کد خبر 1345179
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
نظارت مستقیم الکاظمی بر تدابیر امنیتی در شهر کاظمین

نخست وزیر عراق با حضور در شهر مقدس کاظمین مستقیما بر طرح امنیتی سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع) نظارت کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری عراق به نقل از بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق اعلام کرد: به مناسبت مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع)، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با حضور در شهر کاظمین مستقیما بر اجرای طرح امنیتی حفاظت از زائران نظارت کرد.

کاظمی که فرمانده کل عراق هم محسوب می شود، در نشستی که با فرماندهان امنیتی عراقی داشت گزارش مفصلی از فرمانده عملیات بغداد و دیگر فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی این کشور در مورد روند پیشرفت طرح امنیتی زیارت امام کاظم (ع) دریافت کرد.

گفتنی است موکب‌های عراقی همزمان با نزدیک شدن به سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع) در مسیرهای منتهی به شهر مقدس کاظمین، مشغول خدمات‌رسانی به زائران و عزاداران هستند.

پیشتر نیز تولیت آستان مقدس کاظمین،  اعلام کرده بود  که حدود هزار موکب شامل موکب‌های خدمات‌رسانی و عزاداری برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع) ثبت شده‌اند.

در همین حال دبیرخانه هیئت وزیران عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که، روز یکشنبه هفته جاری به مناسب سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) تمامی ادارات و نهادهای رسمی در بغداد تعطیل خواهند بود.

قرار است روز یکشنبه مراسم میلیونی گرامیداشت شهادت امام موسی کاظم (ع) همزمان با ایام شهادت امام هفتم شیعیان جهان در شهر کاظمین و حرمین امامین جوادین برگزار شود.

از سویی شورای امنیت ملی عراق بر حمایت از فرماندهی عملیات بغداد برای تامین امنیت مراسم میلیونی ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) در شهر کاظمین تاکید کرد.

وزارت بهداشت عراق هم از آمادگی کامل بهداشتی و پزشکی خود برای گرامیداشت سالگرد شهادت امام کاظم (ع) خبرداد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس