کد خبر 1347765
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
شهید احسان پای خسته

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: سارق سابقه دار پس از ۷ روز تلاش شبانه روزی در یکی از روستاهای سرخس به دام افتاد.

به گزارش مشرق، سارق سابقه داری که یکی از افسران یگان ویژه مشهد را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، عصر روز گذشته با تلاش شبانه روزی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی و حمایت های قاطع قضایی در یکی از روستاهای مرزی شهرستان سرخس دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی شب گذشته و دقایقی بعد از اعترافات صریح قاتل ۳۲ ساله گفت: ظهر روز ششم اسفند، یکی از شهروندان متوجه حضور فردی مشکوک شد که لابه لای موتورسیکلت های پارک شده در حاشیه جمعه بازار شهید شوشتری پرسه می زد و بر اساس وظیفه شناسی شهروندی، بلافاصله موضوع را به یکی از افسران مستقر در جمعه بازار اطلاع داد.

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: به دنبال دریافت این خبر، بی درنگ ستوان دوم «احسان پای خسته» برای بررسی موضوع وارد عمل شد و در حالی که جوان مظنون به سرقت را نصیحت می کرد او را از درون پارکینگ موتورسیکلت ها بیرون کشید ولی این سارق ناجوانمردانه دست به چاقو برد و دو ضربه به ناحیه کتف و ران این افسر رشید یگان ویژه زد و او را نقش بر زمین کرد.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید اضافه کرد: همزمان با فریادهای حافظ اموال مردم، چند تن از نیروهای بسیجی و شهروندان به تعقیب ضارب پرداختند اما او در مسیر فرار به ترک موتورسیکلت پسر نوجوانی پرید که مقابل منزل یکی از دوستانش ایستاده بود و به همراه آن نوجوان موتورسوار تبعه خارجی از محل گریخت. این در حالی بود که هنگام فرار به سمت کوی پنجتن موتورسوار بسیجی را نیز با چاقو تهدید کرد و به اتفاق موتورسوار نوجوان در کوچه پس کوچه های این منطقه از زاویه دید تعقیب کنندگان خارج شد.

سردار تقوی با اشاره به شهادت مظلومانه ستوان «پای خسته» در مرکز درمانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پیکر خون آلود افسر وظیفه شناس یگان ویژه به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شد اما تلاش های کادر درمانی برای نجات وی به نتیجه نرسید و او بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقو به ناحیه ران شربت شهادت نوشید و بدین ترتیب جان خود را فدای حفاظت از امنیت و اموال مردم کرد.

رئیس پلیس با تجربه انتظامی خراسان رضوی که خود نیز سال هاست در رده های مختلف انتظامی لباس رزم به تن دارد، در ادامه این ماجرای تلخ تصریح کرد: همزمان با شهادت ستوان «احسان پای خسته» همه عوامل انتظامی بسیج شدند و با دستورات قاطع قضایی عملیات شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده را آغاز کردند.

وی با تاکید بر این که چند ساعت بعد از وقوع این جنایت بی رحمانه، عوامل پلیس اطلاعات و امنیت راکب موتورسیکلت و یک فرد مظنون به جنایت را دستگیر کردند و مورد بازجویی قرار دادند گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد راکب موتورسیکلت آشنایی قبلی با جوان ضارب داشته و به همین دلیل نیز او را از محل فراری داده است. این نوجوان تبعه خارجی در بازجویی ها گفت: من سوار بر موتورسیکلت مقابل منزل دوستم ایستاده بودم که آن جوان با التماس از من خواست تا او را از چنگ نیروهای انتظامی نجات بدهم چرا که مدعی بود مزاحم دختری در جمعه بازار شده است و حالا نیروهای انتظامی در تعقیب او هستند به همین دلیل هم در حالی که دوستم به داخل منزل رفته بود، او را از محل فراری دادم که در مسیر فرار پلاک موتورسیکلتم را نیز از پشت سر کند و به من داد تا شناسایی نشویم. من هم پلاک را زیر کاپشنم گذاشتم و او را در ایستگاه اتوبوس شهری بولوار طبرسی ۲۲ پیاده کردم و ...

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی که خود نظارت مستقیمی بر عملیات کارآ گاهان داشت، تصریح کرد: دوست این نوجوان موتورسوار نیز دستگیر شد اما بررسی ها بیانگر آن بود که مظنون به جنایت نقشی در این ماجرا ندارد و تنها به خاطر شباهت چهره مورد شناسایی دوست نوجوان موتورسوار قرار گرفته است به همین دلیل و در حالی که جوان مظنون با صدور قرار قانونی از سوی قاضی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) آزاد شده بود اما پلیس تکذیب خبر دستگیری ضارب در فضاهای مجازی و خبرگزاری ها را به تاخیر انداخت چرا که همین موضوع یکی از شیوه های تخصصی پلیس برای به دام انداختن مجرم اصلی بود.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی با تاکید بر این که یکی از بستگان نزدیک ضارب فراری به او پیام داد که پلیس فرد دیگری را دستگیر کرده و او هم به قتل مامور انتظامی اعتراف کرده است، افزود: این درحالی بود که با دستور سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه ویژه ای از کارآگاهان ورزیده با هدایت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) تحقیقات گسترده ای را به طور شبانه روزی و میدانی آغاز کرده بودند.

سرتیپ تقوی ادامه داد: با لو رفتن هویت ضارب و چهره نگاری های پلیسی، مشخص شد که وی از سارقان حرفه ای و سابقه دار است که روز حادثه نیز قصد سرقت موتورسیکلت را داشت بنابراین رصدهای اطلاعاتی با همکاری گروه تخصصی از کارشناسان اداره اطلاعات جنایی و عملیات ویژه پلیس آگاهی ادامه یافت تا این که نتیجه بررسی ها نشان داد ضارب ۳۲ ساله اهل شهرستان سرخس است و اکنون نیز در منزل یکی از بستگانش به سر می برد به همین دلیل دامنه تحقیقات غیرمحسوس کارآگاهان اداره جنایی با دستورات و هماهنگی های شبانه روزی قاضی دکتر صفری به یکی از روستاهای مرزی سرخس کشید و کارآگاهان عصر امروز (روز گذشته) در یک عملیات ضربتی و هماهنگ این سارق سابقه دار را در مخفیگاهش به دام انداختند.

فرمانده حافظان امنیت در خراسان رضوی همچنین با اشاره به اعترافات صریح متهم در پلیس آگاهی اضافه کرد: این جوان ۳۲ ساله که پس از به شهادت رساندن افسر نیروی انتظامی یک دستگاه موتورسیکلت دیگر را نیز از مقابل درمانگاهی در شهرک شهید رجایی سرقت کرده و با آن به سرخس گریخته بود درباره چگونگی وقوع این حادثه تاسف بار گفت: به قصد سرقت در میان موتورسیکلت های پارک شده پرسه می زدم تا موتوری را برای سرقت انتخاب کنم. در همین لحظه ناگهان افسر نیروی انتظامی (شهید پای خسته) دستم را گرفت و در حالی که مرا از داخل پارکینگ بیرون می کشید، در یک لحظه دستش را به کمرش زد که فکر کردم می خواهد دست بند پلیس را بیرون بیاورد که ترسیدم و با چاقو دو ضربه به شانه و پایش زدم!

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی با قدردانی از دستورات قاطعانه و حمایت های قضایی قاضی محمد حسین درودی (دادستان مرکز خراسان رضوی) و قاضی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) تصریح کرد: بررسی های بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد و من از همه عوامل انتظامی و به ویژه افسران ورزیده اداره جنایی آگاهی تقدیر می کنم که به صورت شبانه روزی تلاش کردند تا هنوز خون این شهید سرافراز روی کفش های وی خشک نشده است، ضارب را به پنجه عدالت بسپارند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    5 0
    دوباره سابقه دار اگه همون اول که قبلا به جرم دزدی دستگیر شده بود مجازات سنگینی شده بود این طوری نمی شد دست دزد باید طبق شرع .....هررررر چی میکشیم از این سابقه دارهاست ولی به محض دستگیری به فکر وثیقه ومرخصی وعفو و....روح همه شهدای امنیت کشور شاد
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      خیر
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    8 0
    ایران رو کردین پر جماعت آشغال و عملی قاچاقچی دزد افغانی اونوقت با افتخار می گید ما چهار میلیون پناهنده داریم واقعا برای ایران متاسفم.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      جان مادرت دروغ نگو
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    6 0
    جناب قاتل یه سارق "سابقه دار" بوده. این 52 مین پلیسی بود که در سال جاری خونش برزمین ریخت و فرزندانش یتیم شدند. قطعا و یقینا یک مسبب موثر در این جنایات احکام ضعیف و غیربازدارنده قضات ماست. اگر این مجرم سابقه دار در دفعات قبل دستگیری" اخته و به وسط کویر تبعید" شده بود الان این پلیس زنده بود. خواسته همه مردم اشد مجازات برای این تفاله هاست که "لیاقت زندگی در اجتماع را ندارند". تا کی باید این کثافتا خون پلیس خدوم ایران را بریزند و مزدوران حرومزاده و بیشرف ماهواره ای و پست فطرتان اینستا به پلیس ایران لقب باجگیر و سرکوبگر بدهند. یا مثل پلیس آمریکا لوله کلت مگنوم را توی حلق این حرومزاده ها کنید یا هر چند روز یک پلیس تیر خورده و گلوبریده از خیابان ها جمع کنید. این پلیس پنجاه و دومین پلیس شهید سال 1400 بود یعنی هر هفته یک پلیس شهید. حالا مجری جیره خور و پست فطرت بی بی سی کثافت هی بگوید "پلیس سرکوبگر ایران" و احمق کودن هم باور کند.
  • عبدالله مومن IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    4 0
    فرد سابقه دزد در اسلام نداریم . چون به محض آن که کسی دزدی کرد باید به حکم اسلام ، دستش را قطع کرد تا وسیله ای برای دزدی دوباره و چاقو زدن به دیگران نداشته باشد.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      اتفاقا خیر، چون ۱۷ شرط سخت هست برای قطع دست
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 1
    و در حالی که جوان مظنون به سرقت را نصیحت می کرد او را از درون پارکینگ موتورسیکلت ها بیرون کشید ولی این سارق ناجوانمردانه دست به چاقو برد و دو ضربه به ناحیه کتف و ران این افسر رشید یگان ویژه زد و او را نقش بر زمین کرد. بابا یکمی به پرسنل خدوم نیروی انتظامی آموزش پلیسی و برخورد با سارق بدین ، اخه وظیفه پلیس نصیحت کردن یک سارق حرفه ای هست ؟؟!!!!
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      آره
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    4 0
    طرف سابقه دار هست اگه همون جرم ها ودزدی های اول را محکم مجازات میشد حالا مامور مظلوم پلیس کشور به شهادت نمیرسید روح همهههه شهدای امنیت کشور ومدافعین حرم وجنگ تحمیلی شاد ولی این رافت اسلامی قوه قضائیه مسبب ریخته شدن خون مظلومان کشور هست
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      حرف بدون سند متقن نزن
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 0
    با این قوه قضاییه زپرتی و این آدمی که به عنوان وزیر کشور گذاشتن با یک سابقه کاری ضعیف داستان همینه که می بینید.
  • FR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    2 0
    خداوند رحمت کند شهید مدافع امنیت را.
  • سید هاشم حسینی IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
    0 0
    ایشون همسییه مادربزرگ من بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس