کد خبر 1343927
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
اتفاقی که مربی کشتی تونس را غافلگیر کرد/العاشوری: ایران برای ما دانشگاه است

مربی تیم ملی کشتی فرنگی تونس گفت: مردم اهواز استقبال خوبی داشتند و ما را غافلگیر کردند.

به گزارش مشرق، هیکل العاشوری که هدایت تیم تونس را در جام تختی برعهده دارد در خصوص حضور تیمش در اهواز اظهار داشت: این برای اولین بار است که به ایران می‌آیم. استقبال خوبی از تیم ما به عمل آمد، امیدوار هستیم که پس از این هم همکاری‌ دو کشور ایران و تونس در زمینه کشتی بیشتر شود. 

وی در مورد اینکه این تیم خود را برای شرکت در چه مسابقه‌ای آماده می‌کند، تصریح کرد: برای شرکت در مسابقات قهرمانی آفریقا و حوزه دریای مدیترانه و همچنین رقابت‌های کشورهای عربی آماده می‌شویم تا رفته رفته تیم را برای المپیک ببندیم.

العاشوری که در میان وزن حریف حبیب اخلاقی و سامان طهماسبی دو کشتی‌گیر مدعی کشورمان بوده و با هر دو مبارزه کرده است، در خصوص اینکه چرا تنها با سه کشتی‌گیر در جام تختی شرکت کرده‌اند، تاکید کرد: از لحظه‌ای که به ما اطلاع دادند فاصله زمانی کم بود و تغییراتی در فدراسیون‌مان داشتیم به همین دلیل نتوانستیم تیم کاملی را برای حضور در این رقابت‌ها جمع و جور کنیم اما مسابقه خوبی بود و هم میزبانی ایرانی‌ها خوب بود. امیدوار هستم که در دوره‌های بعدی بتوانیم تیم کامل در هر دو رشته آزاد و فرنگی در جام تختی شرکت کنیم.

وی در خصوص میزبانی تونس در یکی از مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی، صحبتی نکرد و ادامه داد: فدراسیون تونس باید در این خصوص نکات لازم را بگوید. ما در کشتی خوب هستیم و بهتر هم خواهیم شد. دیدگاه‌مان جهانی است و با همین دیدگاه به مسابقات جهانی نگاه می‌کنیم و به دنبال نتیجه هستیم.

این مربی که در سه دوره بازی‌های المپیک کشتی گرفته، کشتی ایران را در سطح جهانی عنوان کرد و گفت: کشتی ایران در سطح المپیک است و ما به آن به عنوان دانشگاه نگاه می‌کنیم. هر چه بیشتر با ایران ارتباط داشته باشیم و این کشتی سطحِ جهانی را نگاه کنیم  بیشتر پیشرفت می‌کنیم. باید با چنین کشورهایی در ارتباط باشیم.

العاشوری که با حبیب اخلاقی قهرمان سابق کشتی جهان و مربی پیشین تیم ملی رفاقت دارد، از میزبانی اهواز و برخورد خوب مردم جنوب ایران نیز قدردانی کرد و افزود: اینجا اصلا احساس غریبی نمی‌کنیم. برخورد بسیار خوبی از مردم اهواز دیدیم، آنها با ما هم زبان هستند و خیلی از آنها دم هتل آمده و ما را به خانه‌شان دعوت می‌کردند اما ما برای مسابقه آمده‌ایم. از برخورد آنها در اهواز با تیم تونس غافلگیر شدیم و امیدوار هستیم که ارتباط مان با کشتی ایران بیشتر شود.

مربی تیم ملی تونس در خاتمه گفت: از فدراسیون کشتی ایران و علیرضا دبیر تشکر می‌کنم و امیدوار حضورمان در جام تختی شروع رفت و آمد بیشتر شده و به زودی تیم‌های ایرانی را نیز در تونس ببینیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس