس‌هایی باعث می‌شود تا حوزه تجارت در کشورهای دیگر بخصوص روسیه از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تجارت خارجی باید نقشه راهی ترسیم شود، افزود: برای توسعه صادرات در کشور باید زیرساخت‌هایی از جمله لجستیک مورد بازنگری قرار گیرد، این ظرفیت در مرز آستراخان با ایران وجود دارد از این رو از سال ۱۳۹۶ سرای تجاری ایرانیان در شهر آستراخان تأسیس شده است. این سرای تجاری به‌عنوان یک مرکز اقتصادی می‌تواند زمینه و تقویت حضور صادرکنندگان در روسیه را فراهم کرده و سکوی تجارت با این کشور باشد.

راه‌اندازی خانه تجارت ایران در کشورهای دیگر

احمد اصل رکن‌آبادی،‌ مشاور فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این کنفرانس از راه‌اندازی خانه تجارت خارجی در کشورهای دیگر خبر داد و گفت: طی جلسه‌ای که فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان توسعه تجارت داشت طرح ۱۴ بندی راه‌اندازی ۱۹۵ خانه تجارت ایران در کشورهای دیگر داده شده است.

وی ادامه داد: برای حرکت تجارت خارجی ایران در کشورهای دیگر نیاز به رایزن‌های اقتصادی  بیشتری داریم تا امروز بخش‌های خصوصی از طریق اتاق‌های بازرگانی این مسئولیت را به دوش کشیده‌اند و دولت نیز تلاش‌های قابل توجهی برای توسعه صادرات کرده است اما کافی نیست.

 رکن‌آبادی با اشاره به توسعه صادرات محصولات پتروشیمی گفت: بر اساس آمارهای موجود کشور روسیه دارای مواد اولیه برای تولید محصولات پتروشیمی است اما همیشه میزان تقاضای آن بیشتر از تولید است، از این رو سالانه ۳۰  میلیارد دلار واردات انواع محصولات پتروشیمی دارد و کشورمان می‌تواند از این فرصت به بهترین شکل استفاده کند باید برای سرمایه‌گذاران در این حوزه مشوق‌هایی در نظر گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس