سناتور آمریکایی

سناتور جمهوریخواه آمریکایی خواستاراعمال فشار اقتصادی بر روسیه همانند مدل تحریم‌های ثانویه ایران شد.

به گزارش مشرق، یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز یکشنبه خواستار اعمال فشار اقتصادی بر روسیه همانند مدل  تحریم‌های ثانویه ایران شد.

«پت تومی» سناتور جمهوریخواه از ایالت پنسیلوانیا  در توییتی در این زمینه نوشت: «ما می‌توانیم برخی از بانک‌های روسیه را از سوئیفت قطع کنیم. اما برای به زانو در آوردن اقتصاد روسیه، باید همه بانک‌های روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی کنیم. این امر مستلزم تحریم‌های ثانویه به سبک ایران است که بانک‌های خارجی را مجبور می‌کند بین تجارت با آمریکا یا روسیه یکی را انتخاب کنند.»

یک سناتور تندروی جمهوریخواه دیگر آمریکا  نیز با انتقاد از رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار اقدام مشابه علیه ایران و قطع دسترسی روسیه به نظام مالی سوئیفت شد.

«تام کاتن»، سناتور جمهوریخواه اهل ایالت آرکانزاس در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت، ایالات متحده می‌تواند روسیه را از نظام مالی سوئیفت حذف کند، حتی اگر اروپا مایل نباشد.

وی در ادامه گفت که اروپا در مورد ایران نیز مایل به قطع دسترسی به سوئیفت نبود، اما در نهایت مجبور شد.

کاتن اظهار داشت: «می‌توان روسیه را از سوئیفت نیز حذف کرد. ما در دوران ترامپ با ایران همین کار را کردیم، علیرغم اینکه متحدان اروپایی ما نیز نمی‌خواستند این کار را انجام دهند. ما قدرت برداشتن این گام‌ها را داریم. اما جو بایدن حاضر به انجام این کار نیست.»

خبرگزاری «رویترز» در این زمینه به نقل از یکی از رؤسای بانک‌های مرکزی منطقه یورو گزارش کرد که تا چند روز آینده، در مورد قطع دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت تصمیم گیری خواهد شد.

این رئیس بانک مرکزی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «موضوع سوئیفت یک موضوع چند روزه است که در اندک زمان کوتاه حل می‌شود.»

  «اینگریدا سیمونیته»، نخست وزیر لیتوانی روز شنبه گفت که شرکای غربی در حال نزدیک شدن به توقف دسترسی روسیه به سیستم پرداخت بین بانکی جهانی، سوئیفت هستند. رئیس جمهور اوکراین نیز گفت که «ماریو درگی» نخست وزیر ایتالیا در گفت‌وگوی تلفنی با وی از قطع دسترسی روسیه به سیستم پرداخت بین المللی، سوئیفت حمایت کرده است.

غرب به رهبری آمریکا قصد دارد با حربه تحریم‌ها روسیه را بابت عملیات در اوکراین تنبیه کند، اقدامی که با واکنش‌های منفی نیز مواجه شده از جمله وزیر خارجه چین در گفت‌وگو با همتای آلمانی، با «تحریم‌های یکجانبه» علیه روسیه مخالفت کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    0 3
    اوکراین تا ۲۴ ساعت آینده بطور کامل در تصرف نیروهای روس قرار خواهد گرفت و زلنسکی هم خود را تسلیم خواهد کرد. این خط و این نشان.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 1
    رو ما که با روحانی تاثیر نداشت الان هم با رییس کلا بی تاثیر شد داریم نفت 120 دلاری مثل بنز میفروشیم
  • DE ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
    2 1
    سناتور آمریکایی باید مدل تحریم‌های ثانویه ایران بر روسیه اجرا شود.// عجب سناتور گیجیه تحریمها بدون اصلاح طلبان داخلی یا همون رفرمیست های امریکا در سراسر کشورهای موجود و در حقیقت ستون پنجم دشمن برای هیچ کشوری کمر شکن نیست. در کنار تحریمها بایستی به رفرمیستهای داخلی ماموریت داد فتنه درست کنند روحیه مردم را خراب کنند و آب آشامیدنی و کل زندگی مردم را شرطی کنند تا تحریم ها اثر کند. بایستی رفرمیست های غربگدای داخل روسیه را برای خرد کردن روحیه مردم‌ و کارشکنی و خرابکاری به خیابانهای روسیه و جنگ با سطل آشغال و شکستن شیشه ها و ترور آقا سلطان ها .....گسیل کرد..
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    خخخ الان فهمیدم وقتی حضرت آقا میگه ایران الگوی جهان شده یعنی چی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس