کد خبر 1343711
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
علی باقری امشب در سفری کوتاه به تهران برمی‌گردد

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امشب در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران می شود ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور دارند و به رایزنی ها ادامه می دهند.

به گزارش مشرق، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد و معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان امشب (چهارشنبه) و در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران خواهد شد.

مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی نیز این هفته برای انجام امور محوله و برخی مشورت‌ها، ترددهایی به خارج از وین داشتند.

لازم به ذکر است، اعضای هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشته و به رایزنی‌ها ادامه می‌دهند.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با همتای عمانی با بیان این‌که موضوعات اندک ولی بسیار مهم در مذاکرات وین باقی مانده، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی در مذاکرات از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      رتفاقا ما باید سیاست مذاکره برای مذاکره رو در پیش بگیریم و در عمل، بر خنثی سازی تحریم ها متمرکز شویم
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    4 0
    فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریمها و البتّه تلاش دیپلماسی -همان طور که مشغولند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ برادران انقلابی ما در زمینه‌ی از بین بردن تحریمها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کارند که این هم خوب است، لکن کار عمده خنثی کردن تحریمها است از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرّک اقتصادی داخلی. این دانش‌بنیان‌ها خیلی مهمّند و حقیقتاً این حرکت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکتهای دانش‌بنیانی که تولید شده‌اند، حرکت مهمّی است؛ باید این را توسعه بدهند و گسترش بدهند.
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      فقط مسیولین وکارکنان(کارشکن،اطاله ای،بی تفاوت،امتیازی،بی رقابتیی،خاندان وابستگان خودی فاید زن برتر اقا واقازاده ترکیبی خائنین جنایتکاران....)پاکسازی حذف،محاکمه واقعی فراگیر ریع وصریخ،حبس ردو ضبط مال بشوند والا همه چیز ابتر وبی فایده خواهدبود
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    2 0
    وقتی طرف اروپایی و امریکایی، اعتقادی به رفع کامل تحریم ها ندارد و بارها و بارها امتحان خود را پس داده ، چرا وقت و انرژی می گذارید؟
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      1 0
      برای اینکه اونا در جایگاه مدعی نشینند
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      چون دو رو هستیم!!!
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    4 0
    برجام طوری طراحی ودیکته از طرف امریکائیها شده است که بقول حسن روحانی تا ابد ایرانیان از(خسارات ) ان بهرمند خواهند شد
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      1 0
      بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست.اجرای پروتکل الحاقی برای پرستیژ ابرقدرتیمان و جان دانشمندانمان خطرناک است.
  • SE ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    ان شاالله آمریکا بزودی بره زیر آ تا دنیا بهشت بشه آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس