کد خبر 1343946
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
نشست اضطراری اتحادیه اروپا برگزار می‌شود

نشست اضطراری اتحادیه اروپا با موضوع تحولات اخیر اوکراین عصر امروز (پنجشنبه) در بروکسل برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۲۷ عضو اتحادیه اروپا توسط «شارل میشل» رئیس شورای اروپایی و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و رئیس دوره ای شورای اتحادیه اروپا امشب گرد هم می‌آیند تا در مورد تحولات اخیر اوکراین گفت‌ و گو کنند.

میشل در متن دعوت خود از اعضای اتحادیه اروپا نوشته است: استفاده از زور برای جا به جایی مرزها در قرن ۲۱ جایی ندارد.

شارل میشل و «اورسلا فُن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه ای مشترک در واکنش به اقدام نظامی مسکو، عنوان کردند: به شدت حمله غیرموجه روسیه به اوکراین را محکوم می کنیم. در این ساعات تاریک فکر و ذهن ما با اوکراین و زنان، مردان و کودکان بیگناه آن است که با این حمله بی‌دلیل و با ترس جان خود مواجه هستند.

در این بیانیه آمده است: رهبران اتحادیه اروپا در هماهنگی نزدیک با شرکای ترانس آتلانتیک خود، درباره اقدامات محدودکننده جدیدی که پیامدهای عظیم و شدیدی برای روسیه خواهد داشت، بحث خواهند کرد.

مکرون نیز در توئیتی آنچه را که «تصمیم روسیه در به راه انداختن جنگ در اوکراین» خواند، محکوم کرد و پایان سریع آن را خواستار شد.  

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه که بتازگی جمهوری های خودخوانده و خلق «دونتسک» و «لوگانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته بود، بامداد امروز فرمان «عملیات نظامی ویژه» در دونباس را صادر کرد.

پوتین بامداد امروز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

وی دولت اوکراین را مسئول هرگونه خون‌ریزی احتمالی خواند و گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس