کشف بیش از ۷ هزار کالای قاچاق و یک قبضه سلاح جنگی در پایتخت

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف هفت هزار و ۹۰۰ عدد عینک آفتابی قاچاق در شرق تهران خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

به گزارش مشرق، سرهنگ «جلیل موقوفه ای» بیان داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر نگهداری عینک های قاچاق در محله تهران نو توسط سه تن از اتباع کشورهای همسایه و پخش کالاهای قاچاق در بازار تهران، رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران کلانتری ۱۲۸ تهران نو به عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه ماموران با پی جویی های انتظامی و تحقیقات صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند، افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه هر سه متهم دستگیر و در بررسی اولیه از محل هفت هزار و  ۹۰۰ عدد انواع عینک آفتابی با مارک های خارجی کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهمان از اتباع کشور همسایه بودند، اظهار کرد: متهمان ۳۰ تا ۴۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع عینک های آفتابی در شهر تهران اعتراف و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال محاسبه کردند.

وی با اشاره به اینکه کالای قاچاق باعث اخلال در نظم اقتصادی کشور می شود و پلیس با اخلال گران به جد برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری باند مالخران اموال سرقتی در یوسف آباد

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری باند مالخران اموال سرقتی در یوسف آباد تهران و کشف ۱۵۰ قلم انواع لوازم سرقتی خبر داد و گفت : کارشناسان ارزش اموال کشف شده را سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال محاسبه کردند.
 
وی در این باره بیان داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر خرید و فروش اموال سرقتی در محله «یوسف آباد» توسط دو تن از مالخران سابقه دار، رسیدگی و دستگیری متهمان در دستور کار عملیات کلانتری یوسف آباد قرار گرفت.

سرهنگ موقوفه ای با بیان اینکه ماموران با پی جویی های انتظامی و تحقیقات صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند، افزود: پس از اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهمان مراجعه و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم دستگیر و در بررسی از محل تعداد ۱۹ دستگاه دوچرخه و یک جفت لاستیک و ۱۳۰ دستگاه ضبط و باند خودرو سرقتی کشف شد.

وی ادامه داد: متهمان ۴۵ و ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و خرید و فروش اموال سرقتی در شهر تهران اعتراف و مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه  کارشناسان ارزش اموال سرقت شده را سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال محاسبه کردند، خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

دستگیری عاملان قطع عضو یکی از شهروندان محله امازاده حسن(ع)

رییس پلیس امنیت عمومی تهران نیز از دستگیری ۲ نفر از عاملان درگیری منجر به قطع عضویکی از شهروندان در محله امازاده حسن (ع) خبر داد و گفت: تلاش برای دستگیری سایر عاملان دخیل در این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.
 
سرهنگ «پیام کاویانی» در تشریح جزییات این خبر گفت: در اواسط ماه گذشته خبری در خصوص درگیری عده ای از اراذل و اوباش در محله امازاده حسن (ع) دریافت کردیم که با توجه به اهمیت موضوع سریعا تیمی از ماموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران  به محل درگیری اعزام شدند.

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد این افراد که از اراذل و اوباش سابقه دار بود در یک اختلاف حساب شخصی با عربده کشی با یکدیگر درگیر که در این رابطه یکی از افراد دچار نقص عضو شده و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.  

کاویانی با اشاره به اینکه متهمان قبل از حضور ماموران از محل متواری شده بودند، تصریح کرد: با انجام اقدامات شبانه روزی و پایش های اطلاعاتی مخفیگاه دو تن از عاملان اصلی این درگیری در حوالی محله فلاح شناسایی و در صبح روز بیستم فروردین ماه و پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت این افراد در دو عملیات جداگانه دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه هر دو متهم با اعتراف به بزه انتسابی برای  سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری سایر عاملان دخیل در این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف یک قبضه سلاح جنگی در جنوب تهران

رییس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف یک قبضه سلاح جنگی در جنوب تهران خبر داد و گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ «سعید راستی» در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در اوایل هفته جاری خبری در خصوص حمل و نگهداری سلاح جنگی توسط فردی در حوالی خیابان زنجان دریافت شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع ماموران ما دست به کار شده و با انجام تحقیقات میدانی و پایش های اطلاعاتی صحت و سقم خبر را تایید کردند.

رییس مرکز عملیات  پلیس امنیت عمومی تهران تصریح کرد: مراقبت های ویژه پلیسی در این خصوص  آغاز تا اینکه ماموران این پلیس موفق شدند بیستم فروردین ماه متهم را در منزل شخصی اش دستگیر  و در بازرسی از منزل شخصی اش یک قبضه سلاح جنگی به همراه خشاب مربوطه، کشف شد.

وی با بیان اینکه متهم معترف شد این سلاح را استان های غربی کشور تهیه کرده است، خاطر نشان کرد: تلاش ماموران این پلیس برای بررسی ابعاد بیشتر این پرونده کماکان ادامه دارد.

گفتنی است متهم جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس