کد خبر 1346815
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: دستور پوتین به آمادگی قوای هسته‌ای روسیه، صحنه نبرد اوکراین را پیچیده‌تر ساخته است. این در حالی است که اوکراین فاقد تسلیحات هسته‌ای است و هیچ‌یک از قدرت‌های هسته‌ای غربی نیز درصدد تجهیز کی‌یف به این تسلیحات و ورود میدانی برنیامده است. دلایل دستور پوتین را می‌توان چنین برشمرد:

 در وهله اول گمان بر این است که دستور پوتین، یک اقدام آفندی و ایجابی در واکنش به تحریم‌های چندجانبه آمریکا و اروپا و مواضع مخالفت‌آمیز ناتو می‌باشد. صدور این دستور به معنای ارسال این پیام است که روسیه از مواضع پیشین خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و نبرد اوکراین را تا تحقق کامل اهدافش ادامه خواهد داد.

انگیزه دیگر از چنین اقدامی را می‌توان اثرگذاری بر اراده کی‌یف در مقاومت علیه روسیه دانست و به نظر می‌رسد پوتین با چنین دستوری درصدد تضعیف اراده نظامی دولت اوکراین و وادارسازی آن به پذیرش شروط مطلوب روسیه در مذاکرات برآمده است.

 این دستور هم‌چنین می‌تواند زمینه‌سازی برای تشدید حملات نظامی به‌ویژه موشک‌باران و بمباران هوایی از طریق جنگنده‌ها باشد. تاکنون نیروهای روسیه نخواسته یا نتوانسته‌اند به کی‌یف نفوذ کنند و با سرعت بالا و هزینه اندک، دولت زلنسکی را ساقط نمایند. بنابراین این احتمال وجود دارد که با تشدید حملات، از یک نبرد فرسایشی جلوگیری کنند.

 تاکنون اوکراین برخلاف عمده پیش‌بینی‌ها، توانسته نسبتاً در برابر حمله روسیه مقاومت کند. به نظر می‌رسد روسیه نیز با توجه به هزینه‌های داخلی و خارجی، مایل است پیروزی در جنگ را حتی‌الامکان با کمترین تلفات از سوی دو طرف به دست آورد. این مسئله می‌تواند زمینه‌ تأخیر یا عدم موفقیت در تصرف کی‌یف و تشدید درگیری‌های پراکنده را فراهم کند. دستور اخیر پوتین را می‌توان در این چارچوب ارزیابی کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    3 2
    چاکرتم
  • NL ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 1
    -خدایا ما منتظر شاهِ جهانیم---------- اللهم العجل لولیک الفرج ___(فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم.---العجل العجل العجل یا مولانا یا صاحب الزمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس