کد خبر 1346086
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
نماینده روسیه از لیگ اروپا کنار گذاشته شد

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد تیم اسپارتاک مسکو را از حضور در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا محروم کرده است.

به گزارش مشرق، یوفا در واکنش به جنگ روسیه با اوکراین و جریمه تیم های روسی از میزبانی، این بار تصمیم گرفت اسپارتاک مسکو تنها تیم باقی مانده روسیه را از رقابت‌های اروپایی حذف کند.

این بدان معناست که لایپزیگ، تیمی که رئال سوسیداد را در مرحله پلی‌آف شکست داد، مستقیماً به مرحله یک چهارم نهایی صعود خواهد کرد.

اخراج  اسپارتاک ابتدا توسط روزنامه آلمانی بیلد اعلام شد تا یوفا اقدام دیگری برای محکومیت حمله روسیه به اوکراین انجام دهد.

روز گذشته سران تیم آلمانی لایپزیگ اذعان کردند که آنها در حال مذاکره شدید با یوفا در مورد نحوه ادامه بازی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا مقابل اسپارتاک مسکو هستند و در نهایت امروز  این سازمان تصمیم خود را اعلام کرد.

فیفا نیز اقداماتی فعلا برای محکومیت این حمله نظامی صورت داده است. فیفا گفت که تیم اتحادیه فوتبال روسیه (لفظی که باید به جای تیم ملی روسیه مورد استفاده قرار گیرد) فقط می‌تواند در قلمروی بی‌طرف و بدون تماشاگر بازی کند.

هنوز مشخص نیست که آیا تصمیم برای استفاده از نام اختصاری اتحادیه فوتبال روسیه، لهستان را راضی می‌کند یا این کشور همچنان بر بازی نکردن برابر روس‌ها تاکید دارد.

 فیفا همچنین استفاده از پرچم روسیه و سرود ملی روسیه را در هر مسابقه‌ای که تیم‌های روسی در آن بازی می‌کنند ممنوع کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 17
    ورزش که کاری به سیاست نداشت ! عجب این غربیا حقه باز و دغل بازند
  • ساسان IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 13
    بله !! یادش بخیر زمانی که نصیحتمون می کردند که مسائل سیاسی را وارد ورزش نکنید و مسئولان ورزشی ابله کشور ما هم بله قربان گوی آنها شده بودند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس