کد خبر 1347838
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
بازداشت ۱۴۳ مقام دولتی در عربستان سعودی

عربستان سعودی ۱۴۳ نفر از جمله شماری از کارمندان وزارتخانه‌های کشور را به اتهام رشوه‌خواری و کلاهبرداری بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، مقامات سعودی ۱۴۳ مقام دولتی از ۶ وزارتخانه از جمله وزارت دفاع و وزارت کشور را بازداشت کردند و از ۵۴۴ متهم در پرونده‌های فساد در ماه فوریه تحقیق کردند.

به گزارش الخلیج الجدید، سازمان نظارت و مبارزه با فساد در عربستان روز جمعه اعلام کرد که بازداشت شدگان متعلق به چندین وزارتخانه و سازمان دولتی از جمله وزارت دفاع، وزارت کشور، وزارت دادگستری و همچنین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امور شهرداری‌ها  هستند.

بر اساس بیانیه این سازمان، بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری، برخی پس از بازجویی با قرار وثیقه آزاد شدند.

در بیانیه این سازمان همچنین آمده است که ۵۴۴ نفر از شهروندان و ساکنان مورد بازجویی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش این سازمان، مهمترین اتهامات وارده به بازداشت شدگان رشوه، سوء استفاده از قدرت، جعل و کلاهبرداری است.

سازمان نظارت و مبارزه با فساد در عربستان اعلام کرد که ۵۰۷۲ دور نظارت را انجام داده است.

عربستان سعودی به طور دوره‌ای پرونده‌های فساد مربوط به مقامات، افسران، بازرگانان و کارمندان دولتی را اعلام می کند.

این سازمان سعودی از شهروندان خواست هرگونه سوء ظن و شکّ و شبهه به فساد مالی یا اداری را از طریق وسایل متعدد ارتباطی اطلاع دهند.

سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان اخیرا فاش کرد که در سال ۲۰۲۱ صلاحیت‌ها و وظایف خود را در مبارزه با فساد آغاز کرد و ۳۴۸۲۵ دور نظارت را انجام داد و از ۷۶۴۸ متهم در پرونده‌های اداری، جنایی و مالی تحقیق کرد. طی این تحقیقات ۲۴۶۰ متهم برای تکمیل مراحل عادی در این کشور بازداشت و به قوه قضاییه ارجاع داده شدند.

مقامات سعودی طی ماه‌های گذشته کمپین‌های بازرسی و نظارتی خود را تشدید کردند و صدها پرونده را به قوه قضائیه ارائه کردند که در آنها صدها نفر از جمله شاهزاده، افسران و مقامات نهادهای دولتی به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.

مقام‌های سعودی همچنین در سال‌های اخیر طی چندین نوبت، تعدادی از مخالفان در این کشور را به بهانه مقابله با فساد بازداشت کرده‌اند.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، سال ۱۳۹۶ دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور را صادر کرد و به دنبال آن ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی دستگیر شدند.

دستگیری و بازداشت مقامات سعودی به اتهام فساد مالی در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان عربستان جزئیات مربوط به اتهام این افراد را اعلام نمی‌کنند؛ در واقع شفافیتی که برای رسیدگی به چنین پرونده‌هایی لازم است در روند دستگیری متهمان مربوطه در عربستان وجود ندارد. حتی اطلاع دقیقی از افراد بازداشت شده نیست.

محمد بن سلمان با دفاع از موج بازداشت مسئولان کنونی و پیشین عربستان و آنچه مبارزه با فساد خوانده است، مدعی شد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصاد کشورش را اصلاح کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    مثل اینکه بن سلمان میخواهد یک حرکت های جدیدی (بخوانید پاکسازی از مخالف) بزند! خدا به داد مردم عربستان برسد با این جوانک خام سعودی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس