کد خبر 1344358
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
زلنسکی: اوضاع امنیتی در مرز اوکراین همچنان متنشج است - کراپ‌شده

رئیس‌جمهور اوکراین با اعلام فرمان بسیج عمومی در سراسر این کشور، از کمک نکردن کشورهای غربی به کی‌یف در مقابله با عملیات نظامی روسیه انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد جمعه  با انتقاد تلویحی از کشورهای غربی، گفت: ما را در نبرد با روسیه تنها گذاشتند.

ببینید:

فیلم/ زلنسکی: در نبرد با روسیه تنهایمان گذاشتند

زلنسک در صفحه توئیتر خود نوشت: «اوکراین در حفاظت از خود تنها ماند. غرب فقط از حمایت آن صحبت می کند و فاش می کند که او کیف را ترک نکرده است».

وی سپس طی سخنرانی تلویزیونی با ادعای اینکه گروه‌های خرابکار مرتبط با روسیه در کی‌یف مشغول عملیات هستند، گفت: «بر اساس اطلاعات می‌گویم که من هدف شماره ۱ روسیه و خانواده‌ام هدف شماره ۲ آنهاست».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین در این سخنرانی، دستور بسیج عمومی در سراسر اوکراین را با هدف مقابله با عملیات نظامی روسیه در دنباس صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

روسیه: غربی‌ها از مذاکره درباره اوکراین خودداری کردند

طبق این دستور که مدت آن ۹۰ روز است، مردم اوکراین باید ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، تأسیسات، زمین، ابزارهای فنی و دیگر وسایل مورد نیاز را در اختیار دولت و ارتش قرار دهند.

ببینید:

عکس/ حملات هوایی ارتش روسیه به شهر کی‌یف

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین از کشورهای غربی خواست تحریم‌های سخت‌تری را بر روسیه اعمال کرده و دسترسی آن به سامانه سوئیفت را قطع کنند.

ببینید:

فیلم/ فعالیت پدافند هوایی اوکراین بر فراز کی‌یف

زلنسکی همچنین خبر داد در پی عملیات نظامی روسیه، ۱۳۷ نفر کشته و ۳۰۶ تن دیگر زخمی شدند.

ارتش اوکراین نیز با بیان اینکه ۶۰ گردان تاکتیکی ارتش روسیه وارد خاک این کشور شده‌اند، گفت: هدف نیروهای روسیه محاصره کی‌ف و ایجاد یک کریدور زمینی در سواحل جنوبی به سمت کریمه است.

بیشتر بخوانید:

بایدن: پوتین متجاوز است

در بیانیه ارتش اوکراین ادعا شده که ۳۰ تانک، ۵ هواپیما و ۶ بالگرد نظامی روسیه را در روز اول درگیری‌ها منهدم کرده است.

مشاور رئیس جمهور اوکراین نیز خبر داد: «۲۰۰ سرباز نیروهای ویژه روسیه در فرودگاه هوستومل کشته شدند».

صبح پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • CA ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    2 14
    تو باید تو همان سیرک به دلقک بازی ادامه میدادی، به سیاست پا گذاشتی و نوکر غرب شدی و اینهم آخرش!
  • مهدی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    5 0
    واقعا بدبختی که امید به غرب داری،،حالا حالشو ببر
  • نیما IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    3 0
    پس انتظار داشتی آمریکا به خاطر اوکراین کوچک جنگ جهانی سوم به راه بیندازا نترس ولی بایدن دعا کرده است
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    6 5
    الان هم دیر نشده و اعلام خروج از ناتو و امضای صلح با اوکراین می توانی جان هزاران نفر را نجات دهید
  • DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    3 13
    زلنسکی: در نبرد با روسیه تنهایمان گذاشتند.خخخ دلقک تو اونوقتی که جورج سورس صهیونیست اومد با 200000 یهودی در اوکراین ویک مشت وطنفروش غربگدا کودتای نارنجی کرد و فرهنگ شرقی روسی و اوکرائینی را تنها گذاشتید چرا به فکر نبودید ؟؟ همین بلا هم سر غربگداها و رفرمیست های ایران اومد هموشون دارن در میرن به خارج پناه ان ده میشوند.غرب و اسرائیل نتونستند کمکشان کنند حتی در فرار کردن و پناهنده شدن هم تنها هستند. تاریخ مصرف غرب تمام شده است بیدار شو
  • AT ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    7 2
    اوکراین تنها نیست»»من کاری به دولتها ندارم»»ولی همۀ مردم آزادیخواه جهان بیشک پشتیبان مردم اوکراین در برابر تجاوز روسیه هستند»روسیه شاید بتواند این کشور را بگیرد ولی نگه داشتن کشوری به بزرگی اوکراین کار خیلی دشواری است و سرانجام ارتش روسیه با شکست اوکراین را ترک خواهد کرد>همانطور که فرانسه و آمریکا از مردم ویتنام شکست خورده و ناچار به ترک این کشور شدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس