کد خبر 1348127
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
ماموریت بمب‌افکن بی-52 آمریکا بر فراز رومانی

نیروی هوایی آمریکا در بحبوحه درگیری روسیه و اوکراین بمب افکن راهبردی خود را بر فراز حریم هوایی رومانی به پرواز درآورد.

به گزارش مشرق، همزمان با تشدید جنگ بین روسیه و اوکراین، ایالات متحده بمب افکن «بی-۵۲ استراتو فورترس» خود را بر فراز جناح شرقی ناتو در اروپا به پرواز درآورد.

به نوشته روزنامه «دیلی پست» ایالات متحده روز جمعه این رزمایش را در کنار نظامیان آلمانی و رومانیایی به نشانه اتحاد با اوکراین انجام داد.

بی-۵۲، بزرگترین بمب افکن راهبردی نیروی هوایی ایالات متحده است. این بمب افکن‌ روز جمعه  از پایگاه هوایی در انگلیس به پرواز درآمد. در بیانیه نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا آمده است که این بمب افکن پشتیبانی هوایی ماموریت خود را در سرزمین‌های ناتو از جمله رومانی انجام داده است.

در حالی که جنگ بین دو کشور همسایه در جریان است، نیروی هوایی روسیه در تلاش است تا برتری هوایی را در فضای هوایی اوکراین برقرار کند. ایالات متحده و متحدانش بر این باورند که روسیه ممکن است تسلیحات مرگبار بیشتری برای شکستن مقاومت اوکراین در سریع‌ترین زمان ممکن به کار گیرد.

وزارت دفاع روسیه اخیرا گزارش داد که یک فروند پهپاد آمریکایی «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» در جریان حمله اوکراین به کشتی‌های روسی در منطقه پرواز می‌کرده است. طی روزهای گذشته نیز منابع خبری از پرواز پهپاد جاسوسی نیروی هوایی آمریکا بر فراز حریم هوایی اوکراین  خبر دادند.

ارتش آمریکا روز جمعه خبر داد که جنگنده‌های اف-۱۶ خود را با هدف تقویت امنیت منطقه‌ای در بحبوحه تنش‌های روسیه با اوکراین، از آلمان به رومانی منتقل می‌کند. این جنگنده‌ها که تعداد آنها مشخص نشده، روز جمعه وارد پایگاه هوایی رومانی و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری دریای سیاه می‌شوند. در این پایگاه، جنگنده‌های ایتالیایی نیز حضور دارند.

فرماندهی آمریکا گفت که طی این دوره که منطقه شاهد تنش ناشی از استقرار نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین است، به صورت تنگاتنگ در راستای تقویت همپیمانان در منطقه دریای سیاه هستیم.»

گفته می‌شود که آمریکا قصد دارد طی روزهای آینده سه هزار نظامی را به لهستان اعزام کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    در برخورد با ارتش آمریکا شل برخورد کنی سفت می خوری این اصل باید آویزه گوش نظامیان همه دنیا باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس