خطوط قرمز ایران در مذاکرات رعایت شده است/ جای نگرانی نیست

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جای نگرانی وجود ندارد زیرا تیم مذاکره‌ کننده خطوط قرمز ملت ایران را رعایت می‌کند.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران تکلیف مذاکرات را مشخص کرده است، افزود: این قانون مورد تایید دولت، مجلس و هم نهادهای مختلف نظام است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نهادهای مختلف نیز برای اجرای قانون تاکید داشتند، در قانون مجلس این مجوز داده شده است که اگر قرار باشد تغییری صورت بگیرد باید از سوی دولت به مجلس گزارش داده شده و تشریفاتی که در قانون مشخص شده است، رعایت شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همه باید در چارچوب قانون اقدام کنند و هرگونه اقدامی بر خلاف قانون مجلس پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر این که تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت سیزدهم بارها در مجلس حضور یافتند و بر لزوم اجرای قانون اقدام راهبردی تاکید کردند، گفت: در کشور ما در خصوص مذاکرات تک صدایی وجود دارد و همه بر لزوم رعایت قانون مجلس تاکید دارند.

مقتدایی اظهار داشت: مذاکرات برجامی بر اساس دستورالعمل هایی انجام می‌شود که مرجع عالی مرتبط با برجام که متشکل از شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه و مجلس و نهادهایی است که باید نظارت داشته باشند، تعیین می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر روزگاری در مورد برجام در کشور چند صدایی وجود داشت، اکنون همه نهادها و قوا و معتقدند که مذاکرات باید در چارچوب قانون مجلس و در حیطه‌ ای که تیم مذاکره کننده در آن غالب عمل می کند و اختیار دارد، انجام شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص دستاوردهای تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای از مهارت لازم برخوردار است و وزیر امور خارجه نیز بر مذاکرات اشراف و نظارت دارد. مذاکرات زیر نظر شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود، لذا نباید زودهنگام در مورد مذاکرات قضاوت کنیم.

مقتدایی اظهار داشت: با توجه به اینکه مذاکرات در جریان است باید حوصله لازم را داشته باشیم، با توجه به گزارشاتی که به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه شده است، جمهوری اسلامی در مذاکرات توانسته است حرف قاطع را بزند و خطوط قرمز ایران برای طرف مقابل و آمریکایی ها مشخص شده است.

تیم مذاکره‌کننده خطوط قرمز ملت ایران را رعایت می‌کند

نماینده مردم اصفهان اظهار داشت: دولت، مجلس و نهادها بر رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی تاکید دارند و خطوط قرمز مبنای مذاکرات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است جای نگرانی وجود ندارد زیرا تیم مذاکره‌ کننده خطوط قرمز ملت ایران را رعایت می کند.

وی در خصوص مشکلاتی که برجام برای تیم مذاکره کننده هسته ای ایجاد کرده است، اظهار داشت: مذاکرات در دوره قبل به صورت شفاهی انجام شده بود لذا اروپا و آمریکا بدعهدی کردند این تجربه عملی اکنون در اختیار تیم مذاکره کننده هسته‌ای است منافع ملت ایران باید رعایت شود.

باقری‌کنی بر اساس دستور العمل های نظام مذاکرات را جلو می‌برد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای به عنوان فردی متخصص و کاربلد که تجربه لازم را دارد بر اساس دستورالعمل هایی که در اختیار دارد مذاکرات را جلو می‌برد و خارج از چارچوب های تعریف شده از سوی نهادهای جمهوری اسلامی عمل نمی کند.

وی ادامه داد: موضوع برجام و مذاکرات برجامی یک موضوع ملی است و نباید آن را به موضوع جناحی تقلیل داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    4 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
  • پری IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    ها اااااااا
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    خطوط قرمز ایران وشرائط رهبری توسط تیم مذاکره کننده قبلی کاملا ازبین رفته وضدش بعنوان سند جهانی به امضائ تیم قبلی ومسئولین قبلی رسیده .واینکه خطوط قرمز رعایت شده .یعنی برجام کاملا عوضشده.واین عقلا محاله.ومهمترین چیزیکه باعث خوشحالی براندازان بود همینبود که ضد شرائط رهبری وضد خطوط قرمز کشور قانون درمتن برجام شده وتوسط همه مذاکره کنندها و ومسئولین خارجی حضار جهانی امضائ شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس