کد خبر 1349450
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏مسئله‌ی ترافیک، یکی از معضلات بزرگ مقیاس کلانشهرهاست. ترافیک، مخصوصا ترافیکِ تهران یک مسئله‌ی چند وجهی‌ست، یک نفر و یک سازمان از پس آن برنمی‌آید. محدود به تهران نیست، همیشه بوده، همه جا بوده، حتی در دهه‌ی چهل!

معضلی که همیشه بوده، همه جا بوده، حتی در دهه‌ چهل!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    5 0
    عرض خیابون ها و تراکم شهری رو مقایسه کنید به همراه تعداد خانه های خالی و تعداد مستاجرین....
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      راهش فقط منتقل کردن کردن پایتخت به یک شهر نوسازه
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 15
    از بس که قربتی ریخته تو تهران
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      9 0
      حرف نزن
    • سید جواد IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      11 0
      از بس تبعیض بین تهران و شهرستان بوده
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      5 0
      قرتی! اون غربتیه نه قربتی!
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      5 0
      از بس که یاد نگرفتیم مسافت درون شهری رو با وسایل نقلیه ی عمومی پیمایش کنیم.
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      3 0
      حضرتعالی از کجا تشریف آوردن؟
  • DE ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    تقویت مدیریت بحران شهری میتونه نقش مهمی در هماهنگی سازمانی ادارات داشته باشه و ترافیک که سهله خیلی مشکلات دیگه شهری رو با کمک شهرداری از میان برداره. خیابان های تنگ و باریک ، تولید خودروهای میلیونی ! حداقل پارکینگ های پولی زیرزمینی و یا چند طبقه در مناطق 22 گانه تهران با دریافت کرایه پارکینک از مشتریان ساخته بشه. برای دارندگان خودرو مثل بقیه کشورها سخت گیری های مالیاتی تصویب واجراء بشه. برای خانواده هایی که 4 یا 5 تا خودرو تو پارکینک منازلشون کلکسیون درست می کنند بنزین یارانه ای طبق قانون ممنوع وبنزین به قیمت آزاد فروخته و ارقام بدست اومده در رفع مشکلات ترافیکی مثل درست کردن شاه راههای اصلی دو یا سه طبقه شهری صرف و سرمایه گذاری بشه. بطور مثال شاهرگ غربی و شرقی تهران از جاده مخصوص کرج تا شرق تهران و شاهرگ شمالی و جنوبی تهران شامل بازسازی دو سه طبقه ای بشه تا گره های ترافیکی برای همیشه در تهران رفع بشه. توسعه مترو در همه بخشهای شهرکمک مفیدی به رفع ترافیک هست. درمورد کلان شهرهای دیگه هم همینطور. دور شهرها جنگل کاری و درخت کاری بشه و مانعی برای ساخت و سازهای بی رویه ایجاد بشه. در جنگهای مدرن و یا بحران و بلایای طبیعی امروزه می بینیم که انبوه سازی بالا مثل 20 میلیونی یا حتی 10 میلیوی شهری میتونه در رخداد جنگ ها یا زلزله ها خیلی زیان اور باشه. ولی پراکنده کردن جمعیت در کل یک کشور برای درازمدت همیشه مفیدتره ودر بحران ها اسیب کمتری به ساکنین یک کشور وارد میشه و میتونه بسرعت یک کشور خود رو در هر بحرانی ترمیم کنه.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 1
    یک زمانی شهردار وقت رو بخاطر عدم حل مشکل ترافیک سریع و انقلابی اعدام میکردند
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 1
      خیلی بیخود می‌کردن. خوبه تو رو به خاطر مزخرف گفتن اعدام کنن
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 0
      اتفاقا به خاطر رانت اعدام کردن نه ترافیک
  • محمدجواد IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    4 0
    جالبه یکی از اتهامهای نیک پی همین بود
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      1 1
      اتفاقا به خاطر رانت اعدام کردن نه ترافیک
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    آن موقع معضل ترافیک جدی گرفته نمی شد و ازخانمهای پلیس هم درخیابان درجهت عبورومرور خودروهااستفاده می کردند.البته تعدادخودرو های چندبرابری امروزی نسبت به قدیم نیازمندآزادراه وساخت پل وپارکینگ طبقاتی بیشترمی باشند.ولی بهترین روش ترغیب مردم به استفاده ازوسایل عمومی وافزایش متروواتوبوس می باشد
  • حمید ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    این عکس بیشتر به ایستادن پشت چراغ قرمز شبیهه تا ترافیک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس