تاکید بر ارتقای ظرفیت پایانه مرزی پیشین در سفر وحیدی به پاکستان

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بر لزوم مدیریت یکپارچه و هماهنگ در پایانه های مرزی کشور تاکید کرد و گفت: با هدف خدمات رسانی بهتر بایستی به سمت الگوی هوشمند سازی مدیریت در پایانه های مرزی حرکت کنیم.

به گزارش مشرق، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست کارگروه مرزی که با حضور نمایندگان دستگاهها در محل وزارت کشور برگزار شد؛ افزود: ۱۶ استان مرزی داریم که توجه به ظرفیت های آنها در حوزه های مختلف اقتصادی، گردشگری و تجاری می تواند سهم اثرگذاری در توسعه استان های کشور داشته باشد.

معاون امنیتی وزیر کشور با تاکید بر ضرورت مدیریت یکپارچه در حوزه مرزها ادامه داد: بعضی مواقع در موضوع مدیریت مرزها ناهماهنگی یا تداخل عملکردی برخی از دستگاه‌ها را شاهد هستیم که بایستی با ایجاد وحدت رویه، خدمات رسانی را ارتقا دهیم.

میراحمدی تصریح کرد: برای تقویت ارتباط و تعامل هوشمند میان دستگاه ها لازم است "فرماندهی واحد" شکل گیرد تا سرعت کار و پاسخگویی تقویت شود.

وی به رویکرد تفویض اختیار به استانداران در دولت مردمی سید ابراهیم رئیسی هم اشاره کرد و گفت: بر اساس این رویکرد در استان های مرزی کشور منطقی است، استاندار محور فعالیت و تصمیمات باشد و سایر دستگاه ها در هماهنگی با استاندار عمل کنند.

معاون امنیتی و انتظامی همچنین با اشاره به سفر اخیر وحیدی وزیر کشور به پاکستان ادامه داد: این سفر با هدف تقویت مناسبات تجاری و فعال شدن پایانه های مرزی دو کشور صورت گرفت و تاکید شد که ظرفیت های پایانه مرزی "پیشین" در استان سیستان و بلوچستان برای استفاده مرزنشینان ارتقا یابد.

یکپارچه سازی هوشمند پایانه های مرزی دیگر دستور کار نشست امروز بود که میراحمدی اظهار کرد: با هدف ارتباط عمیق و همه جانبه میان دستگاه های فعال در حوزه پایانه های مرزی، طرح یکپارچه سازی هوشمند پایانه های مرزی به صورت آزمایشی در یکی از مرزهای کشور اجرایی می شود و در صورت موفقیت و داشتن نتیجه مناسب در کل مرزهای کشور استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: با طرح یکپارچه سازی هوشمند پایانه های مرزی، اشتراک گذاری اطلاعات و تبادل تجربیات میان دستگاهها انجام می شود و این امر به تسریع در ارائه خدمات و جلوگیری از هدر رفت زمان کمک می کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به ضرورت فعال شدن مرز خسروی هم اشاره کرد و گفت: باید برای کاستن از حجم مسافران در مرز مهران، در گفت و گو با طرف عراقی، این مرز را فعال کنیم که می تواند در ایام اربعین هم مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس