روسیه: در صورت ممنوعیت صادرات روسیه، قیمت نفت به ۳۰۰ دلار می‌رسد

معاون نخست وزیر روسیه با هشدار در خصوص تحریم کشورش، از رسیدن قیمت نفت به ۳۰۰ دلار سخن گفت.

به گزارش مشرق، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در سخنانی از اهمیت نفت و گاز روسیه در بازارهای جهانی گفت و اعلام کرد در صورت تحریم کشورش، قیمت نفت ممکن است به ۳۰۰ دلار برسد.

الکساندر نواک گفت: روسیه ۴۰ درصد گاز مورد نیاز اروپا را تامین می‌کند و همیشه شریک قابل اعتمادی بوده است

وی در ادامه افزود: دست رد به نفت روسیه به عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی منجر خواهد شد و باعث افزایش قیمت‌ها تا ۳۰۰ دلار در هر بشکه یا بیشتر خواهد شد.

او همچنین گفت: اروپا به ما فشار می‌آورد که پمپاژ گاز از طریق نورد استریم ۱ متوقف کنیم، اما ما هنوز این تصمیم را نگرفته ایم. روسیه می‌داند که اگر اروپا و آمریکا واردات خود را متوقف کنند، مسکو نفت خود را به کجا بفرستد.

الکساندر نواک همچنین گفت: این سیاست‌های اتحادیه اروپا است که قیمت انرژی را افزایش می‌دهد و افزایش قیمت آن ارتباطی با ما ندارد.

گفتنی است چند روز پیش نیز رئیس شرکت «پایونیر نچرال ریسورسز» بزرگترین اپراتور نفت شیل آمریکا پیش بینی کرده بود در صورت تحریم نفت و گاز روسیه، قیمت جهانی نفت خام به ۲۰۰ دلار برسد.

«اسکات شفیلد» (Scott Sheffield) رئیس شرکت «پایونیر نچرال ریسورسز» به نشریه فایننشال تایمز گفته بود: تنها راه برای متوقف پوتین، این است که صادرات نفت و گاز [روسیه]ممنوع شود؛ اما اگر جهان غرب اعلام کند ما قصد داریم نفت و گاز روسیه را تحریم کنیم، نفت به ۲۰۰ دلار می‌رسد و احتمالا ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار به آسانی خواهد رفت.

او همچنین اعلام کرده بود چنین اقدامی می‌تواند قیمت نفت خام را افزایش دهد و تولیدکنندگان آمریکایی نمی‌توانند به سرعت شکاف تولید را پرکنند.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ نیز چندی پیش در خبری اعلام کرده بود کارشناسان هشدار می‌دهند در سایه انزوای ایجاد شده در خرید نفت روسیه، ممکن است قیمت نفت به ۱۸۵ دلار برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    باید هر چقدر که می توانیم نفت بفروشیم. چون مقامات و مسئولین کشور ما عادت به پولهای خیلی زیاد دارن و کم پولی خیلی اذیتشون می کنه. زیر ده هزار میلیارد تومن خط فقرشونه. بندگان خدا تو این سالها که تحریم بودیم خیلی بهشون فشار اومد.
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    باید با هماهنگی روسیه و ونزوئلا فعلا تولید رو افزایش ندیم تا نفت به 200 دلار برسه حال کنیم!!! به جای یک میلیون و دویست هزار بشکه ششصد هزارتا می‌فروشیم همون پولو میگیریم!!!!
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 4
    غلط كرده مردك روس! اگر موش دواني روسيه نباشد ورود نفت و گاز ايران و ونزوئلا به بازار جهاني قيمت آن را كنترل مي كند كه نفع آن اول براي كشورهاي ايران و ونزوئلا و بعد براي جهان خواهد بود.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    امریکا و غرب،خودشون، قطعا از افزایش قیمت نفت ضربه می ببین. باید دید چرا سرمایه داری ها و فراماسون ها و باقی ارازل اوباش ها جهانی،به این جمع بندی رسیدن چنین ریسک کن! انها که از 1 دلار نمی گذاشتن! مطمعا کمک به اوکراین برای اوکراین نیست! مسئله پشت پرده ای وجود دارد،که ما از اون بی خیبریم!(شاید همین مسئله باعث نابودی همه این رذل ها بی شرف و بی همه چیز شود!)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس