کد خبر 1354702
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
پیش‌بینی نفت ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلاری از سوی مسوولان روسیه

معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور پیش‌بینی کرد در صورت تحریم نفت روسیه از سوی غرب شاهد رسیدن قیمت نفت به ۳۰۰ دلار در هر بشکه خواهیم بود.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر و وزیر انرژی سابق روسیه، بیان کرد: در صورتی که غرب نفت روسیه را کنار بگذارد قیمت طلای سیاه تا ۳۰۰ دلار در هر بشکه بالا خواهد رفت.

وی گفت البته برخی احتمال رسیدن قیمت نفت تا ۵۰۰ دلار را هم پیش بینی کرده‌اند.

در حالی نواک این هشدار را مطرح کرده که اتحادیه اروپا در حال بررسی قرار دادن نفت روسیه در پنجمین بسته تحریمی علیه موسکو است.

وزیر انرژی سابق روسیه البته گفته در صورتی که غرب خرید نفت از روسیه را متوقف کند این کشور مشتریان جدیدی در دیگر نقاط جهان پیدا خواهد کرد.

از زمانی که اروپا موضوع تحریم احتمالی نفت روسیه را مطرح کرده قیمت نفت دوباره از ۱۱۰ دلار عبور کرده و و حتی امروز تا نزدیکی ۱۱۹ بالا رفته است.

البته مارک روته، نخست وزیر هلند، گفته که این تحریم‌ها غیر واقع گرایانه است و کشورهای عضو اتحادیه اروپا وابستگی قابل توجهی به نفت و گاز روسیه دارند و نمی‌توانند به این زودی ها خرید نفت و گاز روسیه را متوقف کنند.

وی دیروز گفته بود اغلب پالایشگاه ها در شرق و غرب اروپا هنوز وابستگی زیادی به نفت روسیه داشته و در موضوع گاز این وضعیت بدتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    خداحافظ غرب
  • DE ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور پیش‌بینی کرد در صورت تحریم نفت روسیه از سوی غرب شاهد رسیدن قیمت نفت به ۳۰۰ دلار در هر بشکه خواهیم بود.//...زیرا اگر جلوی نفت و گاز روسیه گرفته بشه روسها دلیلی نمیبینند که کشتی های نفتی و لوله های نفتیِ دیگر کشورها بتوانند نفت و گاز خود را صادر کنند.بعد همه جا میگه بمب . غرب وحشی را اگر کسی افسار نزند جنگ جهانی سوم اینبار از اوکرایتن شروع میشه چون همه فاشیست ها ائنجا جمع شدند. جالبه در جنگ جهانی دوم در شلوغی ها چند میلیون یهودی صاحب کشور غصبی شدند و در جنگ نهانی اوکراین 20000 دویست هزار یهودی از اوکراین رفتند سر زمین های غصبی صاحب زمین شدند. غرب وحشی و صهیونیست بین الملل چه نقشه ای در سر دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس