پاسپورت کاترین شکدم

درحالی‌که برخی گمان می‌کردند ماجرا شکدم می‌تواند موج دوم عملیات روانی علیه برخی نهادهای انقلابی باشد، بی‌بی‌سی باروی آنتن آوردن شکدرم بازی را تمام کرد!

سرویس سیاست مشرق- شب گذشته و به‌صورت ناگهانی چهره جنجالی این روزها، کاترین شکدم در یکی از برنامه‌های بخش فارسی تلویزیون بی‌بی‌سی ظاهر شده و سخنانی را بر زبان آورد که قابل‌تأمل بود. شکدم در گفتگو با بی‌بی‌سی ارتباط و نیز درخواست رابطه جنسی از سوی مقامات ایران را رد کرده و گفت هیچ‌گاه به دفتر رهبر ایران (مقام معظم رهبری) نرفته‌ام، از کسی دستور نگرفته‌ام و جاسوس و مرتبط با موساد هم نیستم. البته اعترافات شکدم در تلویزیون انگلیسی بااهمیت نیست، زیرا از همان روزی که یک کانال تلگرامی مجهول با دست‌کاری کردن متن یکی از یادداشت‌های کاترین شکدم به تولید روایت جعلی از آن پرداخت، بسیاری از کارشناسان رسانه می‌دانستند که ماجرا از بیخ و بن دروغ است، اما به صحنه آمدن شکدم وقتی بااهمیت می‌شود که رسانه رسمی انگلیسی‌ها بدون واسطه‌های خبری مستقیم به صحنه آمده و پروژه شکدم علیه برخی مقامات را می‌سوزاند!

درحالی‌که برخی گمان می‌کردند ماجرا شکدم می‌تواند موج دوم حمله علیه برخی نهادهای انقلابی باشد، بی‌بی‌سی با روی آنتن آوردن شکدم بازی را تمام کرد. پیش‌ازاین رسانه ملکه انگلیس در ماجرای فایل صوتی مرتبط با شرکت یاس سنگ تمام گذاشته و با جعل واقعیت تا مدت‌ها روی موج آن عملیات روانی سوار بود؛ اما صحنه‌گردان اصلی بی‌بی‌سی (سازمان SIS) این بار شکدم را سوزاند و بازی را تمام کرد. واقعیت آن است که سناریونویسی پروژه شکدم آن‌قدر غیرحرفه‌ای و زرد بود که هر فردی با حداقل سواد رسانه‌ای می‌توانست پشت پرده آن را به‌خوبی حدس بزند. بی‌بی‌سی با گرفتن اعترافات تلویزیونی از کاترین شکدم با یک تیر دو را هدف زد، هم‌روی ماجرای مبتذل شکدم سرپوش گذاشت و هم اعتبار دستگاه جنگ روانی دشمن را برای آینده حفظ کرد.

 چرا انگلیسی‌ها پروژه «کاترین شکدم» را سوزاندند؟ / محمدعلی ابطحی: می‌دانستم که انتساب مسائل جنسی به مسئولان دروغ است!

بخشی از یادداشت های کاترین شکدم

اما چرا انگلیسی‌ها بازی فانتزی شکدم را تمام کردند؟ پس‌ازآنکه یک منبع قضایی در تهران اعلام کرد که کاترین شکدم کمتر از ۱۸ روز را در تهران گذرانده به‌یک‌باره محاسبات اتاق فرمان سازمان عملیات جنگ روانی به هم خورد! تا پیش‌ازاین قرار بود در همکاری مشترک میان برخی اصلاح‌طلبان، فرقه انحرافی و ضدانقلاب یک پروژه بزرگ با محتوای فانتزی- جنسی طراحی‌شده تا اعتبار برخی اشخاص و نهادها زیر سؤال برود؛ اما خیلی زود ورق برگشت زیرا هیچ فردی باور نمی‌کرد که شکدم در یک بازه زمانی کوتاه (کم‌تر از سه هفته) بتواند یک پروژه نفوذ با برگ و ریشه‌های عمیق را پیش برده باشد.

انگلیسی‌ها پس از بالا آمدن این افتضاح رسانه‌ای، خود مدیریت ماجرا را به دست گرفته و با حذف شکدم از ماجرا پرونده را بست و حتی اجازه بهره‌برداری آن را از رسانه اجاره‌ای سعودی نیز سلب کردند. اقدامات دقیق امنیتی از داخل، مبتذل کردن داستان نفوذ در حد فیلم‌های هالیوودی با شگردهای جنسی و نیز و نیز شخصیت متزلزل شکدم باعث شد پروژه توسط صاحبان آن مختومه اعلام شود.

آشنایی با بازیگران پروژه شکدم

باوجود آنکه پرونده شکدم توسط انگلیسی‌ها بسته شد؛ اما آشنایی با بازیگران داخلی عملیات روانی برای تحلیل دقیق‌تر از بازی دشمن در آینده قابل‌توجه است. ماجرای شکدم ابتدا با جعل (ترجمه غلط) یک یادداشت از وی در یک کانال تلگرامی نزدیک به گروه جریان انحرافی آغاز شد. پس‌ازآن اکانت های ضدانقلاب و یک گروه سیاسی خاص در داخل با بازنشر آن در فضای مجازی قصه مهیج شکدم را تا چند روز داغ کردند. پس‌ازآنکه مقدمات این روایت دروغین بسترسازی رسانه‌ای شد؛ یک روزنامه‌نگار سابق و اصلاح‌طلب که دیگر سال‌هاست شغل خود را تغییر داده، در توییتی مبتذل با طعنه نوشت: «ممنوعیت نرفتن روی تشک با اسراییل، برای ورزشکاران است» و از هشتک «کاترین شکدم» استفاده کرد. محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور اصلاحات هم با ذوق‌زدگی کامنت گذاشت که: شاهکار بود!

 چرا انگلیسی‌ها پروژه «کاترین شکدم» را سوزاندند؟ / محمدعلی ابطحی: می‌دانستم که انتساب مسائل جنسی به مسئولان دروغ است!

 چرا انگلیسی‌ها پروژه «کاترین شکدم» را سوزاندند؟ / محمدعلی ابطحی: می‌دانستم که انتساب مسائل جنسی به مسئولان دروغ است!

پس از ایجاد موج رسانه‌ای لازم، گفتگویی ساختگی از کاترین شکدم در شبکه‌های اجتماعی چرخیده و دست‌به‌دست می‌شد؛ در این گفتگوی ساختگی شکدم مدعی شده بود که با بیش از ۱۰۰ مقام ایرانی روابط خصوصی داشته است. با انتشار این گفتگوی ساختگی،  گروهک‌های سایبری جریان‌های مختلف بار دیگر وارد میدان شدند و موج تخریب شروع شد. سلطنت‌طلب‌ها، منافقین، فرقه نئو فرقانی با نام مستعار عدالت‌خواه، جریان انحرافی، اصلاح‌طلبان و هر کس که مشکلی با نهادهای انقلابی یا نظام داشت، به خط شد. این سطح هماهنگی، اگر سازمان‌دهی شده هم نباشد، نشان‌دهنده اشتراکات فکری این جریانات در تخریب و تخطئه ارکان نظام دارد. جالب آنکه در این مصاحبه جعلی حتی خود شکدم هم مدعی محتویات آن نبود!

شکدم چه کسی است؟

 شکدم یک یهودی دورگه بریتانیایی-فرانسوی است که پس از ازدواج با یک شهروند یمنی، ادعا کرده بود که مسلمان شده است. او مدتی بواسطه مسلمان بودن شوهرش محجبه شده و  به عنوان یک علاقه مند به محور مقاومت در کشورهای منطقه رفت و آمد می کند. او در همین روند به‌عنوان تحلیلگر سیاسی و روزنامه‌نگار در رسانه‌های انقلابی نیز مطالبی را منتشر کرده است. البته این به معنای نفوذ در رسانه ها نبوده و صرفا به دلیل نزدیکی تحلیل های وی درباره تحولات منطقه در آن مقطع، از سوی برخی رسانه های این جریان مورد توجه قرار گرفته است. شکدم بعدها عنوان کرده است که مسلمان شدنش برای همزیستی بهتر با همسر سابقش بوده و گمان داشته که با این اقدام می‌تواند بهتر جهان اسلام را بشناسد!

او پس از بی‌اعتنایی از جانب برخی رسانه‌های داخلی به‌یک‌باره دچار دگرگونی روانی شده و به تنظیمات اصلی بازمی‌گردد. پس‌ازآنکه شکدم در قسمت بلاگ یک رسانه دست سوم صهیونیست خاطرات خود را می‌نویسد؛ به‌یک‌باره جرقه‌ای در ذهن اتاق عملیات جنگ روانی خورده تا با بهره‌برداری از او پروژه را بزک‌کرده و به او نقش یک جاسوس خبره را بدهند.

 چرا انگلیسی‌ها پروژه «کاترین شکدم» را سوزاندند؟ / محمدعلی ابطحی: می‌دانستم که انتساب مسائل جنسی به مسئولان دروغ است!

 چرا انگلیسی‌ها پروژه «کاترین شکدم» را سوزاندند؟ / محمدعلی ابطحی: می‌دانستم که انتساب مسائل جنسی به مسئولان دروغ است!

گذرنامه کاترین شکدم در زمان سفر به ایران

البته ماجرای شکدم درس عبرتی است تا درجه اعتماد در کارسازی بومی را قربانی برخی چشم آبی‌های غربی نکرده و بدون تحقیقات لازم اجازه بهره‌برداری به برخی کارشناسان غربی را ندهیم. رصد اقدامات تعدادی از سفارتخانه‌های اروپایی در برخی شهرهای کشور (بخصوص اماکن مذهبی) نشان می‌دهد که پروژه اصلی نفوذ در سطحی دیگر در حال اجرا است و دشمن با دادن آدرس در ماجرای شکدم سعی در پنهان کردن پروژه اصلی دارد! ماجرای جاسوس فرانسوی فریبا عادل خواه گوشه‌ای از پروژه نفوذ پیچیده دشمن است که پیش‌ازاین توسط سربازان گمنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای عموم مردم بازگویی شده است. این پروژه سنگین اطلاعاتی در حال حاضر زیر رصد نهادهای امنیتی انقلابی قرار دارد.

 چرا انگلیسی‌ها پروژه «کاترین شکدم» را سوزاندند؟ / محمدعلی ابطحی: می‌دانستم که انتساب مسائل جنسی به مسئولان دروغ است!

فریبا عادل‌خواه جاسوس فرانسوی در ماجرای پروژه نفوذ دستگیر شده است

ابطحی: پروژه شکدم دروغ بود

محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس‌جمهور اصلاحات ازجمله افرادی است که در ماجرای شکدم نامش در فضای مجازی بارها شنیده‌شده است. آقای ابطحی در پاسخ به «مشرق» پیرامون پروژه شکدم می‌گوید: «از ابتدا هم مشخص بود که انتساب مسائل جنسی به برخی نهادها از جانب خانم شکدم دروغ است؛ این ماجرا به‌هیچ‌عنوان قابل‌باور نبود طرح مسائل اخلاقی از سوی شکدم طرحی انحرافی بوده است؛ این حجم از مسائل اخلاقی ساختگی است». ابطحی در پاسخ به این پرسش که چرا پروژه شکدم را در فضای مجازی دنبال کرده است می‌گوید: من معتقدم شکدم نفوذ کرده است؛ اما این نفوذ به معنای جاسوسی او نیست، او به برخی رسانه‌های تحلیل داده و ممکن است از این طریق برخی تحلیل ها و اطلاعات اشتباه را منتقل کرده باشد؛ اما این به معنای جاسوسی نیست. ابطحی اضافه کرد که نهادهای امنیتی باید مسیر اکانت های فیک در این ماجرا را رصد کنند.

این چند روز، فضای مجازی محمل تهمت‌های متعدد به مقامات جمهوری اسلامی شد. ماجرای شکدم نشان داد که پاک‌سازی شبکه‌های اجتماعی و حمایت از آرامش افکار عمومی از نان شب نیز واجب‌تر است، از سویی اشاعه فحشا و تهمت روابط ضداخلاقی به یک جمع پس از تکذیب ماجرا و تبیین واقعیت نیاز به برخوردهای لازم توسط قوه قضائیه دارد. در جنگ امنیتی و اطلاعاتی با دشمن حفاظت از مردم رکن اصلی است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    47 73
    مشرق صغری کبری چیدی که صیانت را ترویج کنی؟!
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      57 20
      مثلاً هم این کار رو بکنه شماها چه سودی از ول بودن و بی قانون بودن فضای مجازی رهاشده ایران می برید ؟
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      11 5
      باید انتفاضه جوانان ترک شکل گیرد تا درس عبرتی برای اردوغان و سایر سازشکاران شود. سنگ بر اردوغان مرگ بر اسراییل
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      14 6
      چه ربطی داشت! خیلی منطقی ماجرا رو توضیح داد. نفهمیدی بحث دیگه ای هست!
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      18 10
      بی بی سی در این پروژه از سپاه شکست سختی خورد مثل همیشه
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 1
      بعضیا که تنها ارزششون در زندگی معلوم میشه، چقدر ذوق میکنن از این که به دیگران هم کارهای خودشون رو تهمت بزنن!
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      8 0
      به صبا (صفورا ) آذر پیک: ممنوعیت رفتن روی تشک شنیده بودیم ، ممنوعین نرفتن روی تشک نشنیده بودیم #بی سواد _ رسانه ای
  • NO ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    41 50
    حالا بی بی سی اخبار ش درسته و راستگو شده یا در این مورد درست میگه تا حالا که از bbcبه عنوان رسانه دروغ پراکنی نام برده میشد
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      32 11
      بی بی سی تحلیل نکرده خود این خانم با زبان خودش گفته قبل حضور در بی بی سی هم تکذیب و تعجب کرده بود
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      31 11
      بعضی افسادطلبا که میگن ایران به بی بی سی پول داده که بیاد ماجرای کاترین شکدم رو ماسمالی کنه ! یعنی این سطح از حماقت تا حالا روی کره زمین قفل بوده
    • تومخی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      10 1
      اگه دیقت کنی و دوباره بخونی متوجه میشی کامل توضیح داده.
    • افتخار AU ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      4 2
      بی بی سی ابزار روباه پیر است و کارکنان آن پیاده نظام دشمن ایران اسلامی عزیز - سوزاندن کارت شکدم برای جلب اعتماد افراد ساده لوح است تا بدینوسیله اعتبار سست خود را کمی مستحکم کند.
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 1
      ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ آخخخخ که چقدر عجیبی !
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    20 5
    هههه. MI-6 انگلیس اشتباه کرد که پرونده کاترین رو بست چون اونقدر احمق تو اینستا و تلگرام و جلوی ماهواره وول میزنه که اگه تونسته باشن فقط 10 درصدشون رو هم کر کرده باشن بازم تعداد زیادی میشه. انگلیسا متخصص تو پدرسوختگی. مزدور معاند هم تا دلت بخاد. زودباور هم کرور کرور. پس بازی ادامه داره. بزودی یه نوار صوتی یا یه ویدئو یا یه سند در راهه. انگلیسا کارشون رو بلدن. بیخود نیست که 200 ساله تو زبان فارسی انگلیسی با پدرسوخته مترادف شده.
  • ابوالفضل IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    36 30
    خخخخخخ مگه نمیگفتید بی بی سی دروغ میگه چطور حالا راستگو شده
    • US ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      21 12
      راستگو نشده ، افتضاحشو جمع کرد .
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      15 5
      الان هم همین رو میگه . متن رو بخونی متوجه میشی که گفته بی بی سی با نیت خیر این کار رو نکرده بلکه وقتی فهمیده که اعتبار خبرسازی‌هاشون داره با این ماجرا از بین میره اومده از آبروی خبری خودش دفاع کنه
    • US ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      12 5
      "اما چرا انگلیسی‌ها بازی فانتزی شکدم را تمام کردند؟ پس‌ازآنکه یک منبع قضایی در تهران اعلام کرد که کاترین شکدم کمتر از ۱۸ روز را در تهران گذرانده به‌یک‌باره محاسبات اتاق فرمان سازمان عملیات جنگ روانی به هم خورد!" اقای ابولفضل: پدر فضل و دانش! با چنین قدرت درکی, اصلا وقت عزیز خود را صرف خواندن نکنید; دیدن همان شوها و مسابقات فوتبال برایتان کافیه!
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      11 3
      نخوندی؟!!! میگه مجبور شدند دروغ گاف دار خودشون رو تموم کنند تا بی اعتبارتر نشن.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      11 1
      همچنان دروغگوست
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      8 4
      آخه متوجه شد که انقدر این دوروغش تابلوئه که جز یه عده ساده لوح زودباور یا افراد لجباز همه متوجه میشن خواست تا بیشتر گندش درنیومده جمعش کنه
    • پیر استعمار. IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 1
      بی بی سی واخبار راست؟بازی رو راه انداخت دید بازندش خودشه اتمام بازی رو اعلام کرد. باید خیلی ساده لوح باشیم که اخبارش را سند قرار دهیم.
    • DE ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 1
      بی بی سی و بی بی چل و بی بی خل بنگاه لجن پراکنی هستند. بیچاره مردمی که اجازه م۶زدهند ۴ تا وطنفروش فراری م فکر و تحلیلشان را پایین بکشند و آنها را مسخ کنند.
  • نیما IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    8 3
    دقیقا
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    9 2
    با نتیجه گیری که کردی موافقم، مسیر نفوذ داره دوباره مدار عوض میکنه. شاید اینبار به روش و آدرس مذهبی.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    19 5
    یارو بیاد تو تلویزیون بگه من جاسوس هستم و با فلانی و فلانی رابطه داشتم؟!!! یعنی رسما جلبک بیشتر از شما آیکیو داره.
    • حاج علی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      8 9
      آخه به تو چی بگم، چطور اون اکانت جعلی ادعاهای شکدم راجع به جاسوسی و رابطه خصوصی با افراد رو منتشر کرد شما باور کردی، ولی حالا که خود واقعیش میگه جاسوس نبودم و رابطه نداشتم، قبول نمیکنی؟
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 2
      جناب عزیز! اونیکه رابطه برقرار میکنه با افتخار هم میاد جلو دوربین میگه اینکارو کردم چون برای هدفش اینکارو کرده... بفهم
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    5 2
    عاقبت این جریان دروغین مدعی عدالت خواهی به حذف فیزیکی دیگران خواهد انجامید. همانند فرقان
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 1
    بابا یکبار بگو ما اشتباه کردیم
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    5 2
    بدبخت اونهایی که با این دروغها بازی می خورند. چه عاقبتی خواهند داشت، با اینهمه دروغ و تهمت و.....
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    10 4
    اولا همیشه ایران بی بی سی رو رسانه ضد انقلاب حساب کرده! و چه دلیلی داره که شبکه مزدور به قول ایران از این خانم مصاحبه بگیره ؟ پس نتیجه میگیریم که بی بی سی برای ایران کار می کنه
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      2 4
      نروید. اصل جنس اینجاس!
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 3
      جناب پروفسور از کی جنس میگیری؟
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    14 9
    الان بی بی سی شد رفرنس و مرجع صادق شما؟
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    8 0
    بی بی سی ضد انقلاب
  • FR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    7 0
    یک موضوع عجیب
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    12 6
    مشرق جان اول تکلیف خودتان را با بی بی سی مشخص کنید .
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    3 3
    آخرش همه چیز روشن می شود .تا چند سال دیگه راست یا دروغ بودن ما جرا معلوم می شود . باید صبر کرد و دید و فوری قضاوت نکرد . شاید اسراییل تهدیدش کرده که تهمت بزنه .
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    5 1
    این هم شد گاندوی ۴
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 3
    منحرفین و سردسته آنها باید محاکمه شوند !!!
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    8 1
    ابطحی: پروژه شکدم دروغ بود. ابطحی تو و بقیه هم پالکیهات خیلی ....
  • DE ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    6 1
    اصلا کسی باور نکرد که این کاترین کژدم با کسی در ایران رابطه اجناسی داشته
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      3 0
      دقیقا
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    3 5
    ببین عزیز، وقتی قوی باشی توی مذاکره دست بالا رو داری، تا اونجا که میتونی به طرف مقابلت بگی باید سیاه بازی رسانه ای رو جمع کنه، طرف هم ظرف دو روز همه چیز رو پاک کرد تموم شد، پروژه کاترین رو جمع کرد... به این میگن دیپلماسی و اقتدار....
  • بهنام IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 0
    اتفاقا برای ما مردم مسجل هست
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    2 0
    شکدم جای پایدارش را از دست داد
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    5 0
    بیبیسی همیشه مشکوک هست شک نکن . سواستفاده گریست که چنددهه نون ازین راه میخورد پس ممکنه بازی را مکث داده و تموم نکرده!! انگلیس و بیبیسی کاسب هستند و غارتگر
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 1
    آقا سید محمد علی ، خوب شد گفتی . همون اول .
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    آخه آنکه این سناریو را کلید زد ، با ذکر دروغ و دست خالی ، امتداد آن جز رسوائی برای خودشان چیزی در پی نداشت ، البته در سطح رسانه های آب و تاب دهنده که شناخته شده هستند ،و گرنه در داخل کشور از ابتدا ، سوخته بود . همچنان که جناب ابطحی هم بدان اشاره ای داشت
  • محمد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    حواستان باشد که حتما همدست یا تورشده ای دارد بخاطر حساس نشدن روی او یا آنها این نفوذی را میسوزاند تا بقیه لو نروند
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 2
    چرا با مشخص شدن ابعاد این ماجرا، دم اراذل رسانه ای اصلاحات و احمدی نژادی قیچی نمیشه، در این ماجرا از عبدی و ابطهی تا رسانه های غربگرا مثل عصر ایران و... تیر خودشون رو سمت نظام و احکام اسلام پرتاب کردند و حتی به این بهانه سراغ مسئله صیغه هم رفتن، ایا نباید دهن این افراد خرد شود تا با هر بهانه ای به نظام و دین هتاکی نکنند
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    كل نبوغ دستگاه در اوردن ١8روز بود..؟
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      1 0
      دقیقا منم همینو میخاستم بگم که البته بیشک زمان خیلی بیشتره
  • IQ ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    مرگ بر استعمار پیر با این دست پرورده هاش
  • انصاری راد IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    ارزش پرداختن ندارد
  • ناشناس IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    یاد فیلم سینمایی میفتم به نام چند میگیری گریه کنی !!!!!!
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    آقا بذارید بگن. منحرف نشید از مسیر
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    باز این موضوع فرزندان خرازی در انگلستان چیه
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    ماشالله
  • DE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    اگر مسئولین ایران اینقدر بی سلیقه وبودند که علاوه بر کاترین کژدم با جورج سوروس هم جلسه میگذاشتند و انقلاب مخملی میکردند و غربگدا و رفرمیست میشدند...
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    رسانه هاهمیشه دست پیش می گیرند
  • سید علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    بی‌بی‌سی پسر خالتونه که با این کارش از مسئولین رفع اتهام کرده
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    به نظرم سوزوندنش تا با شهادت دو پاسدار ایران صاف بشه
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    از یک طرف رژیم غاصب افراد را ترور میکنه از یک طرف در مقابلش انیمیشن میسازید
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    ابطحی ظاهرا ازاد شده و جریمه و اعدام نشده و مجدد فعالیت خرابکاری داره.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    چرا فکر میکنی ملت ایران حرفهای مرجع قضایی رو باور میکنن مردم نه اونو باور میکنن نه حرفهای بی بی سی رو
    • حاج علی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      من فاور میکنم، فرمایش
  • ایرانی الاضل IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    آقای ابطحی به یاد مدیرکلی صدا و سیمای بوشهر باشد و به یا پرونده زمان ریس دفتر خاتمی بود هم باشد.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    ممنون از بی بی سی فارسی
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    مصاحبه کاترین شکدوم با بی بی سی ، با هماهنگی موساد انجام گرفت ، کاترین شکدوم در این مصاحبه داشت به افراد داخل ایران که در تور اطلاعاتی اش گرفتار شده اند و از آنها آتو دارد این پیغام را میداد که قرار نیست فعلا چیزی لو برود تا زمانیکه با ما همکاری کنید و آنچه از شما میخواهیم را در اختیارمان بگذارید. اون هایی که انکار شکدوم و مصاحبه بی بی سی را حجت میدانند خیلی از مرحله پرت هستند و کار اطلاعاتی با فیلم هندی را اشتباه گرفته اند .
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    مشرق خیلی داری سعی می کنی شکدم را پاک نشان بدهی چرا ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس