نگرانی‌ آمریکایی‌ها از تاثیر و جایگاه حزب‌الله لبنان در این کشور

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد، حمله به حزب الله به این دلیل است که در سال ۲۰۰۰ در برابر اسرائیل پیروز شد و طرح خاورمیانه نوین را دو بار ناکام گذاشت.

به گزارش مشرق، نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت آغاز فعالیتهای انتخاباتی این جنبش در بیروت تأکید کرد که حزب الله تمایل دارد انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.

پایگاه خبری العهد به نقل از قاسم گزارش داد، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که بیانگر برگزار نشدن انتخابات در موعد مقرر باشد، بلکه همه نشانه‌ها حاکی از آن است که انتخابات برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

شیخ نعیم قاسم: ایران تنها کشوری است که تسلیم غرب و شرق نشده

وی ادامه داد: «حمله به حزب الله به این دلیل است که در سال ۲۰۰۰ در برابر اسرائیل پیروز شد و طرح خاورمیانه نوین را دو بار ناکام گذاشت؛ یک بار به صورت مستقیم و در جریان پیروزی سال ۲۰۰۶ و یک بار نیز به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت در دفاع از سوریه».

این مسئول حزب الله خاطر نشان کرد: «هماهنگی بین حزب الله و ارتش برای مقابله با اسرائیل و تکفیریها در چارچوب سه‌گانه ارتش-ملت-مقاومت، باعث شده است که دشمنان متزلزل شوند و به نحوه ایجاد مشکل در این داخل این سه‌گانه فکر کنند».

قاسم ضمن طرح این پرسش که «آمریکا خواستار چه لبنانی است»، تصریح کرد: [آمریکا] خواستار لبنان ضعیف است. به همین دلیل تحریم کرد تا لبنان به این کشور متوسل شود و شرطهای آن را اجرا کند و حامی هرج‌ومرج و تخریب است».

وی با بیان اینکه «می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم» در پایان خاطر نشان کرد: «آمریکا سرنگون شده و خواهد شد... ما بر روی صندوقهای رأی حساب باز کرده‌ایم نه ادعا».

پارلمان لبنان چندی پیش تغییر موعد انتخابات پارلمانی این کشور از هجده اردیبهشت ( ۸ می) به هفتم فروردین ۱۴۰۱ (۲۷ مارس ) را تأیید کرد اما «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور این موضوع را نپذیرفت. چندی پیش ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، میشل عون برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه مه ۲۰۲۲ (۲۵ اردیبهشت) را امضا کرد.

یک وب‌سایت لبنانی اخیرا گزارش کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایجاد و تأمین مالی سازمان‌های مردم نهاد در راستای تضعیف روحیه مردم و حمله به مقاومت لبنان با هدف شکست حزب‌الله کار می‌کنند (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس