کد خبر 1344380
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
ژاپن روسیه ژاپن

نخست‌وزیر ژاپن ضمن ابراز نگرانی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، گفت توکیو در سه حوزه، مسکو را تحریم می‌کند.

به گزارش مشرق، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن بامداد جمعه گفت کشورش به جمع دولت‌های تحریم‌کننده روسیه، در پی عملیات نظامی این کشور علیه اوکراین، می‌پیوندد.

ببینید:

فیلم/ ارتش روسیه در نزدیکی پایتخت اوکراین

کیشیدا با بیان اینکه حمله روسیه به اوکراین تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است، اظهار داشت: «ما بلافاصله روسیه را در ۳ حوزه شامل بخش مالی، تجهیزات نظامی و صادرات تحریم خواهیم کرد».

بیشتر بخوانید:

آیا ارتش اوکراین توان ایستادگی در برابر ارتش روسیه را دارد؟

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی ادامه داد: «ما با اعضای گروه ۷ در مورد برنامه‌های آتی تحریم‌ها علیه شرکت‌های انرژی روسیه هماهنگی خواهیم کرد.  دولت من می‌خواهد پیام‌های روشنی مبنی بر امتناع قاطع خود از تغییر وضع موجود با تسول به زور، ارسال کند».

نخست‌وزیر ژاپن اضافه کرد: «تجاوزاتی که در اوکراین رخ می‌دهد نقض قوانین و میثاق‌های بین‌المللی است، بنابراین ما آن را کاملا محکوم می‌کنیم. تجاوز روسیه به اوکراین باعث نگرانی آسیا و جامعه بین‌المللی به طور یکسان است».

ببینید:

تصاویری از حرکت تانک‌های روسی به سمت کی‌یف

«شونیچی سوزوکی» وزیر دارایی ژاپن نیز اعلام کرد: «ما دارایی‌های برخی بانک‌های روسیه را در چارچوب تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو مسدود خواهیم کرد».

به نوشته رویترز، سوزوکی در ادامه توضیح داد: «دولت در حال بررسی راه‌های موثر برای مقابله با افزایش قیمت نفت است».

ببینید:

عکس/ مسیر تانک‌های روسی به سمت کی‌یف

صبح پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز بامداد جمعه با اعلام فرمان بسیج عمومی در سراسر این کشور، از کمک نکردن کشورهای غربی به کی‌یف در مقابله با عملیات نظامی روسیه انتقاد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    2 2
    توکیو: روسیه را در ۳ حوزه تحریم می‌کنیم؟؟؟ مال این حرف ها نیستی
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    2 2
    جنایتی که روسیه در قبال اوکراین میکنه در اذربایجان و کردستان ایران کرد با حمایت از پیشه وری و قاضی محمد سخنان لاوروف رو شنیدم بسیار وقیحانه در مورد سیاست خارجی و تمامیت ارضی اوکراین نظر میداد
  • حمید IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    فقط ژاپن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس