کد خبر 1349863
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
تاثیر جنگ اوکراین بر اوج گیری بحران انرژی در اروپا

جنگ اوکراین و اقدامات تحریمی علیه مسکو اکنون بحران انرژی را تشدید کرده و قیمت گاز رکوردهای بی سابقه‌ای را ثبت می‌کند.

به گزارش مشرق، جنگ اوکراین باعث شده تا بازارهای انرژی اروپا افزایش قیمت بی سابقه‌ای را تجربه می‌کنند.

به گزارش «ایریش تایمز و بالکان انرژی»، اتحادیه اروپا در واکنش به این درگیری، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده است.

اکنون روسیه تهدید کرده که عرضه گاز طبیعی به اروپا را از طریق خط لوله نورد استریم یک به عنوان بخشی از واکنش خود به تحریم‌های اعمال شده، قطع خواهد کرد؛ اقدامی که می‌تواند آشفتگی در بازارهای انرژی را تشدید کند و قیمت مصرف کننده را حتی بالاتر ببرد.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی از بایدن بدلیل تحریم نفت روسیه قدردانی کرد

«الکساندر نواک»، معاون نخست وزیر روسیه که مسئولیت امور انرژی این کشور را نیز بر عهده دارد، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت «روسیه حق دارد اقداماتی را انجام دهد که آینه مجازات‌های اعمال شده بر اقتصاد روسیه باشد.»

این تهدید روسیه یک روز پس از آن مطرح شده که بازارهای انرژی نوساناتی شدید را تجربه کرده و قیمت گاز، افزایشی ۸۰ درصدی را داشته است.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا: در تحریم نفت و گاز روسیه از آمریکا پیروی نمی‌کنیم

اتکای اروپا به انرژی روسیه یکی از عوامل کلیدی در تلاش‌های سران این قاره برای توافق در مورد چگونگی واکنش به عملیات روسیه در اوکراین بوده است.

در حالی که آلمان پروژه خط لوله نورد استریم با روسیه را به حالت تعلیق درآورده و مقامات اروپایی در تلاش برای اتخاذ تدابیری با هدف کاهش وابستگی به روسیه در زمینه انرژی هستند، اما بسیاری از سیاستمداران اتحادیه اروپا نسبت به اقدام فوری محتاط هستند و این یکی از دلایلی است که آلمان از پیشنهادات ممنوعیت واردات نفت عقب نشینی کرده است.

نواک، هشدار داد «اگر آمریکا و اتحادیه اروپا واردات روسیه را ممنوع کنند، روسیه گزینه‌های دیگری برای فروش نفت خود دارد و هر گونه اقدامی می‌تواند عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی با افزایش قیمت‌ها به ۳۰۰ دلار در هر بشکه یا بیشتر داشته باشد.»

طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر قیمت گاز و برق نیز در کشورهای اروپایی افزایش‌های شدیدی داشته است؛ طی روزهای اخیر قیمت گاز در اروپا رکوردهای بی سابقه ای را ثبت کرد.

خانوارهای لندن و کپنهاگ با اختلاف بالاترین قیمت مصرف کننده نهایی را در اروپا می‌پردازند، در حالی که بروکسل، برلین و رم در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

بر اساس تحلیلی که بر روی قیمت برق در ۳۳ پایتخت اروپایی از روز یکم ماه فوریه انجام شده، بالاترین قیمت برق مربوط به لندن، پایتخت انگلیس است.

در همین حال با افزایش قیمت گاز و نفت در بازارهای جهانی، مصرف کنندگان و مشاغل اروپایی با چشم انداز افزایش قابل توجه قیمت انرژی مواجه شده اند.

دولت‌های اروپایی قرار است در نشستی با سران اتحادیه اروپا در اواخر این هفته درباره واکنش به بحران انرژی بحث کنند.

با این حال، تغییرات در بازار عمده‌فروشی گاز حتی چشمگیرتر بوده و قیمت‌ها در معاملات به ۳۴۵ یورو در هر مگاوات ساعت افزایش یافته در حالی که این رقم پیشتر ۱۹۳ یورو بوده است.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    خدالعنت بکند پوتین وروسیه کودک کش و متجاوز ویاغی گر را . اوکراین به خواست خدا ، گورستان روسهای متجاوز و کثیف خواهد بود . پوتین یک فرد به شدت عقده ای و یاغی و متکبراست که خدا دماغش را به زمین خواهد مالید . پیامبرفرمود : هرکسی که از یک ستمگر و ظالم دفاع و حمایت بکند ، درگناهانش شریک خواهد بود ، قابل توجه نوکران و حامیان داخلی پویتن آدمکش و ستمگر .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس