کاترین شکدم

یک منبع آگاه در قوه قضائیه تأکید کرد که خانم شکدم ۵ سفر به ایران داشته و در این سفرها، مجموعاً ۱۸ روز در کشورمان اقامت و حضور داشته است.

به گزارش مشرق، پس از مطرح شدن ادعاهای عجیب رسانه‌ای در مورد اقدامات فردی به نام "کاترین شکدم" که تبعه کشور فرانسه بوده و با ادعای تشرف به دین اسلام یادداشت‌ها و مقالاتی را در برخی رسانه‌های داخلی ایران منتشر کرده است، یک منبع آگاه در قوه قضائیه در گفت‌وگو با تسنیم گفت: ادعاهای مطرح شده خیال‌پردازی‌های ژورنالیسیتی و یک سناریوی تبلیغاتی و سیاسی دور از واقعیت است.

این منبع آگاه تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های دقیق انجام شده، نامبرده در طول سالیان گذشته ۵ سفر به ایران داشته و در مجموع این ۵ سفر نیز، صرفا ۱۸ روز در کشورمان اقامت و حضور داشته است که با ادعاهای مطرح شده هیچ تناسبی ندارد.

بیشتر بخوانید:

واقعیت ماجرای کاترین شاکدام چیست؟

وی ادامه داد: محافل رسانه‌ای خاص و پنهان طی روزهای گذشته در مورد این خانم اخباری جعلی و به شدت بی‌ارتباط با واقعیت را منتشر کرده و سعی کرده‌اند یک سناریوی رسانه‌ای، تبلیغاتی و ضداخلاقی را پیش ببرند که بیشتر با شرایط و مناسبات داخلی خودشان تناسب دارد.

ببینید:

فیلم/ ماجرای زن نفوذی چیست؟

وی در پایان اظهار داشت: تمام اسناد و مدارک مربوط به سفرهای خانم شکدم به ایران و میزان اقامتش در کشورمان مشخص و موجود است و در صورت لزوم رسانه ای خواهد شد.

یک کانال مربوط به بعضی طرفداران احمدی‌نژاد در چند روز اخیر مطالبی را درباره فردی به‌نام کاترین پرز شکدم منتشر کرده و گفته است که او نفوذی اسرائیلی‌ها در برخی نهادهای ایران بوده است. استناد این کانال در این زمینه یک یادداشت کاترین شکدم در وبلاگ یک سایت اسرائیلی آن هم مربوط به ۳ ماه قبل است. این‌که چرا بعد از ۳ ماه کانال احمدی‌نژادی یاد این مطلب می‌کند، با توجه به اتفاقات دو سه هفته اخیر، می‌تواند معنادار باشد که درباره آن می‌توان مستقلاً‌ در مطالب بعدی نوشت.

امّا مسئله مهمتر اضافات و تحریفات و دروغ‌هایی است که کانال احمدی‌نژادی به مطلب کاترین شکدم اضافه می‌کند و همین موضوع جهت‌دار بودن و ارتباط آن به اتفاقات چند وقت اخیر را تقویت می‌کند.

شکدم در متنش توضیح می‌دهد که اولاً پاسپورتش فرانسوی بوده و ثانیاً پیشتر با یک مسلمان یمنی ازدواج کرده است و برای همین کمتر نسبت به او شک و شبهه ایجاد می‌شود، با این حال آنچه شکدم در ارتباط با برخی رسانه‌های ایران انجام داده صرفاً مصاحبه‌هایی با عنوان یک تحلیلگر اروپایی علیه عربستان و اسرائیل و آمریکاست، در مصاحبه‌ای هم که برای راشاتودی گرفته است باز موضع جمهوری اسلامی منتقل شده است.

این‌که شکدم در زمان حاضر با رسانه اسرائیلی همکاری و داستان‌هایی درباره حضورش در ایران تعریف می‌کند و یا می‌سازد قاعدتاً محکوم است؛ هرچند مشخص نیست که او چه انگیزه‌ای دارد. برخی که او را می‌شناسند تحلیل می‌کنند که به‌احتمال زیاد شکدم می‌خواهد پروژه فرصت‌طلبانه اقتصادی خود را که در ایران ناکام ماند حالا در رژیم صهیونیستی پیش ببرد.

با این حال کانال احمدی‌نژادی قصه‌های عجیب و غریب جالبی راجع به او بافته است و ظاهراً سعی دارد کاری را که او نتوانسته است علیه جمهوری اسلامی پیگیری کند خودش به‌عنوان یک پروژه سیاسی ادامه دهد.

این کانال مدعی دیدار برخی شخصیت‌ها با کاترین شکدم شده و بعضاً آنها را مسئول سایت Khamenei.ir معرفی کرده است درحالی که هم این مسئولیت و هم این دیدار از اساس دروغ محض و توهّم است و جالبتر اینکه در متن شکدم هم چنین مدعایی وجود ندارد! ظاهراً این کانال بدش نمی‌آید دروغهایی را که علاقه به گسترش آن دارد به شکدم نسبت دهد و یا از این پس سخنان خود را در اقدامی مشترک از زبان او بگوید.

همچنان‌که پیشتر نیز در تسنیم نوشته شد، بررسی سابقه و ماهیت این فرد به‌عهده نهادهای امنیتی بوده و هست و رسانه وظیفه‌ای برای اقدامات اطلاعاتی از این جنس ندارد، اما جالب این است که کانال مذکور مصاحبه‌های ساده‌ای را که آن هم در راستای مواضع خود رسانه‌ها و علیه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و آمریکا انجام شده است نشانه نفوذ می‌خواند!

مشخص نیست این کانال احمدی‌نژادی از مصاحبه علیه عربستان و اسرائیل ناراحت شده است که آن را نشانه نفوذ می‌خواند و یا آن‌قدر برای ضربه زدن به دیگران عجول و یا در دفاع از برخی رادیکال‌ها سراسیمه است که این‌چنین خود را از هول حلیم به دیگ کارپردازی برای اسرائیل می‌اندازد.

البته خدمت برخی اطرافیان انحرافی احمدی‌نژاد به رژیم صهیونیستی امر بی‌سابقه‌ای نیست. یکی از مهمترین دلایل ایجاد شکاف بزرگ میان بدنه مردمی و حزب‌اللهی احمدی‌نژاد با او سخنان یکی از نزدیکان سیاسی احمدی‌نژاد یعنی اسفندیار رحیم مشایی در دوستی با اشغالگران صهیونیستی بود! او افرادی را که سرزمین فلسطینیان را اشغال کرده و مردم این سرزمین را از خانه‌ها و زمین‌هایشان بیرون کرده بودند دوست خود می‌دانست و در این میان به اعتراضات و انتقادهای مردم عدالتخواه هم وقعی نمی‌گذاشت.

حالا پس از چند اقدام مشعشع در کمک به تفکر صهیونیست‌ها و همچنین نامه‌ای که چند ماه پیش، از سر تواضع و تکریم به جلاد سعودی یعنی بن‌سلمان نوشته شد، کانال احمدی‌نژادی که تقریباً ۷۰ ـ ۸۰ درصد پست‌هایش را به پوشش سخنان احمدی‌نژاد اختصاص می‌دهد، سعی کرده است پروژه مشترکی با کاترین شکدم ـ برای دوستان اشغالگر خود! ـ پیش ببرد و کارپرداز آنها شود.

در این میان برخی اکانتهای جعلی مجازی هم دروغ‌های شاخداری را علیه برخی اعضای سپاه مانند سردار جوانی مطرح کرده و مدعی ارتباط شکدم با او شده‌اند، حال آنکه چنین ادعایی نیز از اساس دروغ و یک جعل تمام و کمال است. خود سردار جوانی هم در متنی که برای تسنیم ارسال کرده، چنین مسئله‌ای را از اساس تکذیب و تأکید کرده است که نه او را می‌شناسد و نه ارتباطی با او داشته است.

بنابراین در مجموع به‌نظر می‌رسد، نفوذ واقعی که رخ داده، رسوخ یک تفکر صهیونیستی و کارپردازی برای این رژیم توسط کانال‌ احمدی‌نژادی است وگرنه مصاحبه گرفتن علیه اسرائیل و سعودی فی‌نفسه ارتباطی با نفوذ ندارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • SE ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    13 8
    احمدی نژاد بعد از انتخاب اخیر ریاست جمهور احساس پوچی محض می کند. ... خطر اصلی او اهم قاطی کردن حق و باطل است. حرفهای حقی در مورد عدالت و مبارزه با ظلم و. می زند بعد آنها یکهو علیه اسلام و در دفاع از سرمایه داری و اقتصاد آزاد لیبرالی سخنرانی می کند. آرزوی ظهور حضرت مهدی علیه السلام را می گوید دارد اما جامعه آرمانی با اقتصاد آزاد و لیبرال محض و آزادی مطلق را تبلیغ می کند گویی جایی مثل سوئیس و فراتر از آن حکومت موعود او است! . او هم حالا همه تلاش خود را دارد می کند که هم دیده شود و ژست اپوزوسیون بگیرد و از آنها کسب حمایت کند
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      5 3
      متاسفانه آقای احمدی نژاد عاشق دیده شدن، مطرح شدن، عاشق خودنمایی کردن ه هر قیمتی دارد .. به شدت در جاده خاکی سیر میکنه ...! دروغ و راست رو مخلوط کرده معجونی درست کرده بر ضد منافع ملی میهنی
    • اس SE ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      2 2
      انصافا همینه برداشت خیلی‌ها. بابا برای نشان دادن خودش حتی در انتخابات اخیر، مثل فیلم مارمولك از دیوار رفت بالا.
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      !!
    • ابوالفضل IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      3 8
      احساس پوچی تو میکنی که برای نوشتن هر کلمه پول میگیری احمدی نژاد انقدر بزرگ و دوست داشتنی هست که با این چرندیات کوچک نمیشه
    • به ابوالفضل IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      5 0
      عزیزم بخواهی یا نخواهی حقیر است. خودش خواسته که حقیر باشد. والا این حرکات جلف و بچگانه را انجام نمی داد. مثل کودکی محتاج توجه و محبت. اقلا قبل از حرف زدن فکر می کرد. اینقدر با تملق گویی چند اطرافیان و هوادران چاپلوس خودش را نمی باخت. او خیلی کارهای خوبی کرد. اما چه شد که از کسی که شعار دولت اسلامی می داد رسید به اینجا که اصلا بگوید اسلام حق حاکمیت داشتن ندارد و دین برای حکومت نیامده و امری فردی است!!
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 1
    اثر نداره
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      عاقلان دانند
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      متاسفانه فضای مجازی ایران در زمینه شبهات و شایعات بالای ۹۹ درصد دروِغ میباشد و کسانیکه این فضای مجازی را پشتیبانی میکنند اکثر خواستار بازی کردن با روح و روان مردم میباشند
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    8 0
    اینهمه نوشتید،نگفتی بالاخره عکسی که گرفته،جعلیه یا واقعی
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    23 1
    نقطه ضعف و بی احتیاطی اصلی جبهه انقلابیون در مواجهه با مدعیان توابی و تازه مسلمانی افرادی مثل تتلو . شکدم، اینه که به صرف ادعای توبه و تازه مسلمان شدن برای تقدیر و اخذ مصاحبه و..دست و پا میشکنن بدون این که صبر کنن ادعاهاشون حداقل طی یه دهه در عمل راستی ازمایی شه
    • DE ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      1 1
      نقطه قوت غربگدایان و اشرافیون و اصلاح طمعکاران اینه که از همون اول راحت برنامه جورج سوروس را پیاده میکنند و نوکری کدخدا را میکنند و دیکته او را اجرا میکنند و کشور را دربست دراختیار ستون پنجم میگذارند و فاجعه گرانی سقوط پول ملی ترمز تولید و فاجعه برجام....فتنه 88 ...را به ملت تحمیل میکنند .
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    11 2
    اونوقت ادعا میکنه تو 18 روز با صد نفر ارتباط داشته!!! عجب...
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      2 1
      جدی نگیر
  • DE ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 1
    واقعا کیش شخصیت محمود را به کجا برد دوروز دیگه میشه سرپرست گروهک منافقین.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 2
    ممنون مشرق
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    منبع آگاه قوه قضائیه !!؟؟؟
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 4
    یک احتمال دیگه هم وجود داره و اونم اینه که به جرم همکاری با ایران ممکنه به سرنوشت خاشقچی دچار شده باشه و الان هم می‌خوان با این حرفها بدنامش کنن تا دیگه کسی جرات نکنه علیه اسرائیل حرف بزنه . باید تحقیق بشه که آیا این فرد زنده هست یا نه ؟ و اگر زنده هست آیا واقعا خودش هست یا یک بدل براش ساختن ؟
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 1
    احمدی نژاد رو بی خیال
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      3 2
      مشرق حقیر سانسورچی مزدور
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 1
    کار احمدی نژاد به کجا رسید!! خدایا عاقبتمون را ختم بخیر فرما
  • DE ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    4 1
    نفوذ واقعی که رخ داده، رسوخ یک تفکر صهیونیستی و کارپردازی برای این رژیم توسط کانال‌ احمدی‌نژادی است
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    اگه واقعا نفوذ کرده بود چی
  • ماحسون IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    2 1
    حاله نور یادتون رفته، واینکه از داخل ماشین های سیاه مخصوص رؤسای جمهور چطور یک بچه اسپانیایی که زیر 5سالش بوده فهمیده این احمدی نژاده، واینکه وزرا با اعلام ودستور رئیس جمهوران به کشور دیگه سفر برای گفت و گو میرن،و اون وزیر بنده خدا همان لحظه در داخل کشور آفریقایی هنگام سلام میگن عذر میخوائیم دستور آمده شما دیگه وزیر نیستین، هرکس به بیماری روحی این فرد شک نکنه خودش بیماره،راستی در هنگام جنگ بین ائتلاف سعودی نامه زدن به بن سلمان ونوشته بود سلام ودرود به برادر عزیزم، کسی نیست این رو نزاره بدون بزرگترش کاری انجام نده
  • ناراضی وضع موجود IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 0
    ۱-چرا یک کانال مثلا منتسب که هیچ مدرکی بر مدیریت احمدی نژاد بر آن وجود ندارد باعث میشود اینقدر کینه و نفرت و لجن پراکنی بر علیه خادم ملت نشر داده شود. ۲-احمدی نژاد به هدف خود رسیده است ،چون با این وضع در رسانه ها به شدت مطرح شده است
    • DE ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 1
      ناراضی وضع موجود .نوشته خادم ملت !! خخخ . رای دهندگان به محمود و حسن در یک چیز مشترک هستند . در توبه و پشیمانی از رایی که دادند. و محمود و حسن اکنون خودشان در یک چیز مشترک هستند . در آرایی که از ضدانقلاب و منافقین و غربگداها و معاندین میارن . محمود شعری یک بیتی بود که خودش هم در سرودن مصرع دومش ماند چه رسد به رای دهندگانش. محمود پرستان فوتبالی به سیاست نگاه میکنند.
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      1 0
      سه بار به دكتر احمدي نژاد راي دادم با افتخار ر قربت الي الله!!و هرگز به هاشمي و خاتمي و روحاني راي ندادم و به اين هم افتخار ميكنم!!!
    • ناراضی وضع موجود IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      اولا که مشرق مثل همیشه سانسور کرده و مطلب من را ناقص منتشر کرده ثانیا با فحاشی و لجن پراکنی به جایی نمیریسید. اجازه میدادید توی انتخابات حاج محمود شرکت کنه میفهمیدی خادم ملت برازندشه
  • DE ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 2
    سئوالی که باید از اقای احمدی نژاد کرد اینه که چرا یک فردی مثل مشایی که همسرش از منافقین بوده که مثلا تواب شده! صهیونیسم جنایتکار داعش صفت رودوست میدونه. بعنوان نفوذی تو خانواده ات راه دادی وصاحب نوه های مشترک باهم هستید؟ برای چی به بن سلمان جنایتکار نامه فدایت شوم نوشتی؟
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    شاید تحت نام شکدم ۱۸ روز بوده و بقیه با هویت دیگری حضور داشته
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    جنگ رسانه ایه دیگه
  • چکاوک IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    خدا ریشه ی منافقین رو نابود کنه
  • تک سوار DE ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    جاسوس فرستادن ؟
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    یعنی تو فقط 18 روز حضور تو ایران توانسته در برخی رسانه های !! ایران مقاله منتشر کنه ؟!
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      داداش کاش برخی بود
  • ابوالفضل IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    ماست مالی نکن
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 0
      سلام، یه کلمه هم از مادر عروس شنیدیم
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    احمدی نژاد مامور افتخاری ....
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    متاسفم برا احمدی نژاد
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    خودم دو بار بهش رآی دادم ،اما حالا معلوم شده که این لباس ( رئیس جمهوری ) بهش خیلی گشاد بوده! مرد ،دوبار رئیس جمهور شدی هر کاری میتونستی برای مردم انجام دادی، درست و غلط، دستتم درد نکنه، اما دیگه ول کن، دنبال چی هستی؟ چرا شدی بلندگوی مخالفین بالفطره و قسم خورده؟ چرا شآن خودتو نگه نمیداری؟ آخه بن سلمان کیه که تو براش نامه بنویسی؟ و .........خدا عاقبتتو بخیر کنه، آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس