افزایش ۳۰ درصدی قیمت گاز طبیعی در اروپا

قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل حمله روسیه به اوکراین یک شبه ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از نیوزتکست، روسیه بزرگترین تأمین کننده گاز طبیعی به اروپا است به طوری که ۴۰ درصدگاز این اتحادیه توسط روس‌ها تأمین می‌شود.

با حمله روسیه به اوکراین، قیمت گاز در اروپا تنها در یک شب بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت. قیمت گاز طبیعیهم اکنون به ۱۱۸ دلار رسید که بالاترین سطح در ۲ ماه گذشته است، این در حالی است که قیمت‌ها در ماه دسامبر ۱۸۰ دلار بود.

روسیه شب گذشته از مناطق مختلف به اوکراین حمله کرد و به بسیاری از شهرها این کشور موشک پرتاب کرد، در نتیجه این حمله، بازارهای جهانی سقوط عمیقی را تجربه کردند، در حالی که قیمت کالاهای با ارزش نیز افزایش یافت به طوری که قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار می‌رسد، طلا نیز همچنان رکورد ماه‌های اخیر را می شکند.

البته، این وضعیت تأثیر عمیقی بر قیمت گاز طبیعی داشت، زیرا روسیه بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی در جهان است. قیمت گاز در اروپا، پس از حمله بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت. قیمت گاز طبیعی در هر مگاوات ساعت تا ۱۱۸ یورو افزایش یافت و به نظر می‌رسد موج افزایش قیمت‌ها ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    3 0
    پوتین می داند گاز و نفت روسیه را اروپا از این جهت می خرد چون روسیه را ابرقدرت می داند و نفت ایران و ونزوئلا را از این جهت تحریم کرده اند چون از ایران و ونزوئلا نمی ترسند غرب با تحریم ایران و ونزوئلا پیام بدی به روسها جهت شروع حمله داد !!!
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 0
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روس زبان ها تشکیل می دهند احتمالا روسیه اوکراین را تبدیل به یک جمهوری فدرال مثل خودش و امریکا خواهد کرد تا خطر به قدرت رسیدن یک دیکتاتور در اینده در این کشور را از بین ببرد مطمئن هم باشید دونتسک و لوهانسک را هم بصورت دو جمهوری در چارچوب فدراسیون اوکراین حفظ خواهد کرد
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    2 0
    روسیه یا باید دولت دست نشانده در اوکراین بر سر کار بیاورد یا اینکه اوکراین به دوبخش غربی وشرقی تقسیم نماید طوری که مرزهای روسیه و دریای سیاه به رومانی برسد
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    خارکف پایتخت اوکراین یا اوکراین شرقی باید بشود و این کشور به فدراسیون تبدیل گردد
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس