کد خبر 1345737
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
فرانسه خواستار حذف روسیه از جام جهانی شد

رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه خواستار حذف روسیه از انتخابی جام جهانی قطر شد.

به گزارش مشرق و به نقل از تلگراف، نوئل لو گرات رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه گفت: روسیه باید پس از حمله به اوکراین از جام جهانی ۲۰۲۲ اخراج شود. در چهارمین روز تهاجم، اوکراینی‌ها و روس‌ها اعلام کردند که آماده مذاکره برای توقف درگیری هستند.

فرانسه در سال ۲۰۱۸ با شکست کرواسی در فینال مسکو قهرمان جهان شد.

لو گرات گفت: دنیای ورزش و به خصوص فوتبال نمی‌تواند بی‌طرف بماند. من مطمئنا با اخراج روسیه مخالفت نمی‌کنم. لهستان، سوئد و جمهوری چک همگی از بازی با روسیه در پلی آف جام جهانی خودداری کرده‌اند.

لهستان قرار است در ۲۴ مارس در مسکو به مصاف روسیه برود و در صورت پیروزی برابر روس‌ها میزبان برنده بازی چک و سوئد در ۲۹ مارس خواهند بود.

لو گرات با موضع این سه کشور موافق است. وی گفت: در این شرایط دراماتیک چگونه می‌توان بازی فوتبال مقابل این کشور را تصور کرد. فیفا هنوز هیچ اقدامی علیه روسیه انجام نداده است و گفته است که  نگران است و جیانی اینفانتینو رئیس فیفا گفته است که هیئت حاکمه جهانی این ظرفیت را دارد که "هر لحظه" در مورد بازی‌های پلی آف اقدام کند.

اتحادیه اروپا، یوفا روز جمعه ورزشگاه گازپروم سن پترزبورگ را از فینال لیگ قهرمانان اروپا در ۲۸ می محروم کرد و میزبانی این مسابقه را به ورزشگاه دو فرانس در پاریس اعطا کرد. همچنین اعتقاد بر این است که یوفا در حال بحث در مورد لغو قرارداد با غول گازی روسیه گازپروم است که سهامدار عمده آن دولت روسیه است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    این بچه بازیها چیه که کشورهای به اصطلاح مترقی و قدرتمند از خودشان نشان می دهند داستان آن سگه ،که جلوی لونه اش پارس می کنه
  • AU ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 0
    انشالله نسل ورزش قهرمانی! هم نابود میشه! در اصل این چیزها رو اوردید مردم رو سرگرم کنید! تا خودتون مخفیانه برید،برای غارت و کشت و کشتار بشر برنامه ریزی کنید! حالا که اوضاع داره برضد خودتون میشه! دارید هویت واقعی خودتون و این دلقک بازی ها به اسم ورزش قهرمانی و فوتبال و .. رو نشان میدید! نشون میدید اینها ابزاری برای سرگرمی بشر بودن! حالا میخواید از این ابزار سرگرمی که هویتش هم لو رفته! مردم جهان رو ترقیب به همراهی خواسته خود کنید!. غرب در حال فروپاشی! .. هویت غرب هر روز بیشتر بیشتر نمایان میشود..!
  • مهدی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    5 0
    اگر به این بود که آمریکا باید در کل تاریخش از مسابقات ورزشی محروم می شد!
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      3 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!!
  • نیما IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    مگه ورزش از سیاست جدا نبود
  • احسان معتمدی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    3 0
    امریکا را هم بخاطر حمله به عراق و سوریه و افغانستان و پاناما و ویتنام و کره و پاکستان و ونزوئلا و نیکاراگوئه و حمله به هواپیمای مسافربری ایران و قتل 298 زن و کودک و مرد و اهدا جایزه به فرمانده قاتل . هم لطفا از مسابقات ورزشی حذف کنید . اکراین که دستنشانده شیطان بود تنبیه شد تا مردم جاهای دیگر به امریکا اعتماد نکنند
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    1 0
    فرانسه شکر خورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس