کد خبر 1352801
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۶
داروهای کرونا علیه سویه فرعی اومیکرون موثرند

به گفته محققان، تعدادی از داروهای کووید توانایی خود را در برابر سویهBA.۲ اومیکرون در مطالعات آزمایشگاهی ثابت کرده‌اند، اما مشخص نیست که چقدر در استفاده در دنیای واقعی موثر خواهند بود.

به گزارش مشرق به نقل از هلث دی نیوز، برخی شواهد نشان می‌دهند که BA.۲ می‌تواند سریع‌تر از نوع قبلی BA.۱ که قبلاً بسیار مسری بود، گسترش یابد.

در مطالعات آزمایشگاهی با استفاده از سلول‌های پستانداران غیرانسانی، محققان هفت آنتی‌بادی مونوکلونال، سه ترکیب آنتی‌بادی و سه درمان ضدویروسی را علیه نوع BA.۲ آزمایش کردند.

بر اساس یافته‌های اخیر، درمان‌های ضدویروسی رمدسیویر، مولنوپیراویر و ماده فعال در قرص پکسلووید (نیرماترولویر) علیه نوع BA.۲ عمل کردند.

بیشتر بخوانید:

 استفاده از ماسک را جدی بگیریم +نقشه و نمودار

بر اساس یافته‌ها، مؤثرترین درمان آنتی‌بادی علیه نوع BA.۲، tixagevimab همراه با cilgavimab بود که برای کمک به جلوگیری از عفونت کووید ۱۹ در افراد آسیب‌پذیر به بیماری‌های شدید تأیید شده است.

محققان همچنین دریافتند که ترکیب آنتی بادی etesevimab و bamlanivimab ویروس BA.۲ را در دوزهای معمول خنثی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

هوشمندی کرونا را دست کم نگیریم

«یوشیهیرو کاوائوکا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه توکیو، گفت: «نتیجه این است که ما آنتی‌بادی‌هایی داریم که به نظر می‌رسد در مقایسه با BA.۱ یا BA.۱.۱ در برابر BA. ۲ مؤثرتر هستند.»

وی در ادامه افزود: «ما همچنین ترکیبات ضدویروسی موجود بالینی را آزمایش کردیم و همه آنها بسیار کارآمد هستند.»

نویسندگان خاطرنشان کردند که درمان‌های فعلی کووید در برابر سویه های جدید نسبت به ویروس اصلی کمتر مؤثر هستند، زیرا آنها در برابر نسخه‌های قبلی ویروس طراحی و آزمایش شده‌اند.

ماه‌ها طول می‌کشد تا درمان‌هایی برای سویه های جدید ویروس ایجاد و آزمایش شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 1
    کرونا در مشهد غوغا می کنه ولی این صافکاری ها و نانوایی ها و قنادی ها و راننده اتوبوس و اکثر مشاغلی که می بینم ماسک نمی زنند و الان عروسی ها در باغ تالار های مشهد دایر هستش / این یعنی حالا حالا ها کرونا با ما هست
  • پری مجرد منگل دیوانه IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    کرونا رو آمریکایی ها ساختند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس