کد خبر 1348278
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
خطر شکستن رکورد مجیدی مقابل یک استقلالی/سد«آبی»-«نفتی» پرسپولیس

پرسپولیس برای کم کردن فاصله‌اش با صدرنشین چشم به نتیجه تیم قلعه‌نویی دارد اما در مقابل یک سد «آبی» - «نفتی» را برابر خود می‌بیند که یک طرفش تمایل دارد به سود استقلال کار کند!

به گزارش مشرق، هفته بیست و یکم رقابتهای فوتبال لیگ برتر در حالی امروز با انجام ۸ بازی برگزار می‌شود که استقلال با ۴۸ امتیاز در صدر و پرسپولیس با ۴۵ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند. دو تیم نفت مسجد سلیمان و پدیده مشهد هم با ۱۲ و ۸ امتیاز در انتهای جدول حضور دارند.

در بازی‌های امروز پدیده و تراکتور در مشهد به دیدار هم می‌روند، مس در رفسنجان از نفت مسجد سلیمان پذیرایی می‌کند، پیکان پذیرای نساجی است، هوادار در اراک به دیدار آلومینیوم می‌رود، فولاد میزبان ذوب آهن است، استقلال و گل گهر در ورزشگاه آزادی یکدیگر را ملاقات می‌کنند، فجر در اصفهان به مصاف سپاهان می‌رود و در آخرین بازی امروز هم پرسپولیس در آبادان به دیدار صنعت نفت می‌رود.

استقلال و گل گهر

حساس‌ترین بازی امروز بین دو تیم استقلال و گل گهر برگزار می‌شود. علاوه بر حساسیت‌های جدولی برای هر دو تیم به خصوص استقلال، رویارویی امیر قلعه نویی و جمعی از بازیکنان سابق استقلال با آبی پوشان حساسیت این بازی را بالا می‌برد.

این سومین بازی است که مجیدی در خط دفاعی تیمش یزدانی و مرادمند را در اختیار ندارد و با ترکیبی جدید در خط دفاعی تیمش را روانه میدان می‌کند. به جز این دو بازیکن استقلال غایب شاخص دیگری ندارد و دیگر بازیکنان اصلی در خدمت سرمربی قرار دارند. بازگشت وریا غفوری به جمع نفرات استقلال شاید اتفاق خوبی در آستانه این بازی بزرگ باشد به خصوص که غفوری سابقه گلزنی به گل گهر را هم دارد.

این دیدار حتی اگر با شکست آبی پوشان هم به پایان برسد، آنها (به دلیل تفاضل گل خیلی خوبشان نسبت به رقبا) صدر جدول را از دست نخواهند داد. اما قطعاً مجیدی که ۲۰ هفته تیمش را بدون شکست در لیگ هدایت کرده اصلاً دوست ندارد این نوار مقابل تیمی قطع شود که هدایت آن بر عهده امیر قلعه نویی است. گل گهر در صورت پیروزی احتمالی در این بازی ممکن است جای مس رفسنجان را در رده چهارم جدول بگیرد.

بیشتر بخوانید:

تمرکز استقلالی‌ها روی کار خودشان باشد

صنعت نفت و پرسپولیس

این دیدار را می‌توان یکی دیگر از دیدارهای خیلی مهم این هفته دانست. سرخ پوشان که حالا امیدوار تر از قبل در تعقیب استقلال قرار دارند، امیدوار به لغزش این تیم مقابل شاگردان قلعه نویی خود باید در آبادان با شاگردان علیرضا منصوریان دیدار کنند و این اتفاق در حالی می‌افتد که صنعت نفت بدون ۴ بازیکن خود به این دیدار می‌رود. ساکی، اهل شاخه، ریکانی و بغلانی ۴ غایب صنعت نفت در این دیدار هستند. در نقطه مقابل سیامک نعمتی، امید عالیشاه، سعید آقایی، عیسی آل کثیر و میلاد سرلک هم ۵ غایب سرخ پوشان در این بازی هستند.

شاگردان گل محمدی بیشتر از همیشه در این بازی به پیروزی احساس نیاز می‌کنند چرا که در صورت لغزش استقلال آنها فرصت کم کردن فاصله شان در صدر جدول را با این تیم پیدا می‌کنند و حتی در صورت پیروزی استقلال مقابل گل گهر، آنها با پیروزی در این بازی می‌توانند فاصله ۳ امتیازی شان با صدر جدول حفظ کنند.

خطر شکستن رکورد مجیدی مقابل یک استقلالی/سد«آبی»-«نفتی» پرسپولیس

سپاهان و فجرسپاسی

در یکی دیگر از دیدارهای حساس امروز سپاهان از فجرسپاسی پذیرایی می‌کند. طلایی پوشان اصفهان که به دلیل فاصله ۱۳ امتیازی شان با صدر جدول تا حدود زیادی کاملاً از کورس قهرمانی خارج شده‌اند، حالا تنها باید برای حفظ موقعیت سومی خود در جدول تلاش و مبارزه کنند.

سپاهان در ۷ بازی گذشته تنها یک پیروزی داشته و از آخرین برد آنها نیز ۴ هفته می‌گذرد. در صورتی که آنها این هفته هم پیروزی را از دست بدهند ممکن است حتی جایگاه سومی خود را هم از دست بدهند و این موضوع بازی را برای آنها مهم‌تر از همیشه کرده است.

مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان

شاگردان محمد ربیعی که می‌توان آنها را پدیده این فصل از رقابتهای لیگ برتر دانست امروز ظاهراً و روی کاغذ کار دشواری برای کسب ۳ امتیاز خانگی مقابل نفت مسجد سلیمان ندارند و توفیق در این امر ممکن است این تیم را در پایان هفته بیست و یکم به جایگاه سوم جدول برساند.

مس رفسنجان می‌تواند در صورت پیروزی در این بازی و لغزش سپاهان مقابل فجر سپاسی با عبور از این تیم به رده سوم جدول رده بندی صعود کند.

برنامه بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر به شرح زیر است؛

یکشنبه ۱۵ اسفند

پدیده مشهد و تراکتور؛ ساعت ۱۴:۳۰
: سیدرضا مهدوی، محمد راهی، هادی طوسی و شبیر بهروزی، ناظر: رسول فروغی

تیم داوری

مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان؛ ساعت ۱۵
: علی اصغر مومنی، فرهاد مروجی، محمدرسول ذورقی و محمدرضا تارخ، ناظر: یداله جهانبازی

تیم داوری

پیکان و نساجی مازندران؛ ساعت ۱۵
: پیام حیدری، محمدرضا منصوری، ولی کاوسی و علی بای، ناظر: بهرام مهرپیما

تیم داوری

آلومینیوم اراک و هوادار؛ ساعت ۱۵
: وحید کاظمی، ایوب غلامزاده، علیرضا طاهرخانی و مسعود حقیقی، ناظر: حیدر شکور

تیم داوری

فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان؛ ساعت ۱۶
موعود بنیادیفرد، قهرمان نجفی، یوسف مغروری و میثم حیدری، ناظر: محسن قهرمانی

تیم داوری:

استقلال و گل گهر سیرجان؛ ساعت ۱۷
بیژن حیدری، علیرضا ایلدروم، آرمان اسعدی و حسین زیاری، ناظر: علیرضا یزدانی

تیم داوری:

سپاهان و فجر شهید سپاسی شیراز ساعت ۱۸
امیرسامان سلطانی، محمد عطایی، فرهاد فرهادپور و فرزاد منصوری، ناظر: علیرضا کهوری

تیم داوری:

صنعت نفت آبادان و پرسپولیس؛ ساعت ۱۹
محمدحسین زاهدی فرد، حسین مرادی، پوریا زحمتی و ایمان کهیش، ناظر: اسماعیل صفیری

تیم داوری:

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 1
    هم پرسپولیس و هم استقلال هر دو تیم های خوب ایران و آسیا هستند/ انشاالله یکی از این دو تیم قهرمان آسیا شود چون افتخار ایرانند/ وقتی که پرسپولیس یا استقلال قهرمان بشه نمیگن تیم باشگاهی میگن تیم پرسپولیس ایران و یا استقلال ایران که در اون موقع باعث افتخار ایرانه
  • پری مجرد 45 ساله IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    به امید خدا امروز روز عزای استقلالی هاست.
  • سعید IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    حق گل گهر سیرجان و شهرستانی ها است که قهرمان شود مگر همیشه باید الکیسه و اللنگ الشله زرد قهرمان شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس