مبتلایان به کرونا ایمنی طولانی مدتی در مقابل سویه های جدید دارند

افرادی که مبتلا به کووید ۱۹ شده اند ممکن است ایمنی طولانی مدتی در برابر سویه های جدید ویروس داشته باشند، اما محققان می گویند واکسیناسیون بهترین عامل محافظتی در برابر عفونت مجدد است.

به گزارش مشرق به نقل از هلث دی نیوز، در این مطالعه کوچک، محققان نمونه‌های خون ۲۴ نفری را که مبتلا به کووید ۱۹ از نوع بدون علامت تا شدید شده بودند را تجزیه و تحلیل کردند. در حالی که آنهایی که علائم خفیف یا بدون علائم داشتند، همیشه آنتی بادی‌های اختصاصی کروناویروس در خون خود نداشتند، اما همه ۲۴ نفر دارای سلول‌های ایمنی موسوم به سلول‌های B حافظه بودند که هنگام قرار گرفتن در معرض ویروس، آنتی بادی کروناویروس تولید می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

چند رفتار اشتباه در«استفاده از ماسک»

دکتر «بیل مسر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه علوم و بهداشت اورگن، گفت: «سویه های نگران کننده فعلی به احتمال زیاد از سیستم ایمنی افرادی که از عفونت بهبود یافته اند فرار نمی‌کنند.»

تا ۱۱ ماه پس از عفونت، این سلول‌های B حافظه نه تنها به نظر می‌رسید که به ویروس اصلی واکنش نشان می‌دهند، بلکه انواع به اصطلاح نگران کننده را نیز تشخیص دادند.

اما محققان می‌گویند که نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا پاسخ سلول B که آنها کشف کردند واقعاً پاسخ ایمنی مؤثری در برابر انواع سویه های ویروس ایجاد می‌کند یا خیر.

مسر تاکید کرد: «واکسیناسیون بهترین محافظت در برابر عفونت مجدد را ارائه می‌دهد و همچنین بهترین محافظت را در برابر بیماری جدی یا مرگ برای افرادی که مبتلا به کووید نیستند ایجاد می‌کند.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید رضایی 28 بلوار احمدآباد مشهد IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 0
    اول ماسک دوم رعایت فاصله اجتماعی و سوم تجمع نکردن در محافل شلوغ و چهارم شستن مداوم دستها با صابون و ضدعفونی کردن با الکل/ حالا گذشته از این ها بعضی از مکمل های رژیمی غذایی هم من معرفی میکنم/ پرل د3 5000 واحد که تا چهار هفته هفته ای یکی بعد ماهی یک عدد/ ویتامین ث جوشان 1000/ زینک پلاس قرص/ ویتامین ب کمپاکس قرص/مکمل های آهن/ شربت و قرص ایمیونیس/
  • سعید رضایی 28 بلوار احمدآباد مشهد IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 0
    برای بچه ها مکمل استفاده کنید/ شربت ایمیونیس/ شربت زینک پلاس و پاستیل مولتی ویتامین و شربت ایموژن و شربت زینکلد و ویتامین ث 250 که به صورت مکیدنیه
    • بابک IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 2
      پروفسور آدرس مطب بده بیایم خدمتتون.استاد گتده تر از تو اینقدر با اطمینان حرف نمیزنه.کاش هرکسی اندازه سوادش دهن باز میکرد.
  • محمود IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 1
    با این شرایط عجب اشتباهیه واکسن زدن! بهترین کار همون تقویت سیستم ایمنی بدن هست..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس