حمایت بودجه‌ای مجلس از ساخت بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ دینی و انقلابی

نمایندگان مجلس بودجه خاصی را جهت ساخت بازی‌های رایانه ای متناسب با فرهنگ انقلابی و دینی در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفتند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بندهای (ن) و (م) تبصره ۶ لایحه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند (ن) تبصره ۶؛ دستگاه های اجرائی موظفند معافیت ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی قانونی را به صورت جمعی- خرجی در حساب های مربوط به خود ثبت کنند. عملکرد معافیت ها و تخفیفات گمرکی و مالیاتی به عنوان مالیات بر واردات وصولی گمرک جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

بر اساس بند (م) تبصره ۶؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از عرضه کنندگان انواع بازی های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن های همراه و کنسول عوارضی معادل ده درصد(۱۰ درصد) قیمت فروش را أخذ و به حساب درآمدی ۱۶۰۱۷۸ جدول شماره(۵) این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. وجوه حاصله از محل ردیف ۵۴ -۷۳۰۰۰۰ جدول شماره   (۱ -۷ ) این قانون در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(بنیاد ملی بازی های رایانه ای) قرارمی گیرد تا صرف حمایت از توسعه بازی های تولید داخل شود.

ده درصد(۱۰ درصد) از منابع حاصل از این عوارض جهت ساخت بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ دینی و انقلابی به مراکز رُقومی بسیج و همچنین گسترش فرهنگ فاخر قرآنی اختصاص می یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس