کد خبر 1345033
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
بلژیک سلاح و سوخت به اوکراین ارسال می‌کند

نخست وزیر بلژیک در توییتر اعلام کرد که این کشور برای کمک به اوکراین سوخت و سلاح ارسال می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه،  الکساندر دی کرو، روز شنبه اعلام کرد که بلژیک سه هزار و ۸۰۰ تُن سوخت و ۲ هزار قبضه مسلسل به ارتش اوکراین تحویل می دهد.

صبح امروز نیز منابع غربی از ارسال کمک های نظامی کشورهای اروپایی چک و هلند به اوکراین خبر دادند.

در این ارتباط خبرگزاری رویترز نوشت که هلند ۲۰۰ قبضه موشک دوش پرتاب پدافند هوایی استینگر به اوکراین ارسال می کند.

رسانه های چک نیز خبر دادند که دولت این کشور موافقت کرده تا مهمات و تسلیحات به ارزش هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به اوکراین ارسال کند.

به گزارش ایرنا، در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد سومین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    3 1
    دنیا دار مکافاته زمانی روسها داشتند همه جانبه عراق رو تسلیح میکردند الان اروپا داره اوکراین رو مسلح میکنه بچشید سزای کارتونو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس