کد خبر 1343612
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
بنزین نمایه

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: سهمیه بنزین وانت‌ها ماهانه ۱۰ لیتر کاهش پیدا کرده و به صورت سهمیه عملکردی واریز خواهد شد.

به گزارش مشرق، مسعود رضایی گفت: مطابق قانون ابلاغی سال ۹۸ بر تامین سهمیه ناوگان عمومی از جمله تاکسی‌ها و وانت‌بارها بر اساس عملکرد تاکید شده است.

حدود ۲.۵ میلیون وانت بار در کشور وجود دارد که اغلب به عنوان وسیله شخصی استفاده شده و کاربرد عمومی ندارند پس نباید سهمیه مازادی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱

او می‌گوید: دو سهمیه برای وانت بارها در نظر گرفته شده است، بخش اول ماهانه و به صورت ثابت به سهمیه آن‌ها افزوده می‌شود و بخش دوم متناسب با عملکرد، توسط سازمان‌های متولی احصا شده و به وزارت نفت ابلاغ می‌شود.

در چند ماه گذشته با توجه به کامل شدن شناسایی وانت بارها، سهمیه آن‌ها ماهانه ۱۰ لیتر کاهش پیدا کرده و برای وانت بارهای ثبت شده در سازمان‌های متولی به صورت سهمیه عملکردی واریز خواهد شد.

پیش از این و همزمان با واریز سهمیه بنزین بهمن، رانندگان خودروهای نیمه سنگین اعلام کردند که این ماه هم ۱۰ لیتر از سهمیه بنزین‌شان کم شده است و رئیس اتحادیه وانت بار و پیک موتوری هم این خبر را تایید کرد.

برای مثال اگر یک راننده به بندرعباس برود، به جز سهمیه خود، بارنامه دولتی دریافت می‌کنند. پس از آن، می‌تواند بر مبنای آن بارنامه، سهمیه اضافه خود را دریافت کند.

طرح بازتوزیع یارانه‌های بنزین به صورت لایحه، تقدیم به مجلس نشده اما به صورت آزمایشی در جزیره کیش آغاز شده است.  با این حال برخی کارشناسان اعلام کردند که با کاهش ۱۰ لیتری سهمیه بنزین رانندگان وانت‌بار و سهمیه بنزین رانندگان نیسان نگرانی‌ها از شروع سهمیه‌بندی جدید بنزین افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    وانت هایی که کشاورزها تو روستا استفاده میکنن اغلب هم به گاز دسترسی ندارند تکلیفشون چی هست
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    بیشتر تاکسی ها گاز سوز هستند بنزین مصرف ندارند بعضی سهمیه خود را می فروشند دولت نباید به ماشین های گاز سوز عمومی سهمیه بدهد باید طبق شخصی ها واریز کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس