کد خبر 1345019
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
گفت‌وگوی تلفنی «بن فرحان» با دبیرکل سازمان ملل

وزیر امورخارجه عربستان طی تماسی با دبیرکل سازمان ملل متحد درخصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و وضعیت‌های جهانی پیش‌آمده گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و براساس بیانیه صادرشده از سوی وزارت خارجه ریاض، در این تماس ضمن بحث در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهمیت مشترک و بررسی آخرین وضعیت‌های منطقه‌ای و جهانی، درباره راه‌های گسترش همکاری بین عربستان سعودی و سازمان ملل گفت‌وگو شده است.

روز گذشته نیز دبیرکل سازمان ملل در دیدار با «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق ضمن قدردانی از نقش بغداد در پیگیری مذاکرات منطقه‌ای و جمع کردن رقبا [ایران و عربستان] دور هم، ابراز امیدواری کرده بود که عراق این روند الگوی سیاست خارجی و نقش محوری خود در منطقه را تداوم بخشد.

این در حالی است که وزیر خارجه سعودی در آخرین اظهارنظراتش ضمن ادعای عدم نتیجه‌بخشی مذاکرات هسته‌ای با ایران درصورت عدم حضور کشورهای عربی در گفت‌وگوها، رسماً حمایت ریاض از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام و ایجاد این روابط را نه فقط برای تل آویو، بلکه برای همه امری خوب دانسته بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    آمریکا حتی اگر انواع تضمین‌ها را هم بدهد، هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نمی‌کند، مگر بعضی تحریم‌ها را که لغو آن به نفع خودش و به ضرر ما باشد؛ لذا هرگونه توافقی فقط برای محدودسازی صنعت هسته‌ای ما و فریب‌کاری مجدد است. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا یک ضرب‌الاجل معین برای لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن تعلیق کنیم؛ چنانچه این سیاست قطعی تا آن زمان اجرا شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌صورت از برجام خارج شویم و بیش از این اقتصاد کشور را شرطی نکنیم.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 0
    بن فرمان دو چرخه سبیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس