کد خبر 1349901
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
استقلال باید روی صنعت نفت تمرکز کند نه دربی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: فرهاد مجیدی و تیم استقلال باید سیاست بازی به بازی را ادامه داده و امروز همه فکر و تمرکزشان روی دیدار با صنعت نفت باشد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال پس از عبور از سد گل گهر و تثبیت صدرنشینی در جدول رده بندی لیگ برتر، در هفته بیست و دوم باید در تهران از صنعت نفت میزبانی کند و به دلیل نزدیکی این بازی به دربی، حساسیت آن از حالت عادی بالاتر می‌رود.

سعید بیگی پیشکسوت استقلال در خصوص این بازی اظهار داشت: صنعت نفت توانایی‌اش را هفته گذشته مقابل پرسپولیس نشان داد و با شایستگی این تیم را شکست داد تا آبی پوشان هم نسبت به این بازی حساس شوند و این موضوع را درک کنند که تیم آبادانی می‌تواند برای آنها هم خطرناک باشد.

پیشکسوت آبی پوشان گفت: این بازی پیش بازی دربی است و باعث افزایش حساسیت در آن می‌شود. قطعاً یکسری از بازیکنان بیشتر مراقب هستند و این می‌تواند یک پوئن مثبت برای تیم رقیب باشد. استقلالی‌ها که به تازگی گل گهر را شکست داده‌اند باید در دو دیدار سخت و حساس دیگر مقابل صنعت نفت و پرسپولیس پشت سر هم به میدان بروند که گرفتن امتیازات کامل از این دو دیدار پیاپی دشوار است، اما اگر این اتفاق بیفتد باید گفت شاگردان مجیدی فراری زود هنگام به سوی قهرمانی را آغاز کرده‌اند.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: من به عنوان یک پیشکسوت در خصوص دربی هم صحبت کردم اما فرهاد و تیمش باید امروز تنها به صنعت نفت فکر کنند و روی این تیم تمرکز نمایند و بعد از آن بروند روی دربی و مسائل آن. امروز در مقطعی هستیم که تک تک امتیازات برای استقلال مهم است و آنها نباید امتیازات هیچ بازی را فدای بازی دیگری نمایند.

بیشتر بخوانید:

شکایت پرسپولیس علیه مهاجم استقلال رد شد

وی افزود: ۶ امتیاز فاصله‌ای که بین استقلال و پرسپولیس افتاده فاصله خوبی است و جبران آن برای پرسپولیس چندان ساده نیست؛ اما این فاصله حاشیه امن مطمئنی هم برای آبی پوشان نیست. فعلاً ابتکار عمل در دست شاگردان مجیدی است و تا زمانی که آنها خودشان امتیاز از دست ندهند هیچ تیمی نمی‌تواند به صدر جدول برسد.

بیگی تاکید کرد: ۹ بازی تا پایان فصل باقی است و هر یک از این بازی‌ها می‌تواند مثل یک فینال باشد. امروز بازی سخت و آسان نداریم و این ساده انگاری است اگر بگوییم فلان بازی ساده یا فلان بازی سخت است. هر ۹ بازی برای استقلال دیدارهایی دشوار و مهم است؛ با این توضیح که آنها توان پیروزی در همه این دیدارها را دارند.

هافبک پیشین آبی پوشان در خصوص خرید جدید این تیم در خط دفاعی گفت: سرعت عمل باشگاه در جذب این بازیکن قابل تحسین است و امیدوارم رافائل سیلوا همان قدری که نشان می‌دهد خوب باشد. البته هماهنگی در خط دفاعی برای بازیکنان جدید قدری زمان بر است که بازیکنان حرفه‌ای می‌توانند با استفاده از تجربه شان این زمان را کوتاه کنند.

پیشکسوت استقلال در واکنش به انتقاداتی که از رودی ژستد مهاجم خارجی این تیم از سوی هواداران صورت می‌گیرد گفت: مجیدی بارها تاکید کرده او هر آنچه ازش خواسته می‌شود را انجام می‌دهد. اما سئوال اینجاست که آیا از او خواسته نمی‌شود گل هم بزند؟ یا این سئوال را طور دیگری مطرح می‌کنم. آیا خراب کردن موقعیت گل هم خواسته‌های کادر فنی از این مهاجم است؟ قطعاً این‌طور نیست و باید گفت متاسفانه ژستد شم گلزنی بالایی نداشته و اعتماد به نفس بالایی برای زدن ضربات نهایی ندارد. بهتر است در خط حمله بازیکنانی بیشتر به کار گرفته شوند که علاوه بر توانایی در بازی فیزیکی و فشار وارد کردن بر خط دفاعی حریف و انجام پرس سنگین از بالا، چارچوب شناس هم باشند و از فرصت‌هایی که نصیب شان می‌شود استفاده کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس