نبرد در تاسیسات اتمی چرنوبیل ادامه دارد/سقوط فرودگاهی نزدیک کی‌یف

درحالیکه «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز اعلام کرد که نبرد نزدیک تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل در این کشور در جریان است؛ شهردار کی‌یف نیز از وضع مقررات منع آمد و شد در این شهر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، وزارت کشور اوکراین امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نبرد نزدیک تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل در جریان است.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت کشور اوکراین در این باره اعلام کرد که نبرد نزدیک تاسیسات هسته‌ای چرنوبیل و انبار زباله‌های اتمی آن در جریان است.

بیشتر بخوانید:

ماکرون: عواقب زیادی در انتظار اروپا است

از سوی دیگر، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز در سخنانی ادعا کرد که نظامیان کشورش برای «پیشگیری از فاجعه چرنوبیل دوم» آماده هستند.

وی در این باره مدعی شد: نیروهای روسیه در تلاش برای تصرف نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل هستند. جنگ شدید می‌تواند منجر به مختل شدن زباله‌های هسته‌ای شود و این امر کل اروپا را تهدید می‌کند. اوکراین پیشنهاد بازگشت به مسیر صلح را مطرح کرده است!

ببینید:

فیلم/ کنترل بخش‌هایی از خرسون اوکراین توسط روس‌ها

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه اندکی پیش از ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی (۱۹:۳۰ به وقت تهران) از سقوط یکی از فرودگاه‌های نظامی نزدیک شهر کی‌یف پایتخت این کشور خبر داد.

«زلنسکی» گفت که ارتش روسیه کنترل این فرودگاه را به دست گرفته است. پیش از این گزارش‌هایی از نبرد در این فرودگاه منتشر شده بود.

از سوی دیگر، شهردار کی یف از اعمال مقررات منع آمد و شد در پایتخت اوکراین از ساعت ۲۲ امشب تا ۷ صبح فردا جمعه (به وقت محلی) خبر داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس