با قرارگاه ویژه پلیس؛ از کاهش ۷ درصدی موبایل‌قاپی تا کشف ۶۸ درصدی قاپ‌زنی/ وقتی سارقان از ترس پلیس در حمام مخفی می‌شوند!

برخورد با موبایل قاپی در دستور ویژه پلیس تهران قراردارد تا آنجا که با راه‌اندازی قرارگاه مقابله با موبایل قاپی، ۱۱۲۲ موبایل قاپ دستگیر و ۶۸ درصد قاپ‌زنی‌ها کشف شده است.

به گزارش مشرق، موتورسوارند با موتورهای سرقتی یا پلاک مخدوش در گروه‌های دو یا چند نفره با یک یا دو موتور، سر و کله‌شان پیدا می شود آن هم وقتی که هیچ فکرش را نمی‌کنی! همان زمان که گرم صحبت هستی و حواست به همه‌چیز هست جز آن گوشی تلفن همراه که به ناگاه در یک لحظه از دستت می ربایند!

 برایشان مهم نیست زن باشی یا مرد، پیر باشی یا جوان ؛ اگر هم زرنگی دربیاوری و بخواهی مقاومت کنی برایت یک نشان به یادگار می‌گذارند آن هم با سلاح و تیزی! تازه اگر شانس بیاوری و جان سالم به در ببری!

کاهش ۷درصدی موبایل‌قاپی و کشف ۶۸درصدی قاپ‌زنی/ وقتی سارقان از ترس پلیس در حمام مخفی می‌شوند! +عکس

* پرونده اول: مخفی شدن از ترس پلیس در حمام!

در پی اعلام سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان توسط راکب و ترک نشین یک موتورسیکلت با پلاک مخدوش در محله مولوی تیم عملیات کلانتری مولوی وارد عمل شده و در رصد و تحقیقات فنی پلیسی هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی شد که در ادامه با هماهنگی قضائی، متهمان در حالی که از ترس پلیس در داخل حمام مخفی شده بودند دستگیر شدند.

گفتنی است در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان ۳ دستگاه تلفن همراه کشف شد و متهمان در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت تلفن همراه با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

کاهش ۷درصدی موبایل‌قاپی و کشف ۶۸درصدی قاپ‌زنی/ وقتی سارقان از ترس پلیس در حمام مخفی می‌شوند! +عکس

*پرونده دوم: انهدام باند ۴ نفره سارقان/ اعتراف به ۹۰ فقره موبایل قاپی از خودروسواران!

در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در جنوب تهران و شکایت مالباختگان به پلیس، پرونده ای برای این منظور تشکیل شد و به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

 کارآگاهان پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی دریافتند که سارقان ۴ نفر هستند که صورت های خود را پوشانده و با ۲ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک با پرسه زنی در خیابان ها، موبایل راننده و سرنشینان خودروها را که در حال استفاده از آن بودند، از دستشان قاپ زده و به سرعت متواری می شدند.

کارآگاهان پس از جستجو هویت و مخفیگاه اعضای این باند را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی متهمان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کرده و ۲ دستگاه موتورسیکلتی را که متهمان با آن سرقت ها را انجام می دادند کشف کردند.

در ادامه از مخفیگاه متهمان ۵ دستگاه تلفن همراه سرقتی و ۳ قبضه سلاح سرد کشف و در این رابطه ۲ مالخر شناسایی و یکی از مالخران در مخفیگاهش دستگیر شد.

گفتنی است مهتمان به ۹۰ فقره موبایل قاپی با همکاری یکدیگر اعتراف کرده و تاکنون ۸۰ تن از مالباختگان شناسایی شده اند؛ همچنین دستگیری مالخر متواری که به خارج از کشور گریخته است نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

کاهش ۷درصدی موبایل‌قاپی و کشف ۶۸درصدی قاپ‌زنی/ وقتی سارقان از ترس پلیس در حمام مخفی می‌شوند! +عکس

پرونده سوم: اعتراف به ۵۰ فقره موبایل‌قاپی/کشف ۴۳۵ میلیون ریال وجه حاصل از فروش موبایل ها!

 در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی و شکایت مالباختگان پرونده ای برای این منظور تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار تیم عملیات کلانتری عباس آباد قرار گرفت.

 ماموران این کلانتری پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی دریافتند که سارقان ۲نفر بوده که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت با پرسه زنی در خیابان ها، موبایل شهروندان را که در حال استفاده از آن بودند، از دستشان قاپ زده و به سرعت متواری می شدند که در نهایت مخفیگاه متهمان در محله منیریه شناسایی شدند.

 در ادامه پس از هماهنگی قضائی هر ۲ متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شده و یک دستگاه موتورسیکلتی که متهمان با آن سرقت‌ها را انجام داده به همراه ۴۳۵ میلیون ریال که پول حاصل از فروش موبایل های سرقتی بود کشف و ضبط شد.

در ادامه مهتمان به۵۰ فقره موبایل قاپی با همکاری یکدیگر اعتراف کرده و ۳۰ نفر از مالباختگان نیز شناسایی شدند.

کاهش ۷درصدی موبایل‌قاپی و کشف ۶۸درصدی قاپ‌زنی/ وقتی سارقان از ترس پلیس در حمام مخفی می‌شوند! +عکس

پرونده چهارم: مواجهه مأموران کلانتری با موبایل قاپی در خیابان/ اجرای طرح مهار و دستگیری موتورسواران سارق 

 ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۳۰ نازی آباد هنگام انجام ماموریت و گشت زنی در محله، ۲ موتورسوار جوان را با پلاک مخدوش و صورت های پوشیده در حین سرقت تلفن همراه یکی از شهروندان مشاهده کرده و با اعلام به سایر واحدین گشت و آغاز طرح مهار در نهایت پلیس موفق به توقف موتورسیکلت و دستگیری سارقان شدند که در بازرسی های بیشتر از موتورسواران، گوشی سرقتی که لحظاتی قبل سرقت کرده بودند کشف و متهمان به همراه اموال مکشوفه به کلانتری انتقال یافتند.

گفتنی است متهمان در تحقیقات اولیه در کلانتری به بزه انتسابی و ۵ فقره سرقت اعتراف کرده که تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهمان در دستور کار ماموران کلانتری قراردارد.

کاهش ۷درصدی موبایل‌قاپی و کشف ۶۸درصدی قاپ‌زنی/ وقتی سارقان از ترس پلیس در حمام مخفی می‌شوند! +عکس

*راه‌اندازی قرارگاه مقابله با موبایل قاپی/ کاهش ۷ درصدی وقوع در پایتخت

سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه برخورد و مقابله با جرائم مختلف در دستور کار پلیس پایتخت قرار دارد اظهار داشت: پلیس تهران با اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی از جمله رعد، کاشف، اقتدار وظفر همه تلاش خود را بکار گرفته تا قدرت عمل مجرمان و خلافکاران را به حداقل ممکن برساند.

جانشین فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در چند سال اخیر طرح رعد و کاشف در حوزه مقابله با سارقان و مجرمان به مرحله اجرا در آمده است که در این زمینه توفیقات خوبی از جمله کاهش جرائم مختلف را به همراه داشته است.

وی افزود: همه این طرح ها و تلاش ها به منظور ارتقا سطح امنیت و احساس امنیت شهروندان و مقابله جدی و همه جانبه با مجرمان است.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به تشکیل قرارگاه مقابله با گوشی قاپ ها و کیف قاپ ها، عنوان داشت: در ماه های اخیر قرارگاه مقابله با گوشی قاپ ها با استفاده از توانمندی های پلیس های پیشگیری، آگاهی و... در سطح تهران بزرگ به مرحله اجرا در آمده است که با اجرای این طرح حدود ۷ درصد شاهد کاهش وقوع موبایل قاپی در سطح پایتخت هستیم.

* دستگیری ۱۱۲۲موبایل قاپ/ کشف ۶۸ درصدی قاپ‌زنی

سردار هداوند با اشاره به اینکه این قرارگاه برای مقابله جدی و مقتدرانه و هدفمند با موضوع موبایل قاپی از ابتدای بهمن ماه سال جاری راه اندازی شد، اعلام کرد: در طول راه اندازی این قرارگاه یک هزار و ۱۲۲ سارق موبایل قاپ دستگیر و از زمان راه انداری این قرارگاه ۶۸ درصد قاپ زنی ها کشف شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 2
    شما پایگاه ششم من که باورم نمیشه
  • سعید رضایی 28 IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    8 17
    فقط دستشان باید قطع شود / نمی دونم چرا اینا با یک تعهد آزاد می شوند؟
  • DE ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 10
    قیافه هاشون به برادران افغان شبیه هست درسته؟
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    2 0
    افتخار به داشتن چهار میلیون پناهنده این هم نمونه های مفید برای جامعه.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    تا دست قطع نشه همینه. تا قیامت همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس