وقوع انفجار در کی‌یف

در دومین روز آغاز درگیری‌ها در اوکراین، شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد بامداد امروز (جمعه) صدای دست‌کم سه انفجار دیگر در سراسر کی‌یف پایتخت اوکراین طنین انداخت.

به گزارش مشرق، در دومین روز از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد بامداد امروز (جمعه) صدای دست‌کم سه انفجار دیگر در سراسر کی‌یف پایتخت اوکراین شنیده شده که به نظر می‌رسد که از جنوب غربی این شهر می‌آمد. مسئولان شهر کی‌یف همچنین از ساکنان خواستند به دلیل تهدید هوایی، فوراً به دنبال سرپناه باشند.

بخش پنجم تحولات لحظه به لحظه اوکراین را در زیر دنبال کنید:

اوکراین از سرنگونی یک «هواپیمای دشمن» بر فراز کی‌یف خبر داد

«آنتون هراشچنکو» مشاور وزیر کشور اوکراین اعلام کرد نیروهای این کشور در ساعات اولیه امروز (جمعه) یک هواپیمای دشمن را بر فراز کی‌یف سرنگون کردند که سپس با یک ساختمان مسکونی برخورد کرد و آن را به آتش کشید.

به گزارش رویترز، مشخص نیست که آیا این هواپیما دارای سرنشین بوده یا یک موشک بوده است. مقامات شهرداری کی‌یف اعلام کردند که بر اثر برخورد آن با یک بلوک آپارتمانی حداقل هشت نفر مجروح شدند.

به گزارش رویترز، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت که کی‌یف مورد حمله موشکی قرار گرفته است. پیش از این، چند انفجار در این شهر شنیده شد که هراشچنکو گفت صدای شلیک پدافند هوایی به سمت هواپیما بود. یک شاهد رویترز گفت که صدای انفجارهای بیشتری درست قبل از سپیده دم شنیده شد.

شنیده شدن صدای دستکم ۳ انفجار دیگر در کی‌یف +فیلم‌وعکس

شنیده شدن صدای دستکم ۳ انفجار دیگر در کی‌یف +فیلم‌وعکس

شنیده شدن صدای دستکم ۳ انفجار دیگر در کی‌یف +فیلم‌وعکس

شنیده شدن صدای دستکم ۳ انفجار دیگر در کی‌یف +فیلم‌وعکس

شنیده شدن صدای دستکم ۳ انفجار دیگر در کی‌یف +فیلم‌وعکس

دانلود

زلنسکی: در اوکراین می‌مانم/ دیر یا زود گفت‌وگو با روسیه درباره توقف درگیری‌ها آغاز می‌شود

به گزارش رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه متعهد شد در حالی که نیروهایش با نیروهای روسیه که در حال پیشروی به سمت پایتخت در «بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم می‌جنگند»، در کی‌یف بماند.

زلنسکی در پیامی ویدیویی گفت: دشمن من را به عنوان هدف شماره یک مشخص کرده، خانواده من هدف شماره دو هستند. آن‌ها می‌خواهند با نابود کردن رئیس دولت، اوکراین را از نظر سیاسی نابود کنند. من در پایتخت خواهم ماند. خانواده من نیز در اوکراین هستند.

پیش‌تر، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده، در پاسخ به این سوال که آیا نگران امنیت زلنسکی است یا خیر، به «سی‌بی‌اس» گفت: تا جایی که می‌دانم، رئیس‌جمهور زلنسکی در سمت خود در اوکراین باقی می‌ماند و البته ما نگران امنیت همه دوستانمان در اوکراین هستیم، مقامات دولتی و دیگران.

زلنسکی همچنین با بیان این که جهان همچنان آنچه را که در حال وقوع است از دور تماشا می‌کند، گفت: «اوکراین تنها ماند، روسیه تحت تاثیر تحریم‌های جدید قرار نگرفت». وی افزود: دیر یا زود، گفت‌وگو بین روسیه و اوکراین درباره توقف درگیری‌ها آغاز خواهد شد.

شنیده شدن صدای دستکم ۳ انفجار دیگر در کی‌یف +فیلم‌وعکس

ادعای اوکراین درباره ۸۰۰ تلفات در میان نیروهای روسی

وزارت دفاع اوکراین می‌گوید که نیروهای مسلح این کشور از آغاز تهاجم در ساعات اولیه روز پنجشنبه، حدود ۸۰۰ تلفات به نیروهای روسیه وارد کرده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، هنوز مشخص نیست که آیا این وزارتخانه تنها به تعداد کشته‌شدگان اشاره می‌کند یا خیر.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که بیش از ۳۰ تانک روسی و همچنین هفت هواپیمای روسی و شش بالگرد منهدم شده است. سی‌ان‌ان گزارش داد به طور مستقل نمی‌تواند آمار ارائه شده از سوی اوکراین را تایید کند.

وزیر خارجه اوکراین: کی‌یف از زمان حمله نازی‌ها در سال ۱۹۴۱ چنین چیزی را تجربه نکرده بود

«دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در توییت بامداد جمعه آنچه حملات موشکی روسیه به کی‌یف خواند را محکوم کرد.

او نوشت: آخرین باری که پایتخت ما چنین چیزی را تجربه کرد در سال ۱۹۴۱ بود که توسط آلمان نازی مورد حمله قرار گرفت. اوکراین شر را شکست داد و این شر را نیز شکست خواهد داد. پوتین را متوقف کنید. روسیه را منزوی کنید. (قطع) همه روابط. روسیه را از (همه جا) بیرون کنید.

به گزارش سی‌ان‌ان، «یوهان ینین» معاون وزیر کشور اوکراین انفجار روز جمعه را به سیستم ضد موشکی اوکراینی نسبت داد که به گفته وی یک موشک روسیه را هدف قرار داد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    4 0
    اشرف غنی بود! چند ماه پیش! از این حرفا زیاد میزد! بعدش که طالبان رسید به پایتخت جیم شد رفت.. حالا مشخص میشه،تا کی می مانید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس